Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen
Wat voor eigenschappen moet die div meekrijgen om in zijn geheel alles te centreren?
Tot nu toe heb ik als enige methode op dit forum de volgende code gevonden om een site te centreren:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| #center {
position: absolute;
height: 430px;
width: 791px;
top: 50%;
left: 50%;
margin-top: -215px;
margin-left: -396px;
background-position: 50% 50%;
} |
update
Ik het nu voor elkaar gekregen om alles in het midden te centreren op deze manier:
[code]
body {
text-align: center;
min-width: 600px;
}
#centered {
position: relative;
top: 0;
right: 0;
margin: 0 auto;
width: 600px;
text-align: left;
}
[/code]
Binnen die div heb ik de rest gezet. Nu wordt alles horizontaal gecentreerd. Is er ook een methode om het verolges ook verticaal te centreren?
Hmm dit werkt toch niet echt goed.. M'n menu staat nu op de verkeerde plaats en in Firefox wordt hij helemaal niet gecentreerd.
[ Voor 44% gewijzigd door me1299 op 08-10-2004 14:28 ]
Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen
1
2
3
4
| #wrapper { text-align: center; margin: 0px auto 0px auto; } |
Dit centreert als het goed is je hele site. Alleen moet je er wel rekening mee houden dat je voor je tags binnen #wrapper wel text-align: left; oid aangeeft
@DeathKnight (zie beneden):
Geen idee ik heb alleen nog maar sites gedevved die geen fixed height hebben.
[ Voor 14% gewijzigd door MTWZZ op 08-10-2004 15:08 ]
Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90
Is dit ook nog zo uit te breiden dat het geheel ook verticaal centreert?MTWZZ schreef op 08 oktober 2004 @ 14:59:
Je kunt wat je binnen je body hebt staan binnen een div (met id == wrapper) gooien en dan het volgende doen:
Cascading Stylesheet:
1 2 3 4 #wrapper { text-align: center; margin: 0px auto 0px auto; }
Dit centreert als het goed is je hele site. Alleen moet je er wel rekening mee houden dat je voor je tags binnen #wrapper wel text-align: left; oid aangeeft
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| #container {
position : absolute;
top : 50%;
left : 50%;
height : 660px;
width : 780px;
margin-top : -330px;
margin-left : -390px;
} |
Dit heb ik laatst gebruikt. De marge is zoals je ziet de helft van de ingestelde hoogte cq. breedte. Dit centreert de pagina zowel horizontaal als verticaal.
Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
Dat centreert hier alleen horizontaal. Plus dat alle absoluut gepositioneerde elementen helemaal verkeerd stonden.P_de_B schreef op 08 oktober 2004 @ 15:03:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10#container { position : absolute; top : 50%; left : 50%; height : 660px; width : 780px; margin-top : -330px; margin-left : -390px; }
Dit heb ik laatst gebruikt. De marge is zoals je ziet de helft van de ingestelde hoogte cq. breedte. Dit centreert de pagina zowel horizontaal als verticaal.
Mocht iemand nog een idee hebben GRAAG!
deze methode werkt volgens mij ook alleen in IE. Want in Firefox blijven alle dingen gewoon strak staan.André schreef op 08 oktober 2004 @ 14:08:
Zet om alles een overkoepelende div die op position:relative staat en centreer die.
Dus in IE positioneerd hij met absoluut niet vanaf het browserscherm maar vanaf z'n parentelement. Maar in firefox blijft hij positioneren vanaf het browserscherm.
Dat werkt dus niet.. alle elementen die absoluut gepositioneerd zijn blijven gewoon lekker staan waar ze staan.X-Lars schreef op 08 oktober 2004 @ 17:06:
Dit werkt gewoon: http://annevankesteren.nl/test/templates/center-hv
Wat P_de_B zegt dus
Nadat ik deze had gebruikt moest ik de coordinaten enigsinds wijzigen voor alle elementen. Maar nu blijft alles goed staan ook als ik de pagina van grootte verander.
onzin, zie: http://gerard.yoursite.nl/got/paulh/absolute.htmlpaulh:
position: absolute trekt zich geen zak aan van wrapper of container divs. Daar is namelijk absolute voor bedacht (om niet afhankelijk te zijn van andere elementen). Dus alles wat je in de container zet moet relative zijn als het daar binnen moet blijven. Het is wel jammer dat je niet een "absolute" tov een ander element kan aangeven dan zou het opgelost zijn.
Absoluut gepositioneerde elementen nemen als referentiepunt de ancestor die danwel absoluut danwel relative gepositioneerd is.
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz