Asus K8N-E Deluxe probs met 5.1 geluid

Pagina: 1
Acties:

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
Ik heb 2 problemen.

Het 1e probleem is het internet. Er zijn een aantal sites die ie niet meer kan vinden (www.postbank.nl, girotel, www.kieskeurig.nl). En ik heb de firewall uitgezet en via de wizard ook een aantal poorten opengezet.

Het 2e probleem is het geluid. De drivers zijn goed geinstalled en alles staat goed ingesteld. Toch staat de leftfront speaker vergeleken met de andere speakers (creative 5300) enorm zacht (niet hoorbaar wanneer de andere speakers op een standaard volume staan. Verder worden geluiden in windows, msn, internet 2.1 afgespeeld (in mijn geval nu dus 1.1) ipv 5.1. Geluiden in games, windows media player etc is wel 5.1 (en bij mij dus 4.1). Bij m'n andere pc met een creative sb live 5.1 heb ik deze problemen niet.

Ik denk dat beide problemen aan het mobo ligt (of hardwarematig of softwarematig). Dit is 'm dus: Asus K8N-E DELUXE Mainboard Socket 754 nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Raid. OS is win xp pro

Verwijderd

Ik zou het in eerste instantie in de software zoeken. Want je mobo gaat helemaal niet over toegang tot bepaalde sites.

Voor wat betreft probleem 1 zou ik eens kijken naar je inet instellingen (Extra-> Internet opties-> beveiliging, privacy of geavanceerd). Het wil nog wel eens gebeuren dat explore hier het een en ander zelf in veranderd. Zet alles gewoon terug in default.

Voor probleem 2 heb ik even niet zo snel een idee maar je zou kunnen proberen de meegeleverde software opnieuw te installeren en een kijkje te nemen in: configuratiescherm-> geluiden en audioapparatuur. Check je instelling aldaar. Je zou ook een kijkje kunnen nemen in je DirectX tevinden bij: start-> uitvoeren-> dxdiag. Daar kun je een hoop te weten komen over software en drivers. Als dit alles niet werkt zou het idd best wel eens het mobo kunnen zijn. (alleen voor probleem 2)

suc6!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
Thnx, voor de hulp. Maar bij probleem staat alles op standaard en zelfs als ik alles helemaal uit zet dan werkt 't nog niet.
Probleem2 wordt zo ook niet opgelost. Kheb ook al andere drivers van asus.com gehaald maar die werken ook niet

Verwijderd

Voor probleem 2 zou ik het verder dan ook niet weten. Voor probleem 1, zéér opmerkelijk, weet ik het dan ook niet meer. Heb je goed gekeken onder extra-> Internet-optie->websites met beperkte toegang en dan ffies de lijst scrollen. Wie weet staan die 2 sites er tussen.

suc6

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
staat helemaal nix in hoor. lijkt me ook sterk dat die pc ze er zelf in zet

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 18:35
Voor probleem één zit je volledig verkeerd :+ Het wel of niet toegang hebben tot bepaalde specifieke sites is compleet, maar dan ook compleet non-hardware related.

Voor probleem twee verwijs ik je door naar AV, vandaar dat ik 't topic ook heb gemoved vanuit PMG en de title even aangepast heb (dat internet verhaal er uit gesloopt) :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1