[XP-setup] na 1e reboot gebeurt niets

Pagina: 1
Acties:

• Moons
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-05 07:03
(jarig!)
Ik ben windows xp aan het installeren. Ik heb geboot vanaf cd, gaat hij keurig kopieren. Dan zegt hij: verwijder diskette, en dan reboot hij. Dan gebeurt er naar de POST-berichten niets meer: ik zie een mooie blinkende cursor...

Ik heb 2 hd's in mn computer en 2 optische drives, heb zo'n beetje alle combo's geprobeerd. Ook met alleen 1 hd en dvd-speler. Bij rebooten start ik van de hd, niet meer van de cd (die is eruit).

Ik word langzamerhand een beetje gefrustreerd...

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Als hij zegt verwijder de diskette en reboot de machine, hoef je je CD er niet uit te halen, je moet gewoon niet op een toets drukken om te starten van de CD. Hij heeft de CD in het volgende deel van de setup toch gewoon weer nodig. Maar dat even terzijde verder.
Geef even wat meer specs over je systeem. Is het een nieuw systeem, welke componenten enzo... Heb je indien het een nieuw systeem betreft je BIOS wel ingesteld op de hardware die je er in hebt zitten? Zo is het voor ons een beetje koffiedik kijken...

• Moons
(jarig!)
Het is een systeem dat ik al een kleine twee jaar gebruik. Dit zit erin:

MSI KT4V-brordje
Athlon XP 2100+
512 MB ram
ide0 master: Maxtor 120GB ATA-schijf
ide0 slave: WD 80GB ATA-schijf
ide1 master: pioneer dvd-speler
ide1 slave: msi cd-rw drive

Ik heb op de WD 80GB schijf win xp pro staan, en later heb ik op de maxtor-schijf (later bijgekocht) ook windows gezet. Bij het booten met F11 kreeg ik de keuze van het bios van welke schijf op te starten, op die manier koos ik de windows die ik wilde gebruiken. Ik heb op de maxtor-schijf wat partities veranderd, en nu wil ik opnieuw xp erop zetten.

Ik zit nu te denken dat de mbr misschien wel niet helemaal lekker, is, ik had een bootmanagerpartitie gemaakt, en die er weer afgegooid. Ik ga nu fdisk /mbr proberen.

[ Voor 1% gewijzigd door Moons op 08-10-2004 14:01 . Reden: fdisk /mbr werkt wat beter dan fix /mbr ;) ]

• Moons
(jarig!)
ook dat hielp niet :( Iemand een idee?

• coller
  • Laatst online: 25-10-2025
misschien helpt het als je je cdromdrive bootable zet in het bios, maar ik kan je iet zeggen of dat zeker werkt. sterker nog, volgens mij zou hij het toch gewoon moeten doen?

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:26
Een GF2 (mx) videokaart? Dan die voor de setup even omruilen met een andere...

Verwijderd

Hmm... ja, probeer eens met alleen maar 1 schijf op te starten (die ene waar je windows op heb gezet).

• Moons
(jarig!)
coller schreef op 08 oktober 2004 @ 15:07:
misschien helpt het als je je cdromdrive bootable zet in het bios, maar ik kan je iet zeggen of dat zeker werkt. sterker nog, volgens mij zou hij het toch gewoon moeten doen?
Ik kan gewoon opstarten vanaf cd-drive, het kopieren van de bestanden gaat prima (het eerste deel van de setup).
zetje01 schreef op 08 oktober 2004 @ 15:11:
Een GF2 (mx) videokaart? Dan die voor de setup even omruilen met een andere...
Nee, ik heb een Radeon 9700.
Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 15:16:
Hmm... ja, probeer eens met alleen maar 1 schijf op te starten (die ene waar je windows op heb gezet).
Dat werkt prima (ik zit nu op de 'goeie' windows op de wd-schijf te werken).

Verwijderd

o2h schreef op 08 oktober 2004 @ 15:19:
Dat werkt prima (ik zit nu op de 'goeie' windows op de wd-schijf te werken).
? Moet je dan niet de schijf waarvan je wilt opstarten op master zetten ofzo?
edit: en in het bios rommelen totdat hij van die schijf boot uiteraard.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2004 15:24 ]

• Moons
(jarig!)
Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 15:24:
[...]

? Moet je dan niet de schijf waarvan je wilt opstarten op master zetten ofzo?
edit: en in het bios rommelen totdat hij van die schijf boot uiteraard.
Nee dat hoeft. De windows die ik nu gebruik staat als 1e partitie op de slave-schijf. En met F11 tijdens het opstarten kan ik aangeven van welke schijf/drive hij moet booten. Dat werkt allemaal prima.

Verwijderd

o2h schreef op 08 oktober 2004 @ 15:26:
Nee dat hoeft. De windows die ik nu gebruik staat als 1e partitie op de slave-schijf. En met F11 tijdens het opstarten kan ik aangeven van welke schijf/drive hij moet booten. Dat werkt allemaal prima.
Zeker weten? Volgens mij heb ik het wel eens gehad in een bepaalde situatie dattie niet kon opstarten van een schijf omdat ie op slave stond, wat ik ook probeerde in het bios.
Ik zou het nog ff proberen iig.

• Moons
(jarig!)
Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 15:30:
[...]

Zeker weten? Volgens mij heb ik het wel eens gehad in een bepaalde situatie dattie niet kon opstarten van een schijf omdat ie op slave stond, wat ik ook probeerde in het bios.
Ik zou het nog ff proberen iig.
Om het nog even te verduidelijken: ik werk nu van de schijf die als slave staat, en dat werkt. Die andere schijf, waar ik windows op probeer te installeren, is de master.

Verwijderd

o2h schreef op 08 oktober 2004 @ 15:41:
Om het nog even te verduidelijken: ik werk nu van de schijf die als slave staat, en dat werkt. Die andere schijf, waar ik windows op probeer te installeren, is de master.
Oh ok, dan weet ik het ook ff niet.

• coller
  • Laatst online: 25-10-2025
ik bedenk me nu eigenlijk iets, je hebt nu 2 schijven die allebei hun windows proberen op te starten, wat je zou moeten doen is, of een van de windows versies verwijderen, of de mbr van een van de schijven verwijderen/resetten

edit:of zit ik hier gewoon wat te brabbelen :P

[ Voor 11% gewijzigd door coller op 08-10-2004 15:51 ]

• Moons
(jarig!)
coller schreef op 08 oktober 2004 @ 15:51:
ik bedenk me nu eigenlijk iets, je hebt nu 2 schijven die allebei hun windows proberen op te starten, wat je zou moeten doen is, of een van de windows versies verwijderen, of de mbr van een van de schijven verwijderen/resetten

edit:of zit ik hier gewoon wat te brabbelen :P
Dat is het probleem niet. Ik heb het ook geprobeerd met 1 hd en 1 dvd-speler. Dat werkte ook niet. Daarnaast geef ik bij het opstraten met F11 aan van welke schijf hij moet booten.

(Jouw optie is inderdaad wel het probleem als je twee primary partities hebt op 1 schijf, en niet een van beide verbergt.)

Verwijderd

Je hebt toch niet de schijf met de mbr op slave staan en in het bios ingesteld dat ie daarvan moet opstarten? Als dat zo is, dan kun je volgens mij niet (via dat) van de master schijf booten.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2004 16:28 . Reden: was niet heel duidelijk geweest ]

• Moons
(jarig!)
Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 16:26:
Je hebt toch niet de schijf met de mbr op slave staan en in het bios ingesteld dat ie daarvan moet opstarten? Als dat zo is, dan kun je volgens mij niet (via dat) van de master schijf booten.
Is dat zo? Ik dacht dat elke schijf zijn eigen mbr had?

Verwijderd

o2h schreef op 08 oktober 2004 @ 16:34:
Is dat zo? Ik dacht dat elke schijf zijn eigen mbr had?
Ja is volgens mij ook zo, maar......nouja, probeer nou maar gewoon of het werkt als je de slave schijf ff uitschakelt. Ik weet t ook allemaal niet precies weet je.

• Moons
(jarig!)
Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 16:45:
[...]

Ja is volgens mij ook zo, maar......nouja, probeer nou maar gewoon of het werkt als je de slave schijf ff uitschakelt. Ik weet t ook allemaal niet precies weet je.
Dat gaat niet werken, ik heb het al een keertje geprobeerd met alleen de maxtorschijf (master) en dvd-speler als slave daaraan, en de rest los. Dat is toch wat je bedoelt?

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:13

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

hmm, staat je juiste partitie/schijf als active? weet alleen niet zeker of dat normaal gesproken een andere error geeft... :?

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Verwijderd

o2h schreef op 08 oktober 2004 @ 16:53:
Dat gaat niet werken, ik heb het al een keertje geprobeerd met alleen de maxtorschijf (master) en dvd-speler als slave daaraan, en de rest los. Dat is toch wat je bedoelt?
Ja........vreemd........ennuh..je kan toch ook fixmbr doen mbv. die repair funtie op de cd?

• Moons
(jarig!)
sh4d0wman schreef op 08 oktober 2004 @ 16:59:
hmm, staat je juiste partitie/schijf als active? weet alleen niet zeker of dat normaal gesproken een andere error geeft... :?
Ja, van beide schijven staat de 1e partitie active.
Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 17:04:
[...]

Ja........vreemd........ennuh..je kan toch ook fixmbr doen mbv. die repair funtie op de cd?
Ja dat zou ik idd kunnen proberen.

• Moons
(jarig!)
Trots meld ik u dat ik dit typ vanuit mijn nieuwe verse windows-installatie!

Wat was de clue? Ik bemerkte dat op de doel-partitie voor de windows-installatie 1.5 GB foetsie was (van de 25). Dus ik ging weer opnieuw installeren, en koos voor formatteren van de partitie, en toen werkte alles :) :)

Thanks voor jullie tijd&moeite!
Pagina: 1