[XP] PC gecleaned maar nu geen netwerk meer*

Pagina: 1
Acties:

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 10:29
Ik heb een PC van een kennis gecleaned van alle virussen en spyware. Was hard nodig ook trouwens :)
Maar nu heb ik het volgende probleem, de PC krijgt geen ip-nummer meer.
Als ik handmatig een nieuw ip-nummertje wil forceren met ipconfig /renew dan krijg ik de melding :
Er is een fout opgetreden bij het vernieuwen van deze interface : LAN verbinding 3 (Er is geprobeerd een bewerking uit te voeren op iets anders dan een socket).

De PC draait verder goed nu, Win XP Home en SP2 geinstalleerd.

Iemand enig idee wat het probleem is en hoe ik het kan oplossen ?

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-04 12:08

tweakerbee

dus..?

WinSock is kapot. Download even WinsockFix en je kunt weer internetten.

Overigens lief dat je voor die kennis het wilt oplossen, maar mijn ervaring is de je ook even met een zweep erbij uit moet leggen wat spyware is en hoe je het van je computer houdt anders zit je er binnen een maand weer.

[ Voor 85% gewijzigd door tweakerbee op 08-10-2004 13:35 ]

You can't have everything. Where would you put it?

• Sleepie
tweakerbee schreef op 08 oktober 2004 @ 13:33:

Overigens lief dat je voor die kennis het wilt oplossen, maar mijn ervaring is de je ook even met een zweep erbij uit moet leggen wat spyware is en hoe je het van je computer houdt anders zit je er binnen een maand weer.
Hehe, ik weet wat je bedoelt. Die uitleg geef ik er zeker bij, alsmede de tip om dat f*&$^cking Kazaa niet te gebruiken en zeker niet zomaar alles te vertrouwen wat daar vandaan komt.

Die winsockfix krijg ik niet gedownload :( Je hebt daar een user/pass nodig :?
IK heb hem al ergens anders gevonden :)

[ Voor 11% gewijzigd door Sleepie op 08-10-2004 13:41 ]

Verwijderd

tweakerbee schreef op 08 oktober 2004 @ 13:33:

lol en je denkt dat dat helpt. een kennis van mij heeft zelfs eens gezegd dat hij nooit naar sexsites zocht, want die vonden hem vanzelf wel... verder spreekt geen engels behalve yes, i agree

• Sleepie
Het blijft een ramp ja. Al die mensen die op elk windowtje wat ze krijgen Yes klikken :(
Maar goed, in ieder geval werkt deze PC met die winsockfix weer helemaal perfect.
Thanx

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas nog even je topic titel aan zodat het OS (Windows XP) er in staat - probeer dit voortaan ook zelf te doen :)

Overigens stond deze vraag ook in de Windows Operating Systems FAQ :)

• Morph666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-04 18:34
Sleepie schreef op 08 oktober 2004 @ 13:39:
[...]

Hehe, ik weet wat je bedoelt. Die uitleg geef ik er zeker bij, alsmede de tip om dat f*&$^cking Kazaa niet te gebruiken en zeker niet zomaar alles te vertrouwen wat daar vandaan komt.

Die winsockfix krijg ik niet gedownload :( Je hebt daar een user/pass nodig :?
IK heb hem al ergens anders gevonden :)
offtopic : Via kazaa? :+

Zorg ervoor dat je een anti-spyware tooltje hebt draaien wat continue blijft scannen Spysweeper heeft dit dacht ik ? anders Adaware wel.

Dat zal de tijd die tussen je laatste bezoek en het volgende bezoek vergroten :+
Pagina: 1