Toon posts:

Kingston memory compatibel met Apple iBook?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kingston SODIMM DDR400 PC3200 512M 200Pin CL3 2.5V Notebook Memory
KVR400X64SC3A_512

Zou deze moeten werken in iBook G4 14" 1 Ghz?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Processors, Mobo's & Geheugen > Apple Talk :)

Wát heb je eigenlijk al zelf uitgezocht mbt deze vraagstelling? GoT is eigenlijk niet de plaats om achteloos vragen achter te laten zonder zelf ook maar iets uit te zoeken ;)

Verwijderd

hmm blijkbaar een sessielink :) sorry zoek het effe op :)

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2004 12:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf al gezocht via de website van Kingston en die geeft met het volgende:
KTA-PBG4266/512
512MB PC2100 SODIMM

Nu de enige dat ze hier in de buurt hebben is deze:
KVR400X64C3A/512
SODIMM DDR400 PC3200 512M 200Pin CL3 2.5V Notebook Memory

en deze:
SODDR400-512
SODIMM DDR400 PC3200 512M 200Pin 2.5V Notebook Memory

Wat is het verschil tussen deze?
Is die KTA-PBG4266/512 speciaal voor Apple?

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:36

Maximus

There is no substitute

Ik heb de geheugen configurator gedaan bij Informatique.nl, had er nog nooit iets besteld en dit was dus ook gelijk goed. Ik kreeg netjes een Kingston reepje thuis van 512 MB, werd gelijk herkend en geen klachten over.

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

Verwijderd

Idd kijk gewoon ff in de geheugen shop... http://shop.tweakers.net/geheugen

Verwijderd

kingston geheugen werkt perfect in de Mac gebruik het zelf altijd bij Apples
gewoon even de specs vergelijken met de specs van de iBook en done :)

Verwijderd

Geheugen

Hoe meer geheugen uw computer heeft, hoe meer programma's u tegelijkertijd geopend kunt hebben en hoe beter de prestaties zijn. Het is vooral belangrijk om voldoende geheugen te hebben wanneer u werkt met grote bestanden waarin veel afbeeldingen voorkomen en programma's die veel geheugen gebruiken, zoals webbrowsers. Uitbreiding van het geheugen is een eenvoudige manier om de prestaties van uw systeem te verbeteren.

Voor de 12-inch en 14-inch iBook zijn extra geheugenconfiguraties van 512 MB, 768 MB en 1,25 GB beschikbaar.

Belangrijk: Het DDR SDRAM-geheugen werkt nauw samen met de processor van de computer. Gebruik PC2100 DDR266 SO-DIMM's voor een iBook met een 133-MHz systeembus. U moet DDR SDRAM SO-DIMM's aanschaffen die zijn getest en goedgekeurd voor uw systeem. Als u het geheugen niet rechtstreeks bij Apple koopt, dient u eerst bij de fabrikant na te gaan of het geheugen geschikt is voor uw computer.

Dit bedoelde ik :)

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-02 22:06

wouterve

Swinger of States

Ik heb de KTA-PBG4266/512 512MB PC2100 SODIMM gekocht voor mijn iBook naar aanleiding van het advies van de geheugenconfigurator van Kingston, en dat geheugen werkt inderdaad prima. Hoe dat zit met dat snellere PC3200-geheugen weet ik niet, ik zie onderhand door de geheugenreepjes de printplaten niet meer en ik heb geen idee of dat geheugen backwards compatible is ;). Je kunt natuurlijk altijd even een afspraak maken met de shop: regel bijvoorbeeld dat je het geheugen kunt retourneren als het onverhoopt toch niet mocht werken en dat ze dan alsnog die Apple-module voor je bestellen :).
Pagina: 1