Toon posts:

Adaptec serial 2410SA past niet in mijn Compaq workstations

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mij onlangs de serial Adaptec 2410SA kit gehaald, samen met 4 250gb sata schijfjes.
Zoals de handleiding vermeld past dit beestje in 3 5,25" bays (staan voor de rest geen afmetingen bij), maar hier zit ik met een probleem.
Blijkbaar bestaan er voornamelijk bij de grotere merken (Compaq) andere standaarden en hebben mijn workstations hun bays de volgende afmetingen:
External Bays: 4 bays (2 - 5.25" length 8.189" , 1 - 5.25" length 5.71" and 1 - 3.5")
Je ziet dus dat de onderste 5,25" bay gewoonweg kleiner is.
Wat zeggen ze er dan nog zelf bij? :
CAUTION: The bottom 5.25-inch drive bay has a shorter depth than the
upper two bays. The bottom bay supports a drive that is no more than 6.7
inches in depth, including the cables that attach to the back of the drive.
Do not try to force a larger drive, such as an optical drive or MultiBay
drive, into the bottom bay. This could cause damage to the drive and the
system board.
The use of unnecessary force when installing any drive into the drive bay
may result in damage to the drive.

Ik heb dus ook al verschillende oudere modellen van hp geprobeerd, zoals de Deskpro EN en ExD's maar die blijken dat ook te hebben.
Heb ik nu een miskoop gedaan? Dit kan toch niet dat een universeel en welbekend merk zoals Adaptec problemen geeft met een ander welgekend merk van pc's?
Moet ik nu speciaal hiervoor een aparte kloon-pc gaan bouwen om mijn kit toch nog te gebruiken?
Kent er iemand dit probleem, en heeft er ook iemand een oplossing voor?

• JSK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-12-2025

JSK

Thunder K8WE

Wat past niet waar in? De SATA controller of de HDD? Je verhaal is niet zo duidelijk, ik begrijp eruit dat je 4 HDD in 3 5.25 bays wilt stoppen, en dat dat niet lukt. Splits de schijven anders op, en stop er een in een 3.5 bay.

Specs Casemod

Verwijderd

Deze onderste bay is toch voor de floppydrive? Wel bij mijn 4 Deskpro EP's :)

Verwijderd

Topicstarter
Misschien had ik er beter een link bijgezet:
http://www.adaptec-uk.com...erial+ATA/Serial+ATA+RAID

Dit is een kit, hier passen 4 sata schijven in, en de gehele kit neemt 3 standaard 5,25" bays in beslag.
En hier is net mijn probleem. Al mijn compaqs hebben een iets kleinere derde bay (niet de floppy dus) waardoor de kit er niet in past. Dus dit zijn duidelijk geen standaard bays.
Net wel even getest in een gewone proliant server, en hier lukt het wel en zijn alle bays evengroot. Maar ik ga niet speciaal allemaal proliants kopen om deze kits in te steken :)
Adaptec zelf verwijst mij uiteraard door naar compaq, die ik nu al urenlang probeer te bellen.

Verwijderd

Ik ben inderdaad bang dat dat het doel niet is van Compaq PC's, en voor workstations e.d., neemt geen enkele OEM het nauw met de standaarden. Ik ben bang dat je idd bij een échte computer terecht komt, waar je A-onderdelen wel in passen.

Verwijderd

Het handigste is volgens mij een "standaard" atx toren, daar kan je hopelijk het moederbord insteken. Let wel op, compaq en dergelijke zetten vaak de bevestigingsgaten voor het moederbord anders. Ook de ATX stekker durft ook wel eens anders zijn en zo.

Veel plezier ermee. Let wel vloeken doet niets uit, maar het lucht wel op :P

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:14
Ik ben inderdaad bang dat dat het doel niet is van Compaq PC's, en voor workstations e.d., neemt geen enkele OEM het nauw met de standaarden.
En waarop basseer jij deze uitspraak. Als op het Internet gewoon te vinden is dat je er maar 2 cdrom spelers in kunnen. En op het plaatje en visueel kan zien dat de 3de positie kleiner is. Compaq Deskpro EP
Sorry maar moet je een user fout (immers dit is gewoon op Internet te vinden) toe rekenen aan een hardware leverancier?
Ik ben bang dat je idd bij een échte computer terecht komt, waar je A-onderdelen wel in passen.
Wat is de definitie van een echte computer? Ik ben benieuwd.

[ Voor 8% gewijzigd door Rolfie op 11-10-2004 21:33 . Reden: Link EP toegevoegd ]

Verwijderd

Topicstarter
Rolfie schreef op 11 oktober 2004 @ 21:31:
En waarop basseer jij deze uitspraak. Als op het Internet gewoon te vinden is dat je er maar 2 cdrom spelers in kunnen. En op het plaatje en visueel kan zien dat de 3de positie kleiner is. Compaq Deskpro EP
Sorry maar moet je een user fout (immers dit is gewoon op Internet te vinden) toe rekenen aan een hardware leverancier?

.
Mja, naderhand ben ik natuurlijk tot in de kleinste details de technische specificaties gaan doorspitten, maar het eerste model wat ik bestelde stond er nochtans in de datasheet 3 bays. Daar staat het natuurlijk niet in dat de derde kleiner is. Je gaat ook niet voor elke aankoop eerst tot op de millimeter door honderden pagina's worstelen.
Dan heb je dus al 1 verkeerd model.
Dan bel je naar zowel compaq en IBM en geven ze je zelf nog enkele modellen met 3 bays door, die ook kleiner blijken te zijn.
En dan bestel je een ML110 server omdat deze er 7 heeft, VOLGENS HUN IN STANDAARDMAAT, en blijkt het wederom niet te passen.
Uiteraard trekt adaptec zich terug omdat zij de standaarden hanteren, maar Compaq zelf zegt deze ook te volgen. Ergens moet er dus iets niet kloppen.
En sorry, maar tel alle compaq en hp werkstations eens samen, en ik denk dat we dan rap aan een 25% van alle desktops ter wereld komen. Als deze allemaal niet compatibel zijn vind ik dit toch ook wel raar dat adaptec zelf er niet meer van weet.

Anyway, ik heb dus nog steeds geen passend toestel, kan niets inleveren zonder er zwaar op in te schieten en zit met teveel materiaal......
Pagina: 1