SanDisk MemoryStick Ultra II 1 GB niet te openen in XP

Pagina: 1
Acties:

• lucid
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09-2023

lucid

If it ain't broken...tweak it!

Topicstarter
L.S.

Ik heb een Sweex (sorry) USB2.0 cardreader 6 in 1, met een USB 2.0 aansluiting op mijn windows XP machine.

In deze cardreader prop ik een SanDisk MemoryStick Ultra II 1 GB. Deze word niet gelezen.

Elk ander memorystick kaartje dat kleiner is dan 1GB leest ie wel. Ook leest ie CF/MMC etc.

Ik heb 1 IDE drive, en 1 IDE CDROM speler. Ik heb de cardreader aan meerdere XP pc's gehangen, maar die stomme SanDisk MemoryStick Ultra II 1 GB leest hij maar niet.

Als ik mijn Sony DSC-w1 met het USB kabeltje aan de PC hang, duurt het maar 1 seconde en ik zie mijn camera als drive verschijnen, en ik heb er toegang toe.

Mijn vragen zijn :

1 - Ondersteund XP removable drives van 970MB effectief (1GB)
2 - Ondersteund de CradReader memorysticks up to 1 GB ?
3 - Ondersteund Sandisk wel "removable disk" functionaliteit ?

Ik vind het bijzonder raar dat deze SanDisk MemoryStick Ultra II 1 GB niet te benaderen is als ik hem in mijn reader steek.

Ik heb alles wat ik kan bedenken al geprobeerd. Driveletters veranderd. CDROM disabled. Andere USB poort etc.

Het gaat hier dus NIET om een minicruzah, maar om een Memorystick van Sandisk in het sony MS formaat.

Als iemand nog een tip heeft. Google heb ikplatgespeurd naar termen als :

memorystick 1 GB error problem XP
sandisk cardreader drive too big
etc

Verwijderd

Antwoord op 1:

ja dat zowieso. Mijn maxtor oneTouch van 250gig doet het ook als removable disk onder XP (pro, spII)

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Je cardreader heeft weinig met het wel of niet ondersteunen van >= 1GB kaartjes te maken, dus optie 2 is het ook niet, optie 3 ook niet, want er zijn heel wat mensen die zo'n kaartje in een cardreader gebruiken. Floris heeft geloof ik ook zo'n kaartje en die heb ik wel degelijk zien werken in z'n cardreader :) (Dat was wel CF trouwens).

is dat het probleem niet eigenlijk? Dat je cardreader alleen de oude MS kaartjes van 128MB ondersteunt? Ik weet niet zoveel van die Memory Sticks, maar er waren toch MS Pro, MS duo en gewone kaartjes? Ondersteunt hij dit alles?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• JoeKurr
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-11-2025

JoeKurr

Past niet in een MiG-21

Ik ken het probleem, maar dan met een Sandisk Ultra II 1GB Compact Flash kaartje.
Verder heb ik ook de inbouw 6 in 1 USB2 cardreader.

Als ik mijn kaartje lees met een losse (USB 1.1) CF reader, werkt het wel.

De activity led op de Sweex reader gaat knipperen als ik mijn kaartje erin doe, en dat gaat pas uit nadat ik mijn PC uit en aan heb gezet.

Na een reboot vanuit windows (via taskmanager omdat explorer crasht als ik die CF kaart erin stop) wordt de reader ook niet meer gedetecteerd, zelfs niet door het BIOS.

Lijkt mij dus meer een probleem met de cardreader.

Dutch Flanker Display Team
You can't be lost if you don't care where you are

• lucid
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09-2023

lucid

If it ain't broken...tweak it!

Topicstarter
Dank.

Ondertussen is het probleem opgelost :

Stomtoevallig vind een vriend van mij een Sweex USB cardreader die er exact hetzelfde uitziet, op de bedrukking van het logo na.

Ook staat er bij MS nu ineens een opdrukje MS/MS Pro.

Mijn Cardreader ondersteunde dus niet de PRO en Ultra versies van de memorystick.

De andere Sweex reader wel. Raar detail : De andere reader is 2 jaar eerder gekocht..en ondersteund wel PRO, de nieuwe niet..

Dus ik heb maar geruild, mijn maat gebruikte het ding toch al nooit. Thanks ppl.

• :murb:
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-01 06:14

:murb:

@murb.nl

Ik vind deze vraag niet de moeite van het openen van een nieuw topic waard, dus vandaar deze vraag in dit topic, omdat een deel van mijn vraag beantwoord wordt in dit topic...

Grrrrrene maakt de volgende opmerking: "je cardreader heeft weinig met het wel of niet ondersteunen van >= 1GB kaartjes te maken"

Omdat ik zelf op dit moment op zoek ben naar een multi-card reader zou ik graag willen weten waarom dan een fabrikant als sweex wel melding maakt van ondersteunde groottes. Zo worden b.v. door een 16in1 reader van sweex enkel mmc kaartjes ondersteund van 8mb tot 128mb (erg weinig dus), of heeft dit enkel te maken met het feit dat ze voor kaartjes met een hogere capaciteit geen garanties durven te geven, maar zullen deze in de meeste gevallen (ik vraag niemand naar garanties) wel zullen werken.
Pagina: 1