Toon posts:

Processor verbrandt?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oh, ik heb zo'n fijne dag vandaag.... :(
Kan iemand me asjeblieft met het volgende helpen?

Ik heb vandaag een nieuwe 1Ghz Duron gekocht, samen met nog een boel nieuw spul (moederbord, harde schijf, kast, etc). Na het hele systeem in elkaar gezet te hebben, startte de machine gewoon op. Er kwam alleen een foutmelding over een IRQ. Hierna nogmaals opgestart, waarna ik direct in de BIOS terecht kwam en de speaker afwisseld hoog en laag begon te piepen. In de manual van het moederbord (Asus A7Pro) staat, dat dit oververhitting van de processor betekent. Hierna heb ik de machine weer open gehaald en de processor bekeken: er komt zilverkleurige poeder van de processor-core af. Betkent dit dat ik zojuist m'n dik 700 gulden kostende processor in 30 seconden opgeblazen heb?

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 21:24

Flexx

This side up

30 sec ? Normaal is het 8. Nieuw record ?

Volgens mij is hij idd gaar.

Verwijderd

1GHz Duron?
Enniewee, zeker geen koelertje erop gezet?

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

Offtopic
1 Ghz Duron ?? 8-)

is het geen dondervogel *D
/offtopic

maareh ik weet het niet

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
vergeten een heatsink + fan erop te zetten of zo? of misschien de fan van de heatsink vergeten aan te sluiten?

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

waarschijnlijk verneukt ja . gewoon je potloodstreepje suitgummen , terug naar de winkel : Hij begon ineens zo raar te doen , en dan zag ik dit . Kweet echt niet hoe het komt .

• GreeTz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-07 12:57

GreeTz

took the red pill

Mis ik iets, maar waar de hek heb jij een Duron 1 Ghz kunnen kopen ??

:? waar rook is, is vuur (geweest). :?

Alleen:           DE GROETJES

Verwijderd

Topicstarter
oh, sorry. het is een athlon. die dingen haal ik altijd door elkaar...
en ja, wel degelijk een dikke fan op gezet: een Super Orb. was de beste cooler die te krijgen is.

Verwijderd

Duron 1GHz ?
Zal wel een Thunderbird zijn of niet :) ?

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-08 22:39
Op zaterdag 30 december 2000 19:19 schreef bassie2001 het volgende:
oh, sorry. het is een athlon. die dingen haal ik altijd door elkaar...
en ja, wel degelijk een dikke fan op gezet: een Super Orb. was de beste cooler die te krijgen is.
Ehh... wel goed gechecked of je SuperOrb wel goed contact maakt met de Core van je Tbird? En zit er wel goed (niet teveel, niet te weinig) koelpasta tussen?????

Verwijderd

Naar de winkel er mee, of je mobo is naar de klote of je processor, of beide, als je processor nog heel is dan heb je in ieder geval een goed ingeburnde processor!!!

Verwijderd

Topicstarter
Misschien heeft het te maken met teveel pasta?
Ik denk dat ik wat teveel op de core gedaan heb, want het zat ook buiten de core. Is dat desastreus of moet dat op zich kunnen?

Verwijderd

Eh ja lullig, PC bouwen zonder kennis... helaasssss

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-08 22:39
Op zaterdag 30 december 2000 19:25 schreef bassie2001 het volgende:
Misschien heeft het te maken met teveel pasta?
Ik denk dat ik wat teveel op de core gedaan heb, want het zat ook buiten de core. Is dat desastreus of moet dat op zich kunnen?
Liefst niet eigenlijk, maar een heel klein beetje buiten de Core kan geen kwaad, moet niet te veel zijn nee... dan krijg je volgens mij just weer het Isolatie-effect wat zich weer negatief uit.

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

Ik heb hetzelfde ook met een super orb maar dan met een TB 900 :(
Ik snap er niets van maar wat me is opgevallen is dat bij de super orb de bevestiging niet flexibel is zoals bij een standaard koeler.Bij de super orb zit een kant vast waardoor die ook iets schuin kan staan.Dat is mijn idee....

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

Pagina: 1