Sweex Annex-a ADSL Modem + Router en Tiscali Internet

Pagina: 1
Acties:

• Mzmo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:33
Een tijdje geleden heb ik een Sweex adsl modem aangeschaft alleen nu krijg ik het modem niet aan de gang, ik heb nu ongeveer een half jaar ADSL van tiscali en dit ging altijd via een USB Modem, maar aangezien ik nu meerdere pc's aangesloten wil hebben via internet heb ik dit modem aangeschaft. Het probleem is dat ik met het nieuwe modem het internet niet op kan , het netwerk werkt wel gewoon goed.
Ik heb alles ingesteld zoals in het boekje staat alleen werkte dit dus niet, ik vroeg mij af of meerdere mensen dit probleem hebben gehad, zo ja zouden zij dan kunnen vertellen hoe ik het probleem kan oplossen.
Thx,

Mazimo

Verwijderd

beetje meer info zou geen kwaad kunnen natuurlijk :P
-WELK sweex modem?
-WELK tiscali abo (en welk netwerk kpn/tiscali)?
-welke settings heb je geprobeerd dan?

• Mzmo
Hier zijn de antwoorden O-)

-Modem: Sweex CC300011 ADSL analoog (pstn) ethernet modem / router
-Abbo: Tiscali Surf (764/128)

Ik heb alles zoals in het boekje gedaan , Zie hier de PDF waar in staat hoe alles moet worden geconfigureerd,

http://213.239.187.14/manuals/Configuratie_ADSLRouter.pdf

Verwijderd

Tiscali houdt een register bij met informatie van het laatst gebruikte modem. Als binnen een bepaald bestek een ander modem gebruikt wordt dan wordt dit niet geaccepteerd door Tiscali. Daarom is het noodzakelijk om voordat u aan de slag gaat met de Sweex modem/router er eerst 24uur GEEN internetverkeer met Tiscali geweest mag zijn. Voor de zekerheid adviseer ik in deze 24uur de ADSL lijn NIET verbonden te hebben met uw of onze modem. Na de 24 uur gaat u de router configureren met onderstaande instellingen.
:)

• Mzmo
Oftewel als ik mijn modem goed wil laten werken moet ik eerst 24 uur mijn internet verbinding helemaal niet gebruiken, ik trek dus gewoon 1 dag de kabel er uit en daarna gewoon proberen het modem aantesluiten en kijken of het dan werkt ?
Hmm, ik zal het eens proberen..

Mazimo

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:14

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Mzmo schreef op 08 oktober 2004 @ 15:42:
Oftewel als ik mijn modem goed wil laten werken moet ik eerst 24 uur mijn internet verbinding helemaal niet gebruiken, ik trek dus gewoon 1 dag de kabel er uit en daarna gewoon proberen het modem aantesluiten en kijken of het dan werkt ?

Mazimo
Het lijkt mij het handigste om dat te doen als je een weekendje weg gaat of zo, in die tijd heb je die internetverbinding toch niet nodig.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Mzmo schreef op 08 oktober 2004 @ 15:42:

Mazimo
tsja, het staat natuurlijk niet voor niets in die handleiding he :D
Pagina: 1