Beeld ineens op zwart na horen "tik"

Pagina: 1
Acties:

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:47
Gistermiddag kwam ik bij mijn computer, beweeg de muis om het scherm weer aan te laten springen, ik hoor een zachte "tik" en beeld blijft zwart. Opnieuw opstarten geeft ook geen beeld, alleen bij de BIOS een langere piep dan normaal, gevolgd door een kortere. Verder geen (HD) activiteit meer te horen... (Geen beschrijving van deze piepjes in handleiding bij mobo...)

Weet iemand waar dit aan kan liggen? Videokaart dood? Ik heb nog geen tijd gehad om te testen met andere videokaart, aangezien ik geen videokaart heb liggen. Misschien van het weekend bij ouders halen...

[ Voor 8% gewijzigd door B-Force op 08-10-2004 12:37 ]

Verwijderd

Zou inderdaar videokaart maar even testen, daar lijkt het namenlijk wel op gezien de piep.Je zou ook de videokaart eruit kunnen halen, kijken of hij dezelfde piep geeft, heb je iets meer zekerheid :D.

• B-Force
Zonder videokaart moet ie dezelfde piep geven dan, neem ik aan dat je bedoeld?

Verwijderd

Heb je geen LED-indicatie voor problemen op je MoBo zitten?

Misschien dat je daar wat uit af kan leiden.

Verwijderd

B-Force schreef op 08 oktober 2004 @ 12:46:
Zonder videokaart moet ie dezelfde piep geven dan, neem ik aan dat je bedoeld?
Jups, als ie dan dezelfde piep geeft, ligt het niet aan je videokaart. Zo kun je component voor component afwerken totdat je 't probleem hebt.

• B-Force
Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 12:47:
Heb je geen LED-indicatie voor problemen op je MoBo zitten?

Misschien dat je daar wat uit af kan leiden.
Neej helaas niet :( Alleen of ie aan staat en stroom krijgt of niet, en das nou niet cht meteen iets waar je iets aan hebt... :D

• Rwin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-07 22:28

Rwin

Ondertitel

check je toetsenbord... even stekkertje eruit en weer goed erin doen, kan het ook zijn.

RoadLash, eigen werk rockband | StringKings, rock covers

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-08 11:40

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 12:49:
[...]

Jups, als ie dan dezelfde piep geeft, ligt het niet aan je videokaart. Zo kun je component voor component afwerken totdat je 't probleem hebt.
Of het ligt juist wél aan de videokaart, dat hij (geheel) defect is en daardoor hetzelfde doet als wanneer er geen videokaart aanwezig is. Maar dat is gemakkelijk uit te sluiten door even een andere videokaart te gebruiken.

[ Voor 11% gewijzigd door Neman op 08-10-2004 12:59 ]

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-08 10:47

keur0000

-------- N O N E --------

http://bioscentral.com/postcodes/acerbios.htm

Hier kun je even zoeken aan de hand van de fabrikant van t bios wat t betekend ;)

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Verwijderd

--- - - -

dan is er geen monitor aangesproken 1 lange piep 3 korte.

ik vermoed dat je pc piept omdat de monitor niet goed meer is. die click zou best een zekering kunnen zijn.

sorry voor het ontbreken van hoofdletters maar mijn shift toets...

• B-Force
keur0000 schreef op 08 oktober 2004 @ 13:04:
http://bioscentral.com/postcodes/acerbios.htm

Hier kun je even zoeken aan de hand van de fabrikant van t bios wat t betekend ;)
Thx! Handige site. Denk dat het aan videokaart ligt...... (--- - -) --> bad video-adapter or bad memory

• B-Force
Ik ben weer thuis, en na mijn videokaart eruit te hebben gehaald, de hele computer te hebben gestofzuigd en de videokaart weert erug te hebbeng eplaatst, startte hij met horten en stoten weer op... Kiujken hoe lagn hij het volhoudt.

Zou er ergens een contactje een beetje los kunnen zitten oid?

Kheb trouwens bijna alle randapparatuur eraf, kijken of ik die er zo weer bij kan zetten... Naders is t misschien voeding?
Pagina: 1