Toon posts:

Sneller geheugen -- windows crashed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
specs:
Asrock K7VM2 (+ interne videokaart)
Duron 1.2 GHz
10 GB HD (WDC WD102AA)

160 MB SDRAM geheugen (schijfje van 124 en 36) uit compu van mijn vriendin gehaald en voor mijn 2*256 PC2700 DDR. De Asrock moederbord ondersteunt tot en met PC2100, maar eerst braaf in de PMG FAQ opgezocht of het wel kan. Daar staat "Ze zijn allemaal backwards compatible qua snelheid".

Dus toen de 2*SDRAM eruit gehaald en de DDR erin. In deze moederbord zitten 4 gleuven, 2 voor SDRAM en 2 voor DDR. Toen compu aangezet (met alleen de DDR) en hij deed het prima. Sterker nog hij deed het veel beter, wat ook de bedoeling was. Toen even lopen chatten en wat programma's geopend en alles zonder problemen.

Daarna wilde ik wat bestanden openen van mijn externe harde schijf (160 GB SP... van Samsung) en daar had de compu moeite mee. Toen herstarte die automatisch en kreeg ik bij de opstart het beroemde blauwe scherm :r en toen herstartte die weer en toen zette ik hem in de safemode. Daar stopte die bij het voor mij ondertussen bekende mup.sys |:( . Aangezien ik dat eerder had gehad bij mijn eigen pc, kreeg ik hele nare kriebels. Want daar kon ik toen geen oplossing voor vinden en heb ik toen uiteindelijk windows er opnieuw opgezet. (op got had ook niemand een oplossing, en die is er waarschijnlijk ook niet...)

Daarna de geheugen reepjes weer omgewisseld en biddend op mijn knieen _/-\o_ de compu aangedaan. En na letterlijk 3 minuten stil gestaan te hebben op mup.sys en heel veel geratel in de harde schijf starte die weer op.

Nu is dus alles weer goed, maar heb ik niet de snellere geheugen erin. Is er iemand die weet wat er mis is gegaan en of ik als nog de snellere erin kan zetten...als ik dat nog durf dan ;)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter, neem dat gedeelte onder Geheugen eens door :)

Wat voor BSOD krijg je eigenlijk? Neem ook de Intro van die troubleshooter door, daarin staat ook het e.e.a. over troubleshooten van BSOD's :)

Verwijderd

probeer in de bios de latencies van het ddr geheugen wat hoger te zetten, minder strak dus. ik weet niet wat voor opties je hebt in je bios maar als er staat turbo setting(wat ik bij mijn asus heb) of optimal, dan kies je optimal. Of anders eventueel handmatig een paar latencies van 2 naar 3 zetten als deze nog niet zo stonden.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Mja, dat staat dus ook in die troubleshooter ;)

Verwijderd

Topicstarter
De BSOD kon ik niet lezen (was in 0.5 seconden verdwenen) en daarna niet meer gezien.

De moederbord support tot 2 * 1Ghz aan geheugen dus daar zal het ook niet aan liggen.

Verder zal ik die andere tips proberen die op de troubleshooter staan.
BalusC schreef op 08 oktober 2004 @ 12:20:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter, neem dat gedeelte onder Geheugen eens door :)

Wat voor BSOD krijg je eigenlijk? Neem ook de Intro van die troubleshooter door, daarin staat ook het e.e.a. over troubleshooten van BSOD's :)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De BSOD kon ik niet lezen (was in 0.5 seconden verdwenen) en daarna niet meer gezien.
In de Troubleshooter staat ook hoe je het automatisch herstarten bij een BSOD moet uitschakelen :)

Welja, al met al is het sowieso de bedoeling dat je éérst de troubleshooter doorneemt eer je zo'n soortgelijk topic opent. Het PMG Beleid is hier iig duidelijk over :)

[ Voor 32% gewijzigd door BalusC op 08-10-2004 12:53 ]

Pagina: 1