Toon posts:

[WinXP Pro] Raar irritant Software/Hardware probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey luitjes,

Ik heb de laatste tijd last van een zeer vaag probleem dat ik niet in de search heb kunnen vinden, nml. :

Mijn digitale camera wordt niet meer herkend
Daemon tools wil installeren, maar SCSI device wat dan aangemaakt wordt,
herkent hij ook niet meer. DaemonTools is nu onbruikbaar.
Ook m'n MOMO Force wordt niet gedetecteerd door de software van Logitech, echter wel gewoon door Windows, maar daar neem CMR04/05 geen genoegen mee.

M'n USB werkt wel. MS ForceFeedback 2 werkt, de muis werkt, de cam werkt ...
Het lijkt dus wel alsof mijn Windows problemen heeft met het installeren van nieuwe apparaten... kan iemand mij misschien helpen? Ik weet niet waar ik moet zoeken.
Het probleem doet zich voor sinds een format, waarbij de enige HW verandering is dat mijn HD's nu niet meer in Raid0 staan, maar gewoon ..uh.. ja niet in raid :p.

Mijn systeem:

AMD64 3000+
MSI K8T Neo FIS2R
2x 160GB SamSung SATA150
WinXP Pro SP2 (terug naar SP1 hielp niet)
VIA Hyperion 4.53

Iemand suggestie's?? ... would be nice

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

En je hebt vervolgens een verse Windows installatie erop gezet neem ik aan?

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Verwijderd

Topicstarter
Nee, nog niet.

Ik had verwacht dat dit probleem door SP2 zou zijn gekomen en dat daar wel een update voor zou verschijnen. Die is er ook gekomen, maar die vertoont dezelfde problemen.

Maargoed.. later, nu, kom ik er dus achter dat er meer dingen zijn die niet herkend worden, of niet helemaal herkend, zoals die MOMO.

Het rare is wel dat die SCSI die bij Daemontools geistalleerd wordt, na een reboot wel gewoon te zien is in apparaatbeheer, zonder uitroepteken or whatever.
Er wordt echter geen virtual drive aangemaakt, hoeveel ik er ook kies en welke driveletter ik er ook voor invoer.

Een verse install zou waarschijnlijk het probleem oplossen idd, maar dat zou vervelend zijn, gezien veel software/games dan niet meer werken, of valt er een soort backup van het register terug te zetten??...