---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Anoniem: 29171
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Of is het de bedoeling dat je faqs maakt/onderhoud?
Of allebei?
Zo heb ik toch goed spider.007 of zit ik er nu ontiegelijk naast ? Ja dus !
@ fooker ja het is volgens mij allebei de bedoeling.
[ Voor 8% gewijzigd door Schapie op 08-10-2004 11:51 ]
No signature found
Klopt hoorSchapie schreef op 08 oktober 2004 @ 11:50:
Nog beter gezegd je kan zoals ik het heb begrepen gewoon mee werken aan de FAQ's dus als je iets weet of iets tegen komt dat vaak gevraagd wordt en je weet de oplossing. Dan kun je daar een stukje er over schrijven en het toevoegen aan de rest van de FAQ. Op die manier krijg je als het goed is na verloop van tijd een ehele grote FAQ zeker als deze regelamtig bij gewerkt en nieuwe artikelen worden gepost.
Zo heb ik toch goed spider.007 of zit ik er nu ontiegelijk naast ? Ja dus !
@ fooker ja het is volgens mij allebei de bedoeling.
---
Zo kan het best voorkomen dat een onderwerk onder meerdere letters voorkomt
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Het concept is nog niet volledig uitgewerkt; mocht je betere titels denken te kunnen verzinnen houdt niemand je tegen om het aan te passenThe_Eagle schreef op 08 oktober 2004 @ 11:55:
Als ik alleen al naar de alfabetische indeling kijk van SA, dan zie ik daar weinig logisch aan. Zaken als bijv "Waar oude versies van software downloaden" horen niet onder de W, maar imho onder de O van "oude versies software" oid. Net zoals alles wat met Microsoft begin niet onder de M hoort. Outlook hoort ook gewoon onder de O
Zo kan het best voorkomen dat een onderwerk onder meerdere letters voorkomt
---
Je dan balusC op je dak krijgt ^^
Direct linkje
[ Voor 18% gewijzigd door SysRq op 08-10-2004 12:00 ]
-
A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.
We willen beginnen met SA; dus complete FAQ's kopieren uit andere subfora lijkt me niet nuttig. We hebben de FAQ's uit SA gekopieert om te kijken hoe de informatie evolueert; en we willen geen beperking opleggen aan de informatie die wordt toegevoegd; maar het 1-op-1 kopieren van andermans tekst is sowieso niet de bedoeling op het Wikifooker schreef op 08 oktober 2004 @ 11:58:
Niet dat als je dalijk een hele kant en klare faq post :P(pmg faq ofzo(
Je dan balusC op je dak krijgt ^^
Dan moet je je even registrerenSysRq schreef op 08 oktober 2004 @ 11:59:
Is het niet handig om je naam in te vullen bij een wijziging? Ik heb bijvoorbeeld hier een typo aangepast. Nu zie je allen van welk ip-adres dat gedaan is. (GoT)naam zou imo erg makkelijk zijn.
Direct linkje
[ Voor 41% gewijzigd door Spider.007 op 08-10-2004 12:03 ]
---
Oke dat is duidelijk
Het word dus tijdelijk alleen voor SA?
[ Voor 14% gewijzigd door Timo op 08-10-2004 12:12 ]
Ik kan dus nu wel aanpassingen doen zonder te registrerenSpider.007 schreef op 08 oktober 2004 @ 12:01:
Dan moet je je even registrerenEr is momenteel geen directe koppeling gelegd tussen beide userdatabases
-
Even goed lezen; we hebben een test opgestart binnen SA. Momenteel wordt er door de andere subfora dus geen actief gebruik van dit Wiki gemaakt. We willen eerst kijken hoe het gaat lopen; en we hebben als SA moderators besloten om te beginnen met de FAQ's uit SAfooker schreef op 08 oktober 2004 @ 12:04:
* Spider.007 rent weg
Oke dat is duidelijk
Het word dus alleen voor SA?
ja; dat hebben we expres nog aangezet; aangezien dat op bijvoorbeeld Wikipedia goed uit lijkt te pakken. Mocht het problemen (overlast) gaan opleveren is registratie eenvoudig af te dwingenSysRq schreef op 08 oktober 2004 @ 12:06:
[...]
Ik kan dus nu wel aanpassingen doen zonder te registreren
[ Voor 23% gewijzigd door Spider.007 op 08-10-2004 12:08 ]
---
Hoe kan ik een artikel toevoegen?
Heb net een stukje over NAT geschreven die ik in Netwerk - Netwerk Troubleshooting stoppen.
du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'
Niet stom hoorTwisted schreef op 08 oktober 2004 @ 12:15:
Even een stomme vraag:
Hoe kan ik een artikel toevoegen?
Heb net een stukje over NAT geschreven die ik in Netwerk - Netwerk Troubleshooting stoppen.
---
Zie voor u zelf: http://gotwiki.spider007....e:Network_Troubleshooting
du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'
Ik zie hem welTwisted schreef op 08 oktober 2004 @ 12:27:
Ik heb een nieuw artikel aangemaakt, echter, hij verschijnt niet in het groepje "Artikels". Hmm..
Zie voor u zelf: http://gotwiki.spider007....e:Network_Troubleshooting
De GoTwiki URL's vereisen trouwens wel de [url] tag op GoT
Ah.. ik zie het al
[ Voor 19% gewijzigd door Spider.007 op 08-10-2004 12:36 ]
---
Anoniem: 21405
Alleen : iedereen kan alles aanpassen, verwijderen enzo. Is dat wel verstandig ?
"Administrators kunnen verwijderde pagina's terugplaatsen, en IP bans zetten. "Anoniem: 21405 schreef op 08 oktober 2004 @ 12:44:
grappig.... ik hoop dat het gaat bevallen.
Alleen : iedereen kan alles aanpassen, verwijderen enzo. Is dat wel verstandig ?
Anoniem: 21405
dat had ik ook wel gelezen natuurlijk... en dan nog vraag ik het me af.Erkens schreef op 08 oktober 2004 @ 12:49:
[...]
"Administrators kunnen verwijderde pagina's terugplaatsen, en IP bans zetten. "
mja, je kan ook terug naar oudere versies, dat is juist het mooie van een wiki systeemAnoniem: 21405 schreef op 08 oktober 2004 @ 12:51:
[...]
dat had ik ook wel gelezen natuurlijk... en dan nog vraag ik het me af.
Geen tweakers.net chatkanaal toevallig?Zie http://gotwiki.spider007.net/GoTwiki/Speciaal:Recentchanges
...of doe mee op ons nieuwe Wiki-chatkanaal (http://chat.wikipedia.be).
/edit: En nee, die pagina kun je net weer niet aanpassen.
[ Voor 12% gewijzigd door SysRq op 08-10-2004 13:00 ]
-
Uiteraard kan ik dat aanpassenSysRq schreef op 08 oktober 2004 @ 12:59:
[...]
Geen tweakers.net chatkanaal toevallig?
/edit: En nee, die pagina kun je net weer niet aanpassen.
---
Maar jij bent dan ook admin daar.Spider.007 schreef op 08 oktober 2004 @ 13:26:
[...]
Uiteraard kan ik dat aanpassenJe kunt het opnemen in de Todo lijst
Dan kijk ik er binnenkort naar. Mocht je voortellen hebben voor verbeteringen kun je ze daar kwijt
Todo aangepast trouwens.
-
Ik zie nu dat het wellicht toch mogelijk is via de Wiki; bekijk deze lijst maar eens:SysRq schreef op 08 oktober 2004 @ 13:31:
[...]
Maar jij bent dan ook admin daar.Ik denk: Hmm WIKI pagina, moet aan te passen zijn. Maar dat vliegertje gaat dus niet op.
Todo aangepast trouwens.![]()
http://gotwiki.spider007.net/GoTwiki/Speciaal:Allmessages
---
[ Voor 22% gewijzigd door SysRq op 08-10-2004 13:53 ]
-
Ik zie net dat ik in mijn configuratie een false naar true moet omzetten om dit te laten werken; maar ik kan ook berichten unlocken om ze door iedereen te laten aanpassen. Maar dat lijkt me inderdaad nog even niet verstandigSysRq schreef op 08 oktober 2004 @ 13:52:
Ik zie hetMaar daar kan ik uiteraard ook niets in wijzigen. (Ik zie aleen Special Page staan)
---
Een wiki is imo een zeer efficiënte manier om kennis te delen, maar soms kan het ook wel eens onoverzichtelijk zijn (voornamelijk bij discussies), zeker als de wiki drukker bezocht en aangevuld wordt. Bij grote gebruikersgroepen kunnen er op een gegeven moment grote discussies ontstaan, die af en toe kunnen leiden tot een chaos (zie bijvoorbeeld deze discussie op wikipedia). Ook zal vandalisme op een gegeven moment een probleem gaan vormen, gelukkig kunnen pagina's relatief simpel teruggezet worden.
Maar in ieder geval een leuk idee!
---
Bijvoorbeeld: http://gotwiki.spider007....twork_Address_Translation heeft als titel:
Network Address Translation
terwijl je die volgens mij beter Network Address Translation (NAT) kan laten heten, omdat men vaak eerder de afkorting herkent dan de volledige naam
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
wijzig titelmomania schreef op 10 oktober 2004 @ 00:27:
Wat mij even zo snel opvalt is dat ik van een bestaand artikel de titel niet meer kan wijzigen?
Bijvoorbeeld: http://gotwiki.spider007....twork_Address_Translation heeft als titel:
terwijl je die volgens mij beter Network Address Translation (NAT) kan laten heten, omdat men vaak eerder de afkorting herkent dan de volledige naam
---
Aaah, moet je voor aangemeld zijn

* momania loopt weer rustig verder
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
Hmm.. ik controleerde dat en dacht dat dat juist niet zo was.. een ctrl+shift+reload laad mij nu echter zien dat er wat mogelijkheden verdwijnen zodra je inderdaad niet bent ingelogd. Maargoed; niets houd je toch tegen om je even aan te melden?momania schreef op 10 oktober 2004 @ 00:31:
[...]
Aaah, moet je voor aangemeld zijn
* momania loopt weer rustig verder
Firstletter caps zijn Wiki's helaas eigen
[ Voor 18% gewijzigd door Spider.007 op 10-10-2004 00:36 ]
---
Het woord "categorieën", wordt soms verkeerd weergegeven.
Het wordt dan weergegeven als: "categorieën". Dat is bij deze pagina onder andere het geval.
Verder: Super initiatief en keep up the good work!
Veel Apache functies die in basic tutorials niet genoemd worden, wist ik niet. Fijn dat ik er op deze manier meer van kan leren.
Windows2k / Firefox 0.8
[ Voor 6% gewijzigd door PromWarMachine op 10-10-2004 00:37 ]
Ik had het inderdaad ook al voorbij zien komen; het lijkt nogal random. Ik heb nu in ieder geval de balk die onder ieder editveld staat aangepast zodat hier netjes ë van wordt gemaakt. Dat zou het probleem al op moeten lossenPromWarMachine schreef op 10 oktober 2004 @ 00:37:
Het ligt misschien eerder aan mijn lettertypen dan aan GoTWiki, maar ik meld 't toch even.
Het woord "categorieën", wordt soms verkeerd weergegeven.
Het wordt dan weergegeven als: "categorieën". Dat is bij deze pagina onder andere het geval.
Verder: Super initiatief en keep up the good work!
Veel Apache functies die in basic tutorials niet genoemd worden, wist ik niet. Fijn dat ik er op deze manier meer van kan leren.
Windows2k / Firefox 0.8
---
Heb je de codering (charset) wel goed ingesteld? Op de Nederlandse en Engelse wikipedia gebruiken ze charset=iso-8859-1 in plaats van charset=utf-8. Wellicht heeft dat er iets mee te maken?Spider.007 schreef op 10 oktober 2004 @ 00:52:
Ik had het inderdaad ook al voorbij zien komen; het lijkt nogal random. Ik heb nu in ieder geval de balk die onder ieder editveld staat aangepast zodat hier netjes ë van wordt gemaakt. Dat zou het probleem al op moeten lossenIk zal misschien even een databasequery bekijken om dit snel overal door te voeren.
Anoniem: 26235
idd, je moet ook ervoor zorgen dat je database dezelfde charset gebruikt, utf-8 is prima, maar als je database denkt dat er iso-8859-1 binnenkomt dan gaat dat "fout"elnino schreef op 10 oktober 2004 @ 09:58:
[...]
Heb je de codering (charset) wel goed ingesteld? Op de Nederlandse en Engelse wikipedia gebruiken ze charset=iso-8859-1 in plaats van charset=utf-8. Wellicht heeft dat er iets mee te maken?
Met het gebruik van &character; zou dat geen problemen op moeten leveren; dat is sowieso de preferabele methodeelnino schreef op 10 oktober 2004 @ 09:58:
[...]
Heb je de codering (charset) wel goed ingesteld? Op de Nederlandse en Engelse wikipedia gebruiken ze charset=iso-8859-1 in plaats van charset=utf-8. Wellicht heeft dat er iets mee te maken?
Ik houd je niet tegen om de SPV GameFaq's in dit Wiki te zettenAnoniem: 26235 schreef op 10 oktober 2004 @ 10:00:
Dit lijkt me wel handig voor de SPV game faqsactueel fouten verbeteren, nieuwe problemen met oplossingen makkelijk snel toevoegen enz.
---
mja, dan nog moet je wel zorgen dat de charset gelijk is, want dan gaat het "nooit" meer foutSpider.007 schreef op 10 oktober 2004 @ 10:20:
[...]
Met het gebruik van &character; zou dat geen problemen op moeten leveren; dat is sowieso de preferabele methodeHet lijkt trouwens ook alleen direct in de templates aan te passen; en niet als configuratie.
×××
Choxo schreef op 10 oktober 2004 @ 10:48:
Als ik op de hoodpagina voor NAT zoek, vind ik de website niets, maar als ik Network doe vind hij het wel? Misschien dat als de titel gewijzigd wordt, dat hij nog zoekt op de oude titel?
$wgDBminWordLen = 4
Ik kan wel eens kijken of ik dat naar 3 of twee kan verlagen; maar ik denk dat dat de performance niet ten goede zal komen. Ik zal twee eens proberen
---
Misschien is dat wel beter, want er hoeveel 3letterafkortingen bestaan er wel niet in de computerwereld
Ligt het een mij of is deze zin echt wel erg brak?quote: WikiGotHelpVoegt u echter geen informatie toe die vanaf andere bronnen is gekopiëerd waardoor er copyright op rust.
Misschien gewoon iets neerzetten als : " Voeg geen informatie toe waar copyright op rust. Kopier ook niet letterlijk van andere sites, tenzij u daar de toestemming voor heeft."
Volges mij is er ook een foutje in MediWiki:Nonefound, daar worden de google & got search links niet juist geparsed?
quote: WikiNoneFoundProbeer anders te <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/find">zoeken op GoT</a> of <a href="http://www.google.com/">Google</a>.
[ Voor 26% gewijzigd door Choxo op 10-10-2004 11:13 ]
×××
Klopt; ik zal er naar kijkenChoxo schreef op 10 oktober 2004 @ 11:09:
[...]
Misschien is dat wel beter, want er hoeveel 3letterafkortingen bestaan er wel niet in de computerwereld( voorbeelden moet ik zeker niet geven =) )
Fixored; dit kun je trouwens ook kwijt op de overlegpagina van de betreffende tekst[...]
Ligt het een mij of is deze zin echt wel erg brak?
Misschien gewoon iets neerzetten als : " Voeg geen informatie toe waar copyright op rust. Kopier ook niet letterlijk van andere sites, tenzij u daar de toestemming voor heeft."
Dat lijkt zo te horen; het wordt daar waar het gebruikt wordt wel geparsedVolges mij is er ook een foutje in MediWiki:Nonefound, daar worden de google & got search links niet juist geparsed?
[...]
---
*hint* frontpage
Ipv al die DPC parades, misschien eens dat elke tweaker elke avond 1artikeltje typt
[ Voor 49% gewijzigd door Choxo op 10-10-2004 12:42 ]
×××
Je bedoelt dat je zoekt op 3 characters, maar niets vindt?Choxo schreef op 10 oktober 2004 @ 12:29:
Tot nu toe kan ik niet direct iets vinden, alleen nog wat artikel toevoegen
Het blijkt dat dit een probleem is dat alle websites ondervinden die deze software gebruiken. Ik zal zelf de PHP code eens induiken
Als dit Wiki definitief zou zijn zou dat geen slecht idee zijn; het is echter momenteel nog een test.offtopic:
*hint* frontpage
Ipv al die DPC parades, misschien eens dat elke tweaker elke avond 1artikeltje typtMisschien zo al eventjes een wachtlijst systeempje maken dat sommige gemotiveerde tweakers niet hetzelfde artikel tegelijkertijd zouden typen
[ Voor 10% gewijzigd door Spider.007 op 10-10-2004 13:40 ]
---
Neen ik bedoel nog foutjes in de website ofzo.quote: spider007Je bedoelt dat je zoekt op 3 characters, maar niets vindt?
Maar ik blijf verderspeuren naar fouten
×××
Misschien is het wel een beter idee om die pagina over dat onderwerp apart te maken ipv een overig.
edit: ik zie dat je het al hebt veranderd. Ik heb nu ook ff de image files pagina veranderd
[ Voor 11% gewijzigd door gomaster op 10-10-2004 20:47 ]
Je kunt inhoudelijke vragen beter op mijn overleg paginagomaster schreef op 10 oktober 2004 @ 20:40:
Spider waarom heb je de pagina sa overig verwijderd? Die had ik juist er neer gezet omdat er vanuit de pagina over image files gelinkt naar wordt, nu is de link weer dood en kan je de betreffende informatie niet vinden.
Misschien is het wel een beter idee om die pagina over dat onderwerp apart te maken ipv een overig.
---
Het "NAT" artikel is verdwenen. Dat ligt waarschijnlijk aan de naamsverandering van het artiekel van
naar
Network Address Translation (NAT)
Hoe moet je zoiets oplossen? Je kan namelijk een artikel niet onder een andere naam opslaan. Moet je dan een nieuwe artikel aanmaken en alles uit het oude artikel copy&pasten?
Het staat er gewoon in hoor; alleen ik heb het NAT er weer afgesloopt. Overigens kun je boven iedere pagina 'Wijzig titel' klikkenTwisted schreef op 11 oktober 2004 @ 15:49:
http://gotwiki.spider007....e:Network_Troubleshooting
Het "NAT" artikel is verdwenen. Dat ligt waarschijnlijk aan de naamsverandering van het artiekel van
naar
Network Address Translation (NAT)
Hoe moet je zoiets oplossen? Je kan namelijk een artikel niet onder een andere naam opslaan. Moet je dan een nieuwe artikel aanmaken en alles uit het oude artikel copy&pasten?
---
Maar nu vraagje, kan je inloggen ofzo? Dat zie ik wels bij andere wiki's
|>
Rechtsboven staat een knopje aanmelden. Daar kun je ook inloggen.Simon schreef op 11 oktober 2004 @ 16:37:
Ja; je had hem eerst opgenomen op de PW pagina; maar ik heb hem verplaatst naar een eigen pagina. In het vervolg moet je dat zelf even doenSimon schreef op 11 oktober 2004 @ 16:37:
Jeeh, mijne staat erbij: http://gotwiki.spider007.net/GoTwiki/Superglobals_in_PHP
---
Als je onderaan het artikel even een bronvermelding opneemt zie ik hier geen problemen in.gomaster schreef op 11 oktober 2004 @ 22:22:
Kunnen we eigenlijk ook delen uit andere faq's van subfora overnemen of is dit in strijd met de copyright?
---
Formeel kán dit problemen opleveren met de gebruikte licentie voor de artikelen, namelijk GNU FDL. Als een tekst onder GNU FDL geplaatst wordt, mag deze in principe vrij verspreid worden, net als open source-software. Maar ik verwacht eerlijk gezegd niet dat dit problemen op zal leveren, zeker niet in de beginfase. Áls het project later storm zal lopen, dan misschien wel.Spider.007 schreef op 12 oktober 2004 @ 10:30:
Als je onderaan het artikel even een bronvermelding opneemt zie ik hier geen problemen in.
Hmm.. goed punt. Misschien moeten we een andere licentie kiezenelnino schreef op 12 oktober 2004 @ 14:36:
[...]
Formeel kán dit problemen opleveren met de gebruikte licentie voor de artikelen, namelijk GNU FDL. Als een tekst onder GNU FDL geplaatst wordt, mag deze in principe vrij verspreid worden, net als open source-software. Maar ik verwacht eerlijk gezegd niet dat dit problemen op zal leveren, zeker niet in de beginfase. Áls het project later storm zal lopen, dan misschien wel.
plaats eens een spatie voor de regelgomaster schreef op 13 oktober 2004 @ 20:53:
Zou er ook een code tag kunnen worden toegevoegd, zodat code consistent kan worden opgemaakt?
[ Voor 54% gewijzigd door Spider.007 op 13-10-2004 21:00 ]
---
aah mooi, maar ik had al pre gedaan omdat ze dat bij de de nl wikipedia ook hebbenSpider.007 schreef op 13 oktober 2004 @ 20:59:
[...]
Hmm.. goed punt. Misschien moeten we een andere licentie kiezen
[...]
plaats eens een spatie voor de regel
Over de licentie: ik denk het dus wel want het is eigenlijk al niet meer terug te draaien omdat er al enorme delen sa faq instaan. Ik denk btw ook al van andere sub fora.
Ach, dat die paar delen van de SA FAQ onder GNU FDL zijn gepubliceerd, maakt weinig uit. Als men gewoon overstapt op eenzelfde 'licentie' die ook op GoT geldt (lees: gewoon copyright voor de betrokken schrijvers en dat de schrijvers toestemming geven aan iedereen om het te wijzigen), is er weinig aan de hand.gomaster schreef op 13 oktober 2004 @ 21:03:
aah mooi, maar ik had al pre gedaan omdat ze dat bij de de nl wikipedia ook hebben. Ik zal dr nu aan denken.
Over de licentie: ik denk het dus wel want het is eigenlijk al niet meer terug te draaien omdat er al enorme delen sa faq instaan. Ik denk btw ook al van andere sub fora.
Anoniem: 12316
We zouden inderdaad een category afkortingen aan kunnen maken. Of een category 'termen' net zo nuttig is weet ik niet; misschien dat een category 'FAQ' dan meer nut zou hebben. Het hangt allemaal af van de kant die we met het Wiki opwillen. Misschien zouden we voor de termen bijvoorbeeld beter naar een goedgevulde WIkipedia NL kunnen verwijzenAnoniem: 12316 schreef op 17 oktober 2004 @ 18:31:
Over afkortingen gesproken, zou het een idee zijn om alle pagina's die een term bespreken in een extra, aparte categorie te zetten? Zo kan je snel een mooi overzicht krijgen van afkortingen (als ze in de titel staan) en hun volledige naam.
---
http://gotwiki.spider007....uthoudt_wachtwoorden_niet
Zoals jullie ook al in de link kunnen zien: outhoudt ipv onthoudt.
Misschien een puntje Spider.007...
-- == Alta Alatis Patent == --
Het probleem is dat er automatisch een redirect wordt aangemaakt; ik weet niet of dit gedrag aan is te passen (ik vindt het zelf ook irritant). Ik zal de foute titelpagina verwijderen; dan verdwijnt hij ook uit de indexCoRrRan schreef op 18 oktober 2004 @ 13:05:
Ik heb hetvolgende artikel aangepast, nl. de titel aangepast, maar de "Index" wil niet updaten. Komt dit na verloop van tijd, of zou het 'instantanuous' moeten gaan...
http://gotwiki.spider007....uthoudt_wachtwoorden_niet
Zoals jullie ook al in de link kunnen zien: outhoudt ipv onthoudt.
Misschien een puntje Spider.007...
---
Anoniem: 123939
Het begint in ieder geval met inzet. De rest komt dan eigenlijk vanzelfAnoniem: 123939 schreef op 24 oktober 2004 @ 19:32:
Ik wil op mijn site ook graag een wiki maken, wat heb ik daar eigenlijk voor nodig??
---
---
Misschien in antwoorden die gepost worden op het forum voor ieder begrip waar nog niet veel informatie beschikbaar is een linkje plaatsen? Dus bijvoorbeeld:Spider.007 schreef op zondag 12 december 2004 @ 20:36:
Het wiki loopt inmiddels enige tijd; de informatie erop is redelijk uitgebalanceerd; de techniek werkt alleen lijkt er weinig behoefte om er meer informatie aan toe te voegen op dit moment. Zijn er nog zaken die handig zouden zijn om het Wiki wat meer werkbaarheid te geven?
Dit in de hoop dat er mensen zijn om de Wiki aan te vullen.In Win XP prof zit wél de mogelijkheid om gebruik te maken van EFS.
Of eventueel een aantal mensen aanstellen die zich wat meer actief bezig gaan houden met het (aan)vullen van de wiki. Dus actief het forum screenen en eventueel in overleg de pagina's aanpassen/toevoegen. Wat minder vrijblijvend dus.
-
De pagina's hoe te starten mogen nog wel meer gevuld worden. In het begin is het zo' leercurve een nieuwe pagina te maken.Spider.007 schreef op zondag 12 december 2004 @ 20:36:
Het wiki loopt inmiddels enige tijd; de informatie erop is redelijk uitgebalanceerd; de techniek werkt alleen lijkt er weinig behoefte om er meer informatie aan toe te voegen op dit moment. Zijn er nog zaken die handig zouden zijn om het Wiki wat meer werkbaarheid te geven?
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
Je moet ingelogd zijn daarvoor en dan kun je links bij "hulpmiddelen" de optie "Upload" vinden (die ook via de speciale pagina's beschikbaar is).leuk_he schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 13:35:
Ik kan even niet meer vinden hoe een afbeelding up te loaden... waar oh waar zit dat in gotwiki?
En?Over een half jaar (rond april 2005) zullen we proberen een update aan jullie te laten horen over de resultaten van deze test. Misschien stoppen we met het actief gebruiken van het Wiki, misschien besluiten we het om het breder te gaan gebruiken. Het eindresultaat hangt voor het grootste gedeelte af van jullie, de mensen die informatie kunnen bijhouden en kennis met anderen willen delen. Succes!
Ik moet zeggen dat ik zeker in het begin geprobeerd heb aardig wat informatie aan de wiki toe te voegen. Op een gegeven moment is dat echter een beetje minder geworden, en nu gebruik ik het totaal niet meer... waarschijnlijk ook omdat er op dit moment totaal geen intergratie met GoT is.
-
Anoniem: 12316
Vaak werk je ook in je eentje aan een artikel, terwijl het juist zo leuk zou zijn als iedereen zijn beetje kennis toe zou voegen. Als alles doorgaat en het meer onder de aandacht gebracht zal worden, dan komt dat wel goed denk/hoop ik
---
Vaak worden er topics geopend met uitleg hoe je bepaalde dingen maakt. Het zou leuk zijn als aan het einde van de rit het topic omgezet word in een artikel op de wiki. Topic's verouderen snel maar het voordeel van een wiki is dat je de content gemakkelijk kan bijwerken mochten er dingen verandert zijn in de loop der tijd. Ook zouden plaatje actief gehouden kunnen worden op die manier.
Tot slot zou een sectie 'gevraagt' ook een idee zijn. Wanneer iemand graag een artikel over een veel gevraagd onderwerp leest, maar dit jammergenoeg nog niet bestaat zouden mensen die ervaren zijn op dit gebied er ééntje kunnen schrijven.
Ik ben maar wat aan het brainstormen

[ Voor 2% gewijzigd door FTPlus op 24-06-2005 02:48 . Reden: Alinea's zijn handig ]
-=Waiz=-
Anoniem: 37691
Als GoTwiki goed gevuld is dan werkt dat stukken makkelijker dan de search (Google vind sneller betere resultaten dan de GoTsearch), dan hoef je niet uren naar iets te zoeken en zal het een stuk overzichterlijker worden.
Ik wil dus vragen, aan iedereen: Kom helpen met het opbouwen van GoTwiki !
Ook hoor ik van sommige mensen die nooit in SA komen dat ze het GoTwiki niet eens kenden, dat omdat ze gewoon nooit in SA komen. Dus ik denk dat het een beter idee is om het breder dan alleen SA te maken (ieder subforum een sticky?). In de hoop dat dan meer mensen er van op de hoogte zijn.
Ik heb bijvoorbeeld een stukje liggen over Windows 2000 Domain Master roles dat ik zo kan toevoegen.
Voor de rest denk ik dat er onvoldoende tweakers van de aanwezigheid van GoTwiki op de hoogte zijn.
[ Voor 34% gewijzigd door Bor op 05-09-2005 15:11 ]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
[ Voor 38% gewijzigd door Zarc.oh op 20-10-2005 14:32 ]
1
| <html><body></body></html> |
als response?
---
Ik had niet het idee dat de wiki echt heel hard liep. Maar als je kijkt naar wikipedia.org is de software heel erg schaalbaar. Zolang er maar genoeg communities is die misbruik beteugelen. Zoalng je de wiki beperkt tot de feiten en niet tot meningen is er niks aan de hand.henkleerssen schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 14:24:
Woow.. ik lees het net .. goed initiatief.. Maar ondanks het idee dat iedereen zou moeten kunnen editten (WIKI gedachte), zou ik toch maar select gezelschap toelaten. Want met zo'n gemeenschap van tweakers met 100000 leden of meer MET een uitgesproken mening, kan wel heel veel updates van een wiki systeem verlangt worden (misschien wel te veel ... waarom is ie nu eigenlijk down?).
Bovendien zit er veel info tegenwoordig in topic start, en die zijn beschermd (daar kunnen alleen de topic starts zelf in).
Gaat geloof ik niet zo goed meer met die wiki he? hij is al langer offline geloof ik.
---