Tabel exporteren van access naar andere access database

Pagina: 1
Acties:

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-08 14:40
Ik wil graag een handmatig process wat automatiseren ;) Maar heb even geen flauw idee of en hoe dat aan te pakken.

Situatie:
Op 1 server staat een web applicatie die gegevens in een access database stopt.
(dit is een intranet server)

Op een andere webserver staat het internet systeem en in een gedeelte daarvan zit een pagina waarin gegevens die eigenlijk uit de database moet komen die op de intranet server staat.

Nu doe ik dus 1 keer per week een handmatige export van 1 tabel uit de database van de intranet server naar een database op de internet server. (dat moest maar eens anders dacht ik zo :) )

Is dit op enige manier te automatiseren ? Iemand een idee hoe je dat via een script ofzo aan te roepen is om een export te doen van 1 access database naar een andere access database ?

Via google en search hier kom ik veel informatie tegen om te exporteren van access naar sql e.d. en dat is niet de bedoeling dus.

De database van de intranet server mag ook niet op de internet server komen anders was het makkelijk natuurlijk >:)

Iemand een idee die me op de juiste weg kan helpen ?

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Afhankelijk van de situatie en de beveiliging kun je dit bereiken met SQL, een gekoppelde tabel, een gedeeltelijke replica of een stukje vba. Vooral een query kán bijzonder snel opgezet worden:
code:
1
2
3
INSERT INTO mytabel IN '\\server\share\db.mdb'
SELECT 
FROM tabel;

Als dat voldoet ben je in 5 minuten klaar :)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-08 14:40
Niesje schreef op 08 oktober 2004 @ 11:37:
Afhankelijk van de situatie en de beveiliging kun je dit bereiken met SQL, een gekoppelde tabel, een gedeeltelijke replica of een stukje vba. Vooral een query kán bijzonder snel opgezet worden:
code:
1
2
3
INSERT INTO mytabel IN '\\server\share\db.mdb'
SELECT 
FROM tabel;

Als dat voldoet ben je in 5 minuten klaar :)
Probleem is dus dat die access databases op verschillende servers staan waardoor deze oplossing niet echt werkt.
Ik kan vanaf de internet server niet bij de database op de intranet server.

Met de hand updaten wat ik nu doe is de databases even tijdelijk lokaal op mijn pc zetten en dan de export van de tabel en dan de database weer op de server zetten. (gaat gewoon via een share, maar internet server staat buiten de firewall en intranet binnen de firewall .. logisch ;) )

edit: En ohja.. systeembeheer wil niet dat de intranet server toegang krijgt op een share van de internet server :(
Van mijn eigen pc mag ik wel bij beide via een share erop komen.

[ Voor 11% gewijzigd door Gitano op 08-10-2004 12:13 ]