3com switch wil niet aan de gang

Pagina: 1
Acties:

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

Topicstarter
ik heb een 2e hands 12 poorts 3com switch op de kop getikt, en wil daar 8 pc's op aansluiten met een 9e kabel voor internet.

nu zit er geen handleiding bij, en moet ik maar wat uit zien te zoeken. ik heb allerlei mogelijkheden al geprobeert, zoals alles gewoon aansluiten. geen enkele pc zag elkaar, en ook geen internet. er staat ook niet op dat er een uplink poort is, maar volgens een kenner maakt het niet uit welke poort ik daarvoor neem.

deze switch komt nu in de plaats van een hub die de geest gegeven heeft dus qua instellingen op de computers denk ik niet dat er wat verandert moet worden. Op alle pc's draaid windows 2000 op 2 enkelingen na die 98 en xp gebruiken.

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

What is het exacte product nummer (normaal gesproken 3Cxxxxx)?

Verwijderd

JoetjeF schreef op 08 oktober 2004 @ 11:13:
What is het exacte product nummer (normaal gesproken 3Cxxxxx)?
Idd. erg handig om te weten. Hij heeft kans dat hij de server via een console port moeten configgen (ding staat gewoon uitgeschakeld blijkbaar) Staat er eigenlijk wel netspanning op TS? :)

• Volk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-05 19:36
Weet je wel zeker dat de switch nog werkte bij de persoon van wie je hem gekocht hebt?

Klinkt lullig maar wie weet heb je een kapotte switch gekocht :/

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Aan de hand van het 3Cxxx nummer is de handleiding bij 3com gewoon te vinden.

Abort, Retry, Quake ???

• MarkyB
  • Niet online

MarkyB

The original

Topicstarter
Het part-nummer van de switch is 07zav2080a12
het betreft een 3com Superstack II dual speed hub 500

een 3c nummer vind ik er niet op terug

• JoetjeF

JoetjeF

Mo Chuisneoir

MarkyB schreef op 08 oktober 2004 @ 11:23:
Het part-nummer van de switch is 07zav2080a12
het betreft een 3com Superstack II dual speed hub 500

een 3c nummer vind ik er niet op terug
Het product nummer zal waarschijnlijk 3C16610 zijn.

Ik denk dat je genaaid bent. Het is een hub en geen switch. Waarschijnlijk heb je ook geen Management module. Als je een PC aansluit, branden er dan lampjes op de hub?

• Eric
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-05 14:24
Support voor deze kaart is trouwens te vinden op http://www.3com.com/produ...pe=support&sku=3C16610-US

en de manual is te vinden op http://support.3com.com/i...0/manual.a02/16610ug2.pdf

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
JoetjeF schreef op 08 oktober 2004 @ 11:39:
[...]
Ik denk dat je genaaid bent. Het is een hub en geen switch.
Hangt er van af wat het gekost heeft.
Het zou een prima hub kunnen zijn.

Maar als je een switch verwachtte dan is het een beetje zuur.

@ TS : Koopovereenkomst ontbinden ?

Abort, Retry, Quake ???

• MarkyB
  • Niet online

MarkyB

The original

Topicstarter
JoetjeF schreef op 08 oktober 2004 @ 11:39:
[...]

Het product nummer zal waarschijnlijk 3C16610 zijn.

Ik denk dat je genaaid bent. Het is een hub en geen switch. Waarschijnlijk heb je ook geen Management module. Als je een PC aansluit, branden er dan lampjes op de hub?
dat numemr klopt en de lampjes branden als ik een pc aansluit

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
netwerkkaartjes op de pc staan niet toevallig op full duplex geforced :?

full duplex kan namelijk niet op een hub

A wise man's life is based around fuck you

• MarkyB
  • Niet online

MarkyB

The original

Topicstarter
zwelgje schreef op 08 oktober 2004 @ 15:40:
netwerkkaartjes op de pc staan niet toevallig op full duplex geforced :?

full duplex kan namelijk niet op een hub
de poortjes staan op hardware standaard

• jelvank
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-03-2025
Wat versta je onder "elkaar niet zien" ze zien elkaar niet in de netwerkomgeving oid, of kunnen ze elkaar niet pingen?

Win XP (en misschien ook wel Win2k) geeft toch aan of de kabel aangesloten is of niet, wat zeggen die ervan?

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
Nog een probleem, hubjes zijn vaak geen auto-midi-x, dus je zult de uplink poort aan de router moeten hangen, en anders een cross kabel gebruiken. Die kenner die zei dat dat niet nodig was ging ervanuit dat het een nieuwer type switch was, tegenwoordig zijn ze vaak auto-midi-x.

Dan pas deelt hij ipadressen uit aan de pcs ereachter :)

• JoetjeF

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Icey schreef op 08 oktober 2004 @ 15:52:
Nog een probleem, hubjes zijn vaak geen auto-midi-x, dus je zult de uplink poort aan de router moeten hangen, en anders een cross kabel gebruiken. Die kenner die zei dat dat niet nodig was ging ervanuit dat het een nieuwer type switch was, tegenwoordig zijn ze vaak auto-midi-x.

Dan pas deelt hij ipadressen uit aan de pcs ereachter :)
Deze hub heeft 1 'uplink', port 12. Vlak ernaast zit een MDI switch waarmee je hem kan 'crossen' of 'un-crossen' (of hoe je dat ook wilt zeggen). Dus als je alle PC's op port 1-11 aansluit moet je elkaar kunnen zien. Tenzij je gebruik maakt van DHCP natuurlijk :)

Dus, verbind een kabel tussen je main-network en port 12. Brand het lampje van port 12 niet, druk dan op de MDI switch (naast port 12). Brand het lampje nog steeds niet, controleer of de kabel goed is. Is de kabel goed, gooi de hub weg en koop een nieuwe (zijn echt niet zo duur).

• jelvank
Als je even in die gebruiksaanwijzing kijkt zie je dat deze inderdaad niet auto MDI/MDIX is, er staat een heel verhaal over.

Hoe je precies die uplink ziet zie ik sowiezo nog niet helemaal. Wat zit er dan aan die uplink? Een modem? Een router?

Maar, als je IP-adressen gewoon fixed zijn zouden die computers elkaar gewoon moeten kunnen pingen; uplink of niet.

• MarkyB
  • Niet online

MarkyB

The original

Topicstarter
dus in elke pc moet ik zelf een ip maken in dezelfde range, nu staat deze namelijk op automatisch verkrijgen (van de dhcp i guess)

het zit nu zo:

ADSL
speedtouch 510
hub
pc pc pc pc pc pc pc

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
gewoon laten staan, de 510 deelt ipadressen uit, pak een utp kabel, trek die van de 510 naar de uplink van de 3com en klaar ben je...

Anders pak je een cross en trek je een draad van een normale poort op de 3com naar de 510.

Alhoewel volgens mij de 510 autosensing is, dus dan maakt dat weinig uit.

• jelvank
Vermoedelijk zijn al je problemen opgelost met de oplossingen van JoetjeF.

Je IP-adressen worden uitgedeeld door die speedtouch, dus als die onbereikbaar is snappen al je pc's er niets meer van en kunnen ze elkaar ook niet zien.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

je kunt de speedtouch ook gewoon op een pc aansluiting doen..
want een speedtouch is auto mdi/x

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Pagina: 1