[Digi cam] weigerd vaak foto's te maken, tedonker ?

Pagina: 1
Acties:

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
cam: nytech 5040
http://www.nytech.de/cms_de/media/dokumente/De_ND5040.pdf

2 verschillende problemen denk ik.

Automatisch:

Dan hoor je de camera wat ritselen instellen en stopt dan en geen foto.
Dit is niet altijd zo, focuseren misschien ik weet 't niet.
focus staat op auto.

Ik kan op dat moment niet echt een groot verschil van wat ik dan vast wil leggen zien.

manueel:

Wilde gewoon even spelen en maar even een foto van de sterren maken;
van 1 tot 8sec. sluiter tijd diafragma van 2.X tot 8.x geprobeerd en weigerd een foto te maken.

Probeer het nu ook even manueel, maar krijg meestal de tijd en de F-waarde in het rood op de lcd.
En als 't lijkt dat 't beter is in het blauw, maar geen foto. ;(

Kan in de handleiding niks vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door gp500 op 08-10-2004 10:40 ]

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Maakt ook geen foto als je gewoon de hele shutter geheel indrukt en vasthoudt?

Overigens heb je wel een hele brakke cam, je had beter een paar tientjes kunnen uitgeven voor een Cam van een A-merk

[ Voor 46% gewijzigd door Stereotomy op 08-10-2004 10:39 ]

Alors.

• gp500
  • Niet online
Stereotomy schreef op 08 oktober 2004 @ 10:39:
Maakt ook geen foto als je gewoon de hele shutter geheel indrukt en vasthoudt?

Overigens heb je wel een hele brakke cam, je had beter een paar tientjes kunnen uitgeven voor een Cam van een A-merk
Dan werkt 't wel
Maar waarom weigerd hij,
ik wil als een sterrenfoto maak niet de knop ingedrukt houden dan krijg je geen mooie foto's, met timer wordt hij ook geforceerd.

"t is geen brakke cam lcd is niet kwaliteit., verder mooie foto's
Veel metaal weinig plastic, niet te zwaar.
En veel waar voor je geld.

Zal vanmiddag wel even 1 van de eerste foto's plaatsen.

[ Voor 7% gewijzigd door gp500 op 08-10-2004 10:50 ]

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Als het dan wel werkt, wanneer weigert hij dan? Dat kan ik niet uitmaken uit je verhaal. Als je bedoelt dat hij een Autofocus warning geeft, dat kan ik me goed voorstellen als je een foto van de sterren wil maken, lijkt me niet meer dan logisch. Gewoon doordrukken en forceren met die handel. Zet autofocus wel op oneindig (landschaps-mode).

Alors.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:13

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

En als aanvulling: autofocus werkt niet als het te donker is. Autofocus moet ook iets kunnen zien om op te focussen.

Signatures zijn voor boomers.

• gp500
  • Niet online
Stereotomy schreef op 08 oktober 2004 @ 10:52:
Als het dan wel werkt, wanneer weigert hij dan? Dat kan ik niet uitmaken uit je verhaal.
Dat was mijn reactie op de oplossing van stereo-tomy.
Je haalt 2 dingen door elkaar. ;)

En op oneindig had ik eigenlijk wel dus zal ook zowieso wel een lichtsensor zijn die 't te donker vind.

@ maassluip; dat zal dan wel de hoofd oorzaak zijn.

Zou dan blauw betekenen dat het net niet lukt en rood dat het echt veels te donker is.
Lijkt me nu logisch, jammer dat dit dan niet in een handleiding wordt vermeld.
Terwijl 't toch 83 a5/a6 vellen zijn.

voorbeeld foto, niet met de hoogste kwaliteit, zonder te zien boven m'n hoofd gehouden buiten 't zolderraampje, maar oke:
FOTO

[ Voor 16% gewijzigd door gp500 op 08-10-2004 12:46 ]

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Als er iemand hier is die nog iets van de topicstarter snapt, raise your hand. :{

Alors.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
gp500 schreef op 08 oktober 2004 @ 12:36:
[...]

Dat was mijn reactie op de oplossing van stereo-tomy.
Je haalt 2 dingen door elkaar. ;)

En op oneindig had ik eigenlijk wel dus zal ook zowieso wel een lichtsensor zijn die 't te donker vind.
Euhm, dat je AF niet werkt is logisch, het is stikdonker, dus dat is niet zo gek. Daar zijn we al uit. Als je de sluiter helemaal indrukt maakt hij wel een foto als je hem ingedrukt houdt? Druk je hem eerst ook half in? Want hij zal even gaan "ratelen" (proberen te focussen) als je dat doet. Als dat ophoudt druk je de knop helemaal in en maak je een foto.
@ maassluip; dat zal dan wel de hoofd oorzaak zijn.

Zou dan blauw betekenen dat het net niet lukt en rood dat het echt veels te donker is.
Lijkt me nu logisch, jammer dat dit dan niet in een handleiding wordt vermeld.
Terwijl 't toch 83 a5/a6 vellen zijn.
Blauw? Rood? Meestal betekenen die lampjes dat de cam idd geen goede instelling kan vinden qua belichting en focuspunt. Dit kan komen omdat je focuspunt te dichtbij ligt (op 10cm ofzo terwijl je geen macrostand gebruikt), omdat het te donker is (focuspunten hebben licht nodig om scherp te stellen. Wat ook kan zijn is dat je automatische instelling maximaal bijvoorbeeld 2 seconden sluitertijd kan gebruiken. Als je de sluitertijd ook handmatig in kan stellen zou je eens kunnen proberen om hem op 8 seconden te zetten bijvoorbeeld. Bij veel camera's kun je handmatig veel verder gaan dan automatisch.

edit:
OK, dat ging dus over je diafragma en sluitertijd, dan heeft het met je belichting te maken inderdaad. Gewoon eigenwijs zijn en foto maken
voorbeeld foto, niet met de hoogste kwaliteit, zonder te zien boven m'n hoofd gehouden buiten 't zolderraampje, maar oke:
FOTO
Die is toch best aardig gelukt? Je camera heeft gewoon de belichting afgesteld op de zon in plaats van de gebouwen.

[ Voor 10% gewijzigd door Grrrrrene op 08-10-2004 13:05 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• gp500
  • Niet online
@ stereo: sorry ik ben niet zo goed in zelf kritisch kijken naar wat ik zeg schrijf, ik denk sneller dan dat ik tye kan.

@ grrrrrrrrrrrrene:

1: klopt 2: klopt
3: Wel wat te vel door de zon, was ter voorbeeld aan Stereo die mijn CAM direkt als brak beschouwde.

Opgelost.

zal hopelijk vanavond even wat van sterrenhemel vastleggen.!!!
Pagina: 1