Toon posts:

[XP] Zieke directory

Pagina: 1
Acties:
  • 200 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dit is wel het vreemdste probleem dat ik ooit ben tegengekomen. Er staat een directory op een van mijn harde schijven die ervoor zorgt dat, wanneer je hem aanklikt of op een andere manier probeert te benaderen, de harde schijf wordt ontkoppeld. Het gaat - voorzover ik kan bepalen - maar om één directory, die ik niet kan verwijderen, omdat de computer dan crasht of de harde schijf gewoon verdwijnt. Na een herstart is de HD er gewoon weer, maar als je daarna weer iets met die map probeert te doen, weer hetzelfde liedje.

Hoe kan ik dit zieke mapje verwijderen of dit probleem op een andere manier oplossen?

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Virusscanner en spywarescanner al gedraaid?

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-05 16:13

Nik

Als een je pc op spyware enzo gecontroleerd? En hoe heet dat mapje precies? Weet je wel zeker dat het een map is? Waar ergens staat het op de schijf?
Beetje meer info zou handig zijn :)

• fcs
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:15

fcs

geprobeerd om die map in savemode te verwijderen?

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:15

Sherlock

No Shit

Is de map vanuit DOS bereikbaar? Even proberen met een diskette met NTFS voor DOS oid.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Verwijderd

Gewoon even in de oude vetrouwede dos boten en dan met een commander, bijv fx de map verwijderen.

• Twilight Burn
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-04 11:55
Probeer ook eens scandisk te draaien op dat station.

• Blue2k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-06-2023
Dit probleem komt me akelig bekend voor. Ik heb een zelfde probleem gehad met een (oudere) maxtor schijf van 40gb, bij bepaalde mapjes hoorde je de kop in de rust stand springen om daarna weer tot leven te komen. Dit bleek (bij mij) een voorbode te zijn voor een hdd crash, want een maand later was het RIP 40gb. Gelukkig was ik zo wantrouwig geworden dat ik me data gebacked-up had :)

Kan een heel ander probleem zijn, maar ik zou iig even de belangrijkste data veiligstellen ;) Beter voorkomen dan genezen.
Pagina: 1