Sinds ik een upgrade heb gedaan van een
AMD K6-2 400 naar een K6-3 450 crasht mijn PC elke keer. Aan windows 98 kan het m.i. niet liggen omdat die al ruim 1 jaar stabiel heeft gelopen op de K6-2.
Allereerst mijn configuratie:
ASUS P5A bios rev. 1007.a ATX
Miditower 200 W
AMD K6-3 450 (2,4 volt)
128 MB 8ns SDRAM
Diamond StealthIII 32 MB AGP
Ali Agp driver 1.54
Creative Labs 128 PCI (4sp.)
Digital netwerkkaart 1/10 mbps ISA
Realmagic H+ PCI
36x CD-rom philips IDE
5 x DVD-rom Toshiba IDE
3,5" FD
8,6 GB Maxtor HD IDE 5400 rpm
Koude start: start hij door, dan na ca. 1 uur
crasht hij. Ctrl-alt-del werkt dan niet. Druk ik op reset dan probeert hij opnieuw op te starten, maar dan blijft hij of gelijk hangen of nadat je ziet wat je aan PCI-devices hebt. Zet ik hem dan uit en aan, de zgn. koude start dan doet hij het meestal nog wel ff, maar uiteindelijk krijg ik het befaamde blauwe scherm kan VFAT niet vinden.
Ik heb al een keer de gehele partitie verwijderd echter steeds weer het zelfde probleem. M.i. moet het een hardware-conflict zijn, wie helpt? P.s. ik heb al andere windows 98 geprobeerd, VFAT uiteindelijk weer kwijt. Het enige wat ik kan bedenken dat mijn cpu het niet goed doet (de andere onderdelen had ik al tevoren).
Heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt?
Kortom: "Help"
bij voorbaat dank,
Peet
p.s.: zou het helpen als ik mijn cpu eens op 2,5 volt zet, wordt hij dan misschien stabieler? (hij wordt nu 48 graden bij ientensief gebruik)
AMD K6-2 400 naar een K6-3 450 crasht mijn PC elke keer. Aan windows 98 kan het m.i. niet liggen omdat die al ruim 1 jaar stabiel heeft gelopen op de K6-2.
Allereerst mijn configuratie:
ASUS P5A bios rev. 1007.a ATX
Miditower 200 W
AMD K6-3 450 (2,4 volt)
128 MB 8ns SDRAM
Diamond StealthIII 32 MB AGP
Ali Agp driver 1.54
Creative Labs 128 PCI (4sp.)
Digital netwerkkaart 1/10 mbps ISA
Realmagic H+ PCI
36x CD-rom philips IDE
5 x DVD-rom Toshiba IDE
3,5" FD
8,6 GB Maxtor HD IDE 5400 rpm
Koude start: start hij door, dan na ca. 1 uur
crasht hij. Ctrl-alt-del werkt dan niet. Druk ik op reset dan probeert hij opnieuw op te starten, maar dan blijft hij of gelijk hangen of nadat je ziet wat je aan PCI-devices hebt. Zet ik hem dan uit en aan, de zgn. koude start dan doet hij het meestal nog wel ff, maar uiteindelijk krijg ik het befaamde blauwe scherm kan VFAT niet vinden.
Ik heb al een keer de gehele partitie verwijderd echter steeds weer het zelfde probleem. M.i. moet het een hardware-conflict zijn, wie helpt? P.s. ik heb al andere windows 98 geprobeerd, VFAT uiteindelijk weer kwijt. Het enige wat ik kan bedenken dat mijn cpu het niet goed doet (de andere onderdelen had ik al tevoren).
Heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt?
Kortom: "Help"
bij voorbaat dank,
Peet
p.s.: zou het helpen als ik mijn cpu eens op 2,5 volt zet, wordt hij dan misschien stabieler? (hij wordt nu 48 graden bij ientensief gebruik)
Dare, do, gain - Intel G645 - 4 GB DDR3 - 500 GB - Radeon R7 240 2 Gb -DVD-RW - DVD/BR - W10-64 bit