Help, de boel crasht elke keer en ik weet het niet meer!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Peet
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-06-2025

Peet

Semper voloptuosos rapidus

Topicstarter
Sinds ik een upgrade heb gedaan van een
AMD K6-2 400 naar een K6-3 450 crasht mijn PC elke keer. Aan windows 98 kan het m.i. niet liggen omdat die al ruim 1 jaar stabiel heeft gelopen op de K6-2.

Allereerst mijn configuratie:
ASUS P5A bios rev. 1007.a ATX
Miditower 200 W
AMD K6-3 450 (2,4 volt)
128 MB 8ns SDRAM
Diamond StealthIII 32 MB AGP
Ali Agp driver 1.54
Creative Labs 128 PCI (4sp.)
Digital netwerkkaart 1/10 mbps ISA
Realmagic H+ PCI
36x CD-rom philips IDE
5 x DVD-rom Toshiba IDE
3,5" FD
8,6 GB Maxtor HD IDE 5400 rpm

Koude start: start hij door, dan na ca. 1 uur
crasht hij. Ctrl-alt-del werkt dan niet. Druk ik op reset dan probeert hij opnieuw op te starten, maar dan blijft hij of gelijk hangen of nadat je ziet wat je aan PCI-devices hebt. Zet ik hem dan uit en aan, de zgn. koude start dan doet hij het meestal nog wel ff, maar uiteindelijk krijg ik het befaamde blauwe scherm kan VFAT niet vinden.

Ik heb al een keer de gehele partitie verwijderd echter steeds weer het zelfde probleem. M.i. moet het een hardware-conflict zijn, wie helpt? P.s. ik heb al andere windows 98 geprobeerd, VFAT uiteindelijk weer kwijt. Het enige wat ik kan bedenken dat mijn cpu het niet goed doet (de andere onderdelen had ik al tevoren).

Heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt?

Kortom: "Help"

bij voorbaat dank,

Peet

p.s.: zou het helpen als ik mijn cpu eens op 2,5 volt zet, wordt hij dan misschien stabieler? (hij wordt nu 48 graden bij ientensief gebruik)

Dare, do, gain - Intel G645 - 4 GB DDR3 - 500 GB - Radeon R7 240 2 Gb -DVD-RW - DVD/BR - W10-64 bit

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:06
ik denk dat het wel eens je voeding zou kunnen zijn die het niet meer trekt. 200 watt is wat aan de krappe kant gezien de hoeveelheid apparatuur wat je er in hebt zitten.

Om te controleren of het aan je processor ligt: houd de kast eens open en kijk of dat helpt. Maar als je hem niet hebt opgevoerd, dan mag dat niet de oorzaak van het probleem zijn (hitte). De voltage hoef je alleen op te voeren als je wilt overclocken.

Oh ja, je kan je bios nog eventueel proberen te upgraden naar versie 1008.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
eeehh budie ben je niet in de war met K7M bios 1008 ? Dit is een P5A kan me niet voorstellen dat die exact hetzelfde nr heeft.

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Verwijderd

Probeer eens van iemand een goede digitale multimeter te lenen. Dus niet zo'n lullig dingetje van 25 piek van de Gamma ! Hang die aan de 5 volt aansluiting van een van de witte plastic stekkertjes. Als na een half uur de spanning met meer dan 5% naar beneden gaat weet je zeker dat je een te krappe voeding hebt. Door de warmte gaan bepaalde onderdelen in je voeding minder presteren (inwendige weerstand gaat toenemen). Meet NIET de 12 volt aansluitingen aangezien die vrijwel geen stroom trekken. Succes !

Verwijderd

Probeer 't is met een andere videokaart.

• Peet

Peet

Topicstarter
Ik heb inmiddels mijn CD-rom drive eruit gehaald. En ik test hem nu met de kast open.

Het lijkt goed te gaan. Ik hou jullie op de hoogte, alvast bedankt voor jullie tips.

Peet

Dare, do, gain - Intel G645 - 4 GB DDR3 - 500 GB - Radeon R7 240 2 Gb -DVD-RW - DVD/BR - W10-64 bit

Verwijderd

Ik begrijp dat je een nieuwe processor in je bestaande systeem hebt gepruts en met hetzelfde OS/win98 door bent gegaan???

dat heb ik meegemaakt en dat vindt windows gewoon niet cool. Installeer die boel opnieuw en update je bios eventueel als dat nodig mocht zijn

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 07:21

PcDealer

HP ftw \o/

Ik heb al een keer de gehele partitie verwijderd echter steeds weer het zelfde probleem.
Dus dan is Win98 ook opnieuw geinstalleerd, tenzij hij een image heeft.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Peet

Peet

Topicstarter
Ik heb inmiddels ook al de laatste nieuwe
drivers voor mijn vga-kaart gedownload.

Inmiddels loopt ie al ± 4 uur stabiel...

Ik heb wel eerst alles verwijderd.

Nieuwe partities gemaakt
Win98 geinstalleerd,
deed ie nog wat moeilijk,

nog eens win98 geinstalleerd en nu loopt ie goed.

Ik krijg WIN98 SE, dus ik denk dat ik die er
ook nog maar eens overheen jaag.

In ieder geval iedereen harstikke bedankt,
ik hou jullie op de hoogte.

greets,

Peet

• Peet

Peet

Topicstarter
Ik heb er gisteravond nog ff WIN98SE opgezet,
en hij is nog niet gecrasht :D

Mijn PC heeft gisteren non-stop 9 uur allerlei programma's gedraaid, lijkt me toch wel stabiel....

nogmaals tnx,

Peet

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:06
AAArrrrghhhhhh, dat mensen al mijn hele leven mijn naam verkeerd uitspreken, okeeee, maar dat als je het zo op papier (glas) verkeerd cut-copy-paste, dan doe je wel iets verkeerd, of maakte gdew een grap?
Nou, ik ben wel wat gewend hoor :)

Over de bios: Ik heb (heel toevallig hoor :)) zowel een Asus P5A-B en een K7M en inderdaad allebei biosversie 1008 :)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Ik heb dit allemaal aan mijn 200W voeding hangen:
- 36x CD-ROM
- 2x CD-brander
- peltier cooler
- 2 fans
- AMD-K6-III 450@475
- 7200 rpm 27GB HDD
- Gravis Ultrasound PnP Pro met 2x 4MB SIMM
- 64MB DIMM
- Voodoo II kaart
- Diamond Speedstar A70 AGP

En hij werkt gewoon hoor (op de diskdrive na)
Pagina: 1