Toon posts:

Dual SX6000 wil niet werken op Nforce 2 rev 2.0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

misschien kan iemand hier iets nuttigs over zeggen

ik heb een server met w2003 standard,

daarin had ik een sx6000 en een fastrtrak66 controller zitten.
Dit werkte prima.
De SX6000 is geplaatst in PCI slot 2 en de Fasttrak66 zat in PCI slot 4. Volgens de documentatie zijn dit beide non shared slots.
Nu heb ik de Fasttrak vervangen voor een tweede SX6000. Alles lijkt naar behoren te werken, maar in windows heb ik nu last van dataverminking, en de partitie van de nieuwe SX6000 is niet te formateren onder windows , hij ziet alle disks wel, ik kan een partitie aanmaken, maar een format no go, bij een quick format komt ie gelijk met een melding dat de format unsuccesful is en bij een volledige format blijft hij op 100% steken en krijgt je een timeout.
Ik heb alle kabels vervangen en de voeding is zwaar genoeg (enermax 465)
Heeft iemand een tip?? Kan dit gewoon niet werken? Is het misschien een DMA probleem en is dat te verhelpen?

Ronald

• enterprice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-03-2024

enterprice

caseMODder

(ik weet het, oud draadje. Maar met searchen kom ik hier uit met hetzelfde prob.)

Ik heb deze situatie met een Asus P4P800-VM en ik heb een mailtje naar Promise gestuurd.
I've got 2 Supertrack SX6000 in one motherboard ASUS P4P800-VM (Intel 865G GMCH chipset). I'm running WinXP PRO. Here is the problem: When the system boots up, there's no problem. But when I want acces one of the devices, the system freezes. Only hard reset is the solution. If I take 1 of the 2 cards out of the system (and vice versa), there's no problem anymore. (both got differend IRQ settings) I use (on both cards) RAID5 with 6 devices & 128MB memory. Is this a driver problem?
En dit was de reaktie van Promise:
the card has not been tested with two in one system. because the BIOS uses quite a lot memory your motherboard might not be able to handle two of them together.
Ik wist niet dat BIOS ook een geheugen had, maar het klinkt enigsinds logisch. Omdat in de FAQ van Promise (op de SX6000) een soortgelijk probleem staat met een andere Promise-kaart (zie punt 2 & 3).

Dus het gaat niet lukken... (jmmr)