Toon posts:

[ASP] Selectie Kolom, sorteren & schrijven id

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
LS,

Ik wil graag het volgende laten uitvoeren door mijn script, ik krijg dit echter niet aan de praat.

Bedoeling:
Na een keuze van categorie moeten in deze pagina de betreffende id's oplopend geselecteerd worden en geschreven worden in het javascript.

Script:

<%
Dim adoconDia
Dim rsDia
Dim strSQLDia

Set adoconDia = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
adoconDia.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("_mdb/_afbeeldingen.mdb")
Set rsDia = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")

strSQLDia = "SELECT * FROM tblafbeeldingen WHERE categorie= '" & Request.Querystring("categorie") & "'"
rsDia.CursorType = 3

rsDia.Open strSQLDia, adoconDia

<script language="JavaScript">

NewImg = new Array (
"_upload/<%=rsDia("afbeelding") %>",
"images/2.gif",
"images/3.gif"
);
var ImgNum = 0;
var ImgLength = NewImg.length - 1;

var delay = 3000;

var lock = false;
var run;
function chgImg(direction) {
if (document.images) {
ImgNum = ImgNum + direction;
if (ImgNum > ImgLength) {
ImgNum = 0;
}
if (ImgNum < 0) {
ImgNum = ImgLength;
}
document.slideshow.src = NewImg[ImgNum];
}
}
function auto() {
if (lock == true) {
lock = false;
window.clearInterval(run);
}
else if (lock == false) {
lock = true;
run = setInterval("chgImg(1)", delay);
}
}
</script>
%>

Bij voorbaat dank

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
...en waar zit het probleem? Wat heb je zelf al geprobeerd? Of moet we het even voor je voorkauwen?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg het niet voor elkaar dat de gekozen categorie en de daarbij behorende id's oplopend geschreven worden in het javascript.

Voorkauwen ?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2004 10:24 ]

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:16

BCC

Bedoel je nou dat je "ORDER BY ID" in je MySQL query wil zetten?

[ Voor 42% gewijzigd door BCC op 08-10-2004 10:41 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 10:23:
Ik krijg het niet voor elkaar dat de gekozen categorie en de daarbij behorende id's oplopend geschreven worden in het javascript.

Voorkauwen ?
En wij moeten maar begrijpen wat je daarmee bedoelt? Waar het probleem zit in je (toch redelijk onleesbare) code? Of heb ik nou gewoon een defecte kristallen bol en ziet een medetweaker wel waar het probleem zit?

Ik heb weinig zin, en ik denk vele tweakers met mij, om jouw probleem te gaan zitten debuggen voor je (of sterker: om het ook nog eens voor je op te lossen) als je alleen maar hier je code dumpt en dan roepen "het werkt niet"... En nee, we gaan het dus niet voor je voorkauwen als je niet met meer zinnige informatie komt, ook al kom je heel netjes met een "bij voorbaat dank".

Begrijp me niet verkeerd, ik wil je absoluut niet afvallen ofzo. Maar we verwachten hier op GoT toch écht wel wat meer inzet van jezelf voordat we hier eens met je mee gaan denken.

Verder wil ik je er op wijzen dat je code nogal gevoelig is voor SQL injection en dat je waarschijnlijk een while/wend of een for/next of whatever wil gebruiken om je probleem op te lossen. Misschien kom je daar verder mee?

[ Voor 35% gewijzigd door RobIII op 08-10-2004 10:35 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
ik wil graag een soort van MOVE.NEXT dat er automatisch naar het volgende id-nummer geschreven wordt ( het probleem zit er hem hierin ) en ik deze in mijn javascript verwerkt kunnen worden.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 10:37:
ik wil graag een soort van MOVE.NEXT dat er automatisch naar het volgende id-nummer geschreven wordt ( het probleem zit er hem hierin ) en ik deze in mijn javascript verwerkt kunnen worden.
Daar kunnen we in ieder geval al iets meer mee...

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<knip>
NewImg = new Array (
<%
While not rsDia.eof
  response.write """images/" & rsDia.fields("id").Value & ".gif"","
  rsDia.movenext
Wend
%>
);
<knip>

Iets in deze richting misschien?? Let alleen effe op dat je een komma teveel in je code uitpoept op deze manier. Daar wil je waarschijnlijk wel nog even iets aan doen :Y)
BCC schreef op 08 oktober 2004 @ 10:28:
Bedoel je nou dat je "ORDER BY ID" in je MySQL query wil zetten?
Hij gebruikt MS Access zoals je kunt zien in zijn code ;) Maar het lijkt me inderdaad wel verstandig even een "ORDER BY ID" in te gooien ja :Y)

[ Voor 118% gewijzigd door RobIII op 08-10-2004 10:50 ]

Over mij

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:16

BCC

SQL Query dan :) Allemaal hetzelfde :) Maar ik denk dat hij inderdaad dynamisch z'n Javascript arraytje wou vullen, zoals jij netjes hebt toegelicht :)

Ps Jij bent de eerste die ik zie die Wend gebruikt :) Basic progger geweest :)?

[ Voor 36% gewijzigd door BCC op 08-10-2004 11:06 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
BCC schreef op 08 oktober 2004 @ 11:04:
Ps Jij bent de eerste die ik zie die Wend gebruikt :) Basic progger geweest :)?
Oude gewoonte :Y)

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
THNX RobIII ;)

betreffende de fout die t script "uitpoept":

Hij laadt alles goed alleen wanneer de regel
Response.write """_upload/" & rsDia.fields("afbeelding") & ".jpg"","

Tijdens het laden van het script geeft hij nu echter een Syntaxisfout op deze regel.

De oorzaak heb ik al, dat is de comma ( ""," ), deze dient namelijk niet na het laatste resultaat geladen te worden

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2004 15:25 ]

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 13:05:
THNX RobIII ;)

betreffende de fout die t script "uitpoept":

Hij laadt alles goed alleen wanneer de regel
Response.write """_upload/" & rsDia.fields("afbeelding") & ".jpg"","

Tijdens het laden van het script geeft hij nu echter een Syntaxisfout op deze regel.

De oorzaak heb ik al, dat is de comma ( ""," ), deze dient namelijk niet na het laatste resultaat geladen te worden
Dat zei ik dus:
RobIII schreef op 08 oktober 2004 @ 10:40:
Let alleen effe op dat je een komma teveel in je code uitpoept op deze manier. Daar wil je waarschijnlijk wel nog even iets aan doen :Y)
...en programmeren doe je zelf, niet anderen voor jou...

[ Voor 7% gewijzigd door RobIII op 10-10-2004 20:34 ]

Over mij

Pagina: 1