Toon posts:

proxyserver op 1 plaats aanpassen in windows mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het volgende probleem:

ik ben systeembeheerder bij een aantal kleine bedrijven en elke lokatie heeft (meestal) een eigen proxyserver.

aangezien er nogal een aantal programmas zijn waar je de proxy moet aanpassen (browser, mail, virusupdates,... ) ben ik op zoek naar een progje waar ik met een verandering de nieuwe proxy + poort voor al mijn applicaties kan aanpassen. dit zou dus kunnen met een lokale proxy. daarnaast speelt het probleem dat ik bij een aantal klanten via wifi een connectie maak met het netwerk en bij een aantal anderen via de lanverbinding.

bij de meeste programma's kan ik een url aangeven dat naar een script verwijst. kan dat naar een lokaal bestand en is er iemand die hier ervaring mee heeft?

kent er iemand een programma dat dit aankan?

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-04 11:19
hmm, je kan het via die configfile (script) doen, maar dan moet je op elke locatie dat ergens beschikbaar zetten op dezelfde locatie (dus dezerlfde servername/ip), dat wordt nogal moeilijk, een makkelijkere oplosing zou zijn om een programaa te gebruiken dat alles forward (zal wel bestaan denk ik), iets dat dus lokaal (op je eigen pc dus) een poort opent (say 8080), en die dan aan de hand van waar je zit naar de juiste proxy-server doorstuurt, zo moet je al je programma's maar een keer instellen (op 127.0.0.1:8080 dan).

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:38

BCC

Kun je niet beter een gateway aanschaffen/installeren ? Dan hoef je nooit meer wat in te stellen. Wat jij wil kan volgens mij niet namelijk. Ja, of je moet voor elk programma identificeren waar/hoe hij z'n settings opslaat (als dat al kan) en dan een programma schrijven dat op deze plekken je proxy instelt. Maar bij een nieuwe versie/nieuw programma ben je gelijk weer de sjaak.

[ Voor 63% gewijzigd door BCC op 08-10-2004 10:27 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Mayco
BCC, nee hoor, als je het doet op de manier waarop ik het omschrijfde, dus door alles lokaal door te lussen moet je enkel dus een instelling doen, in dat programma namelijk.

schemaatje:
code:
1
2
3
programma (browser) -> 127.0.0.1 -> proxy 1 -> internet
emailclient                         proxy 2 -> internet
...                                 proxy 3 -> internet

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Mayco schreef op 08 oktober 2004 @ 15:22:
BCC, nee hoor, als je het doet op de manier waarop ik het omschrijfde, dus door alles lokaal door te lussen moet je enkel dus een instelling doen, in dat programma namelijk.

schemaatje:
code:
1
2
3
programma (browser) -> 127.0.0.1 -> proxy 1 -> internet
emailclient                         proxy 2 -> internet
...                                 proxy 3 -> internet
Moet je alleen een proxy daemon hebben waarin het mogelijk is om de netwerkgegevens van verschillende andere proxy servers in te hangen waaruit je vervolgens eentje kan kiezen... en volgens mij bestaan die niet :p

En zelf schrijven wordt knap lastig volgens mij...

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 02:38

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 10:07:

bij de meeste programma's kan ik een url aangeven dat naar een script verwijst. kan dat naar een lokaal bestand en is er iemand die hier ervaring mee heeft?
Proxy Auto Configuration (ofwel "pac" script, in visual basic achtig iets) kan worden gebruikt in internet explorer en recente mozila's en ja, dat kan ook een lokale file zijn.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vertel even welke Windows versie je gebruikt zodt ik dat in je topic titel kan zetten - zie hierover ook de Windows Operating Systems Policy :)

• Mayco
leuk_he schreef op 08 oktober 2004 @ 16:54:
[...]

Proxy Auto Configuration (ofwel "pac" script, in visual basic achtig iets) kan worden gebruikt in internet explorer en recente mozila's en ja, dat kan ook een lokale file zijn.
hmm, mjah, zo zou het ook te doen zijn, die pac file is gewoon een file waar de gegevens van de proxy instaan, maar voor zover ik weet zijn er niet veel apps die dat ondersteunen...

en over dat programma, zo heel moeilijk lijkt me dat niet... kwestie van wat pakketten door te sturen naar de juiste server...
Pagina: 1