Ik hoorde van het volgende via een collega die een mail had gekregen van MS. Hij weet zelf niet hoe het komt dat hij die mail kreeg (waarschijnlijk ooit ergens opgegeven).
In ASP.NET zit een fout in de FormsAuthentication, waardoor je via een "specially crafted" url aan door die FA beveiligde bestanden kunt.
Deze issue is blijkbaar al vanaf 14 september bekend, maar Microsoft heeft er zolang geen ruchtbaarheid aan gegeven.
Een voorlopige oplossing bestaat erin zelf je url's te valideren alvorens ze door FA geauthenticeerd worden.
Een fix zit er volgens MS aan te komen.
Ik post het hier om enkele redenen:
In ASP.NET zit een fout in de FormsAuthentication, waardoor je via een "specially crafted" url aan door die FA beveiligde bestanden kunt.
Deze issue is blijkbaar al vanaf 14 september bekend, maar Microsoft heeft er zolang geen ruchtbaarheid aan gegeven.
Een voorlopige oplossing bestaat erin zelf je url's te valideren alvorens ze door FA geauthenticeerd worden.
Een fix zit er volgens MS aan te komen.
Ik post het hier om enkele redenen:
- Mijn nieuwssuggestie op de Frontpage mislukte doordat ik niet ingelogd was, en toen bedacht ik dat dit misschien ook nog eens hier gepost kon worden.
- Ik kwam er zelf maar toevallig achter, dus ik hoop zo meer mensen te kunnen alerten.
- De reikwijdte van dit probleem is erg groot. Als je FormAuthenticatie gebruikt op een 2k-bak, is al je beveiligde content op een eenvoudige manier bereikbaar.
- IIS 6.0 zou niet kwetsbaar zijn. Is er iemand dit kan bevestigen? (Ik heb geen 2k bak waarop ik makkelijk een exploit kan maken en die vervolgens testen op 2k3)
edit:
PS: Ik vond het vreemd dat dit nog niet op de Frontpage heeft gestaan. Ik kon het in ieder geval niet vinden, noch op de FP noch op het forum.
PS: Ik vond het vreemd dat dit nog niet op de Frontpage heeft gestaan. Ik kon het in ieder geval niet vinden, noch op de FP noch op het forum.
[ Voor 7% gewijzigd door GrimaceODespair op 08-10-2004 09:46 ]
Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be