Toon posts:

[NT4 Server][XP Prof] 2 vragen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik vanaf een Xp prof machine verbinding wil maken krijg ik steeds verschillende foutmeldingen die neerkomen op het feit dat het maximaal aantal connecties is bereikt. Aan de NT 4 Server zijn 9 Xp Prof machines gekoppeld ( Dus 9 connecties neem ik aan :>) Hoe kan ik deze foutmeldingen voorkomen

Mijn tweede vraag is:

Hoe kan ik de Xp Prof machines automatisch synchroniseren als ze opstarten?
Hier gaat het dan voornamelijk bij de tijd. De tijd instellingen van de Xp Prof machines worden soms namelijk veranderd. Hoe kunnen wij de tijd dan weer automatisch goed zetten met de tijd van de NT4 Server????

Graag contact opnemen met urkm@nlr.nl

Bij voorbaat dank,
Marten van Urk
National Aerospace Laboratory

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 09:40:
Als ik vanaf een Xp prof machine verbinding wil maken krijg ik steeds verschillende foutmeldingen die neerkomen op het feit dat het maximaal aantal connecties is bereikt. Aan de NT 4 Server zijn 9 Xp Prof machines gekoppeld ( Dus 9 connecties neem ik aan :>) Hoe kan ik deze foutmeldingen voorkomen
Je hebt bij het installeren het maximum aantal clients opgegeven, dat aantal heb je nu waarschijnlijk bereikt.

edit:
De per seat licentievorm dus
Mijn tweede vraag is:

Hoe kan ik de Xp Prof machines automatisch synchroniseren als ze opstarten?
Hier gaat het dan voornamelijk bij de tijd. De tijd instellingen van de Xp Prof machines worden soms namelijk veranderd. Hoe kunnen wij de tijd dan weer automatisch goed zetten met de tijd van de NT4 Server????
"net time" in je logonscript
Graag contact opnemen met urkm@nlr.nl
Wat is dan het nut van een forum?
Bij voorbaat dank,
Marten van Urk
National Aerospace Laboratory
Groeten hoeft hier niet :)

[ Voor 3% gewijzigd door AtleX op 08-10-2004 09:44 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Voor probleem 1 kan een servicepackje wellicht geen kwaad?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
AtleX schreef op 08 oktober 2004 @ 09:42:
[...]

Je hebt bij het installeren het maximum aantal clients opgegeven, dat aantal heb je nu waarschijnlijk bereikt.
Of je stopt de "license logging service" :X dat wil ook wel eens helpen. LET WEL: Als dat helpt heb je inderdaad een probleem met je licenties. Je dient er dan dus extra aan te schaffen. Ik zeg dit dus alleen even zodat je makkelijk kunt troubleshooten waar het probleem zit. Ik zeg dit dus duidelijk niet als dé oplossing voor je probleem en wil je dan ook op het hart drukken je licenties op orde te brengen.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij