Gisteren heb ik mijn SX4000 Raid5 controller binnen gekregen en in m`n server geplaatst, tijdens het booten bleef het systeem hangen, maar na een ps2 muis geplaatst te hebben deed hij het wel. (heel vaag zonder muis, stopt hij gewoon na het detecteren van de disken)
Maar uiteindelijk heb ik dus een raid5 array kunnen maken.
Nu heb ik echter het probleem dat er 2 controller in m`n server zitten.
In pci slot 1 zit een Promise ATA66 controller met daarop:
Primairie Master - Seagate 20GB Boot Disk
Secundairie Master - IBM 80GB VOL2
Secundairie Slave - IBM 80GB VOL3
In pci slot3 zit een 3com90x
In pci slot 4 zit de Promise SX4000
IDE1 - IBM 160GB
IDE2 - IBM 160GB deze 3 zitten in een Raid5 Array
IDE3 - IBM 160GB
Nu is het zo dat de Promise SX4000 als 1e controller gevonden wordt en daar wordt dus ook als 1e van geboot, maar m`n bootdisk zit op op de ata66 controller, als ik de kaarten omwissel in de pci sloten dan komt de pc niet voorbij updating dmi data (of hoe noem je dat pnp lijstje) en kan ik dus ook niet booten.
Nu heb ik daarom m`n bootdisk maar aan de ata33 controller die onboard zit gehangen zodat ik in ieder geval kan booten.
Maar nu wil ik graag booten van de ata66 controller omdat gewoon 2 keer zo snel is. (de ata66 controller wil ik dan later vervangen voor een mirror controller)
Maar ik kan geen optie vinden om de array die ik op de sx4000 maak niet bootable te maken. Als iemand tips of ideeen heeft graag.
Maar uiteindelijk heb ik dus een raid5 array kunnen maken.
Nu heb ik echter het probleem dat er 2 controller in m`n server zitten.
In pci slot 1 zit een Promise ATA66 controller met daarop:
Primairie Master - Seagate 20GB Boot Disk
Secundairie Master - IBM 80GB VOL2
Secundairie Slave - IBM 80GB VOL3
In pci slot3 zit een 3com90x
In pci slot 4 zit de Promise SX4000
IDE1 - IBM 160GB
IDE2 - IBM 160GB deze 3 zitten in een Raid5 Array
IDE3 - IBM 160GB
Nu is het zo dat de Promise SX4000 als 1e controller gevonden wordt en daar wordt dus ook als 1e van geboot, maar m`n bootdisk zit op op de ata66 controller, als ik de kaarten omwissel in de pci sloten dan komt de pc niet voorbij updating dmi data (of hoe noem je dat pnp lijstje) en kan ik dus ook niet booten.
Nu heb ik daarom m`n bootdisk maar aan de ata33 controller die onboard zit gehangen zodat ik in ieder geval kan booten.
Maar nu wil ik graag booten van de ata66 controller omdat gewoon 2 keer zo snel is. (de ata66 controller wil ik dan later vervangen voor een mirror controller)
Maar ik kan geen optie vinden om de array die ik op de sx4000 maak niet bootable te maken. Als iemand tips of ideeen heeft graag.