Proxy policy probleem in Win2k Server

Pagina: 1
Acties:

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 12:54
Hallo,

Hier een probleem, we hebben hier een Windows 2000 server, de domein controller met active directory draaien, verder word er voor de Internetverbinding van de clients een proxy server gebruikt. Omdat er steeds problemen waren met de proxy instellingen (de instellingen verdwenen steeds bij de client) hebben we een aparte proxy policy ingesteld met hierin de juiste proxy instellingen, en de juiste home page (met dank aan GOT)

In active directory zitten alle clients verdeeld in verschillende GPO's, er is een GPO gemaakt met naam bedrijf, met hierin de gpo's van de verschillende afdelingen, met daarin een gpo met users en een met computers waar dus de clients in de juiste GPO gezet zijn, evenals de computer in de juiste GPO

In de hoofd GPO (naam bedrijf) zijn verschillende policys aangemaakt, ik heb hier de proxy policy bijgezet, staat nu bovenaan het lijstje met ingesteld No Overide.
In de andere GPO's (afdelingen) staan ook policys ingesteld.

Nu is het zo dat bij de clients nog steeds de proxy instellingen verdwijnen en de home page veranderd ook, de policy die is aangemaakt word dus waarschijnlijk overschreven door de policys uit de sub GPO's en dit zou volgens mij niet mogen,en om alle policys in de sub GPO's aan te passen is ook niet echt een oplossing.

Weet iemand hoe of wat ik moet aanpassen in de policy van de hoofd GPO zodat deze instellingen bewaard blijven en niet worden overschreven door sub GPO policy's?

bvd

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Normaal gesproken blijven de instellingen op het hoogste *altijd* bewaard, tenzij ze overschreven worden op een lager niveau ('propogation') zo ver ik weet. Het lijkt er dus op dat één of meerdere van je onderliggende GPO's toch niet echt lekker werken. Misschien moet je dus eens naar het eindresultaat van je GPO's kijken (in Win 2003 kan dat tenminste, geen idee of dit ook mogelijk is met Win 200 want daar heb ik niet echt veel ervaring mee zogezegd ;) )

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Verwijderd

volgorde:

local site domain ou.

no override wordt alleen overschreven als er verder ergens ook no override gezet is (om die reden moet je ook geen no override zetten).

je kan het beste ff troubleshooten met de gpmc (ff zoeken op de ms site)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 19:36

mutsje

Certified Prutser

Let wel Group Policy Management Console werkt alleen vanaf een werkstation met Windows XP+SP1 in een windows 2000 domain. Je kunt het niet op 2000 installeren. In WOS > Howto section staat een hele howto hoe je met GPMC en andere tools policies kunt troubleshooten.
Deze dus.
[rml][ windows 2003]Howto: policies en tools[/rml]

als je een wirwar van no override en block inheretance aan gaat maken is de weg door het bos al snel zoek. Beter is gewoon om alle policies netjes te ordenen en per OU uit te delen ipv XX aantal policies in 1 OU te rammen. Anders ben je zoals je nu hebt het overzicht kwijt.

[ Voor 29% gewijzigd door mutsje op 10-10-2004 10:13 ]

• Ora et Labora
Hey,

Ik heb nu een OU met hierin andere OU's onderverdeeld met hierin de gebruikers
In de hoofd OU zijn policy's ingesteld met no overide, in de onderliggende OU's (afdelingen met hierin de gebruikers van een bepaalde afdeling) zijn ook (andere) policys ingesteld, echter deze zijn niet no overide en ook niet block inheretance ingesteld, in de hoofd OU staat de proxy policy ingesteld, deze is dus no overide ingesteld.

Als er nu een nieuwe pc inlogd op het domein krijgt hij de proxy instellingen wel, echter na een paar uur (weet niet precies hoelang) verdwijnen deze weer, staat dus niets meer ingesteld, ook het secedit /force (weet niet uit mijn hoofd wat dit ook weer is) werkt niet, bij gpresults in dos box is de proxy policy wel uitgevoerd, pc restarten werkt ook niet, de volgende dat pc weer aan staat het weer goed en begint het verhaal weer van voor af aan...

iemand een idee? :? :? 8)7

• Ora et Labora
Nog ff een update, ik heb nu de proxy instellingen via een reg bestandje in het opstartscript gezet en alle policys waar proxy stond aangevinkt de proxy instellingen uitgezet, alle policys staan nu op no overide en niet 1 op block policy inheritance, het script ziet er zo uit:

REGEDIT4
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\windows\CurrentVersion\Internet Settings]
"ProxyServer"="adres proxy:poort"
"exceptions" = "*.local"
"ProxyEnable"=dword:00000001
"ProxyOverride"="*.local"

Dit script word zo aangeroepen in het inlogscript

regedit /s \\locatie reg bestand

Dit leek eerst allemaal goed te gaan, echter na een paar uur staat weer de proxy ui bij de clients, client start de computer weer opnieuw op en werkt weer.

pc's zijn ad en spyware vrij, ook geen virussen aangetroffen oid, en door een policy kunnen ze ook niet meer overschreven worden.

someone an idea?

Pagina: 1