Toon posts:

Link indicatie ook met verkeerde UTP kabel?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijd aan het klooien om Tweakable aan de praat te krijgen.
Het Com21 modem zit met een UTP kabel aan mijn Linksys WRT54g (WAN poort).
Het link lampje brandt, maar ik krijg met geen mogelijkheid een IP adress van de DHCP server. (Tweakable krijg ook geen DHCP request van het MAC adres van de router binnen).
Met dezelfde UTP kabel en router heeft eea altijd goed gewerkt op het @Home Motorola modem.

Tot zover de achtergrond.

Vraag: stel dat om de een of andere reden ik ipv een straight een cross UTP nodig zou hebben tussen modem en router, gaat het link lampje dan toch aan?

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Mijn ervaring is dat een kapotte kabel (niet perse straight ipv cross, maar gewoon een draadbreuk in een van de aders) tot gevolg kan hebben dat het link-lampje aangaat maar dat toch niets werkt.

Dat zou het dus ook nog kunnen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Duidelijk, maar als ik de kabel weer in het @Home modem prik werkt het weer als een zonnetje.
FYI: achter de RTV-data splitter heb ik op advies van Essent weer een splitter, dus beide modems zijn gelijktijdig aangesloten.

Maar de internet problemen wil ik aan Tweakable en Essent overlaten. Mijn vraag beperkt zich nu echt tot het link lampje.

(dit vermeld ik even om een evt verplaatsing naar internet&telefonie te voorkomen)