[2k3] User home folder aangemaakt maar niet bereikbaar*

Pagina: 1
Acties:

• bekertje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-01 08:28
ik ben een beetje aan het stoeien met Windows 2003.

Maar ik kom het volgende probleem tegen, wat ik niet echt opgelost krijg.

Ik heb in de active directory een aantal users aangemaakt. Deze users wil een mapje geven op het netwerk. Zodat de users bestanden/mappen van hun pc op de server kunnen zetten.
Maar als ik bij de Properties van de users naar het tabblad Profile ga. En ik wil dan vervolgens een map aan maken voor een user (\\surfer\home\%username%). En ik klik op 'ok'. Dan krijg ik de volgende melding:

The \\surfer\home\%username% home folder was not created because you do not have create access on the server. The user account has been updated with the new folder value but you must create the directory manually after obtaining the required access rights.

Ik ben ingelogd als administrator, maar heb ik dan nog steeds te weinig rechten?

• G33rt
  • Laatst online: 22-06-2022
Titeledit :)

Win2k3 usermappen aanmaken ==> [2k3] User home folder aangemaakt maar niet bereikbaar

• bekertje
Niemand die me ken helpen?

• herminator
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Probeer op de home folder de administrator als eigenaar te maken.

properties->security->advanced->owner->administrators selecteren en op ok klikken.

I'll be back

Verwijderd

Is de map Home (juist) geshared?

Verwijderd

Is duidelijk een rechten probleem. Heeft de user wel de juiste rechten in de user folder en op de share waarop die folder staat?

• bekertje
Ik ben een heeeeeel klein beetje verder. Dus bedankt tot zover.

Ik ben af van die melding. Ik heb de map home opnieuw aangemaakt. Weer geshared en toen bij de share tab bij 'permissions' de Administrator volle rechten gegeven. En 'Everyone' heeft 'read' rechten.
Toen ik vervolgens in de active directorie weer naar de gebruiker ging en bij profiel weer \\surfer\home\%username% invoerde kreeg ik geen melding meer dat het niet ging. Dus dat is opgelost.

Maaaarrrrr... Als ik nu naar een werkstation ga en als (die ene) gebruiker inlog. Dan zie ik netjes de map staan en alles. Maar als ik dan vervolgens een bestand er naar toe wil kopieren krijgt ik:
Kan bestand.txt niet kopieren. De toegang is geweigerd.
Controleer of de schijf vol of tegen schrijven is beveiligd of dat het bestand momenteel in gebruik is.

Maar de gebruiker heeft volle rechen voor die map, maar nog kan ik geen bestanden kopieren.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

En 'Everyone' heeft 'read' rechten.
Maar de gebruiker heeft volle rechten voor die map
Een van de twee klopt niet :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kijk dus niet alleen naar de NTFS permissies maar ook naar de Share permissies.
Bijvoorbeeld Full Control uitdelen op die map (NTFS permissies, Security tab) heeft weinig zin als de gebruiker via 't netwerk alleen Read rechten (Share permissies, Share tab) heeft.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• BacardiBreezer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06-2005

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Idd, je hebt de gebruikers read-only gegeven. Verder moet je idd zoals al gezegd wordt ook op NTFS-niveau de rechten goed instellen. 1x gedaan is nooit meer vergeten denk ik.

Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)

• bekertje
ha. Jullie hebben gelijk.

Ik ben een vinkje vergeten.
Supers. Problem solved
Pagina: 1