Internet: Kan niet verbinden met een bepaald IP die ik ken

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Honnes
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-04 22:34
Al een poosje (rond december vorig jaar) ben ik aan het zoeken geweest voor een oplossing voor dit probleem.

Ik heb eerst op dit forum gezocht, maar al mijn zoektermen leverden te veel resultaten om er iets wijs van te wroden, vandaar dat ik een nieuw topic maak.

Het probleem is kort, maar vrij lastig.

Ik heb als ip adres *.*.*.50.
Degene waar ik mee wil verbinden heeft als IP adres *.*.*.219

Het gaat hier om 2 Kabelnoord verbindingen. (chello classic en chello plus)
  • Overal waar een * staat is bij ons beide hetzelfde. Als hij een ftp van zijn computer heeft gemaakt kan ik er niet opkomen, anderen wel.
  • Op mIRC channels worden wij beschouwd als identieke gebruikers, zelfde hostname etc. Waarhij auto-op heeft krijg ik ook auto-op en noem maar op.
  • We kunnen elkaar niet pingen
  • Wanneer hij of ik een teamspeak server draaien, kunnen wij elkaar niet joinen
  • Bestanden naar elkaar toe versturen via wat dan ook zoals bijv. msn gaat ook erg traag
  • Wij kunnen wel tegen elkaar msnen, online gamen (via andere server), teamspeaken (via andere server), oftewel, alles wat via een ander IP gaat.
In totaal zijn we 2x met elkaar verbonden geweest, namelijk toen ik net internet had (zo'n tijd geleden is dat), en toen ik net een sneller abonnement kreeg (werkte maar een uurtje of 2, maar connectie was er)

Ik vind dit één van de vreemdste problemen, maar heb hier nog geen oplossing op gevonden. Ik heb al op meerdere forums ooit eens gevraagd hoe zoiets kan, maar ben benieuwd of iemand van jullie hier ook een oplossing voor heeft. Ik zou dit zeer op prijs stellen.

[ Voor 8% gewijzigd door Honnes op 08-10-2004 08:49 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

voor at home is dit probleem bekend:

http://www.troublesathome...faq&page=problemen#vraag1

Er staat ook een oplossing bij. Wellicht dat het ook bij jullie werkt?
# Windows NT/2000/XP
Log in als administrator en type in een commandprompt (DOS-box):
route -p add <IPnr_van_de_ander> <gateway>

De optie -p zorgt ervoor dat de route ook na het rebooten blijft bestaan.
Je kunt dit doen voor elk IPnr dat je bij jou in de buurt (op dezelfde gateway) wilt bereiken, bijvoorbeeld:
route -p add 213.51.32.12 213.51.32.1
route -p add 213.51.32.241 213.51.32.1
route -p add 213.51.33.51 213.51.32.1
route -p add 213.51.35.250 213.51.32.1

Het IPnr van je gateway vindt je door op de commandprompt in te typen:
ipconfig

..
Je moet dit op allebei de PC's doen! anders kun je maar 1 kant op pingen.

[ Voor 65% gewijzigd door leuk_he op 08-10-2004 10:10 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

bedankt voor uw reactie :)

Ik ben dus de andere persoon, *.*.*.219

Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\Hewo>route -p add *.*.*.50 *.*.*.001
Kan niet toevoegen aan de route: De interface-index is onjuist of de gateway
bevindt zich niet in hetzelfde netwerk als de interface. Controleer de IP-adrestabel van de computer.

ik heb een router, kan hier het probleem ook liggen?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2004 13:44 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 13:40:
ik ben dus de andere persoon, *.*.*.219

Ja, dan moet je dit (of het equivalent hiervan) op de router doen. (die .219 die je adres op de router neem ik aan, niet het adres op je pc?)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:10
Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 13:40:
ik ben dus de andere persoon, *.*.*.219

Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\Hewo>route -p add *.*.*.50 *.*.*.001
Kan niet toevoegen aan de route: De interface-index is onjuist of de gateway
bevindt zich niet in hetzelfde netwerk als de interface. Controleer de IP-adrestabel van de computer.

Volgens mij vergeet je het SubnetMask
Route -p add x.x.x.50 MASK 255.255.255.0 x.x.x.1

• Honnes
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-04 22:34
leuk_he schreef op 08 oktober 2004 @ 13:43:
[...]

Ja, dan moet je dit (of het equivalent hiervan) op de router doen. (die .219 die je adres op de router neem ik aan, niet het adres op je pc?)
Ik weet niet precies wat jij bedoeld, maar hier even verduidelijks.

die .219 is zijn "weg" naar het internet, statisch ip adres van het internet dus.

• jelvank
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-03-2025
Even voor de zekerheid:
Als hij een ftp van zijn computer heeft gemaakt kan ik er niet opkomen, anderen wel.
En 'hij' (219) zegt net dat hij een router heeft; staat er een portmapping aan? Dat is redelijk noodzakelijk achter een router.

En als jullie dus allebei een router hebben gaat het (zonder (veel) portmappings) uberhaupt niet werken.

Verwijderd

Denk dat als je portmapping aan zet het geen probleem moet wezen, wat is het gehele IP , dat maakt het wat duidelijker namenlijk ?

Verwijderd

Poortforwarding/mapping lijkt mij in dit geval geheel niet relevant. De TS geeft aan dat andere personen wel kunnen verbinden maar hijzelf niet. Lijkt mij dat die forwards dan wel in orde zijn.

Beide personen zitten op hetzelfde subnet en hun PC of router zal rechtstreeks contact proberen te maken met de ander. Dat staan @home en Chello niet toe. Om dat te omzeilen moet er een route toegevoegd worden zodat communicatie via de gateway loopt. Dus A>GW>B in plaats van A>B. Op een router zoek je in het configuratie menu naar "Static route" op een PC gebruik je het route commando. Zie verder de handleiding van de router en de help van het route commando.
Pagina: 1