Videokaart keuze voor HTPC

Pagina: 1
Acties:

• Ermo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-01 18:08

Ermo

the syntax is painful...

Topicstarter
zelf had ik een van deze 2 in gedachten:

-A- 128MB DDR ATI 9600SE TV / DVI 8X AGP
-B- 256MB Geforce FX 5700LE DDR TV DVI 8X AGP Dual

Niet voor games, alleen weergave xvid en dvd.
Juiste keuze of toch.....iets anders?

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als je enkel Divx/DVD wil kijken zou ik je een matrox aanraden. G550 ofzo geven imho betere tv-out dan andere non-matrox kaarten die je op de consumenten-markt kan vinden.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:22

Croga

The Unreasonable Man

Waarom zo'n dure kaart nemen als je alleen xvid en DVD wilt weergeven?
ATi heeft ook nogsteeds de 7500 in de winkel liggen, met een mooie TV-out en zonder meer in staat om dat soort zaken weer te geven. Ook de nVidia Gf4MX heeft hier helemaal geen moeite mee.....

Daarnaast is 256MB en zelfs 128MB enorme overkill voor deze toepassingen....

Verwijderd

Op het htforum zeggen ze altijd dat je het best een ATI kaart kunt nemen, omdat er in de nvidia een low pass filter zit, die een kleine onscherpte introduceert.

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 11:17

Gutteguttegut

CEO of TFD

Blizard schreef op 08 oktober 2004 @ 08:13:
Als je enkel Divx/DVD wil kijken zou ik je een matrox aanraden. G550 ofzo geven imho betere tv-out dan andere non-matrox kaarten die je op de consumenten-markt kan vinden.
Mee eens, ook al zijn de meningen verdeeld over de tv-out kwaliteit, zelf ben ik zeer tevreden.
Ik heb een G450 32MB AGP DH (en zoek nog een PCI versie met DH) maar het werkt zo lekker.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 08:15:
Op het htforum zeggen ze altijd dat je het best een ATI kaart kunt nemen, omdat er in de nvidia een low pass filter zit, die een kleine onscherpte introduceert.
Dit heeft vooral betrekking op de voorgangers van de GF4 serie. Sinds de GF4 houdt nVidia de designregels voor de ontwikkelaars strak en sindsdien is er bijster weinig op te merken aan de TV-out.
Voordeel van GF4 is wel de betere ondersteuning onder Linux wat betreft tooling om de TV-out beter te scalen op de TV (overscan ed).

Voor de rest ben ik het met mijn voorganger eens dat die 128 & 256 MB zwaaaaar overkill is.

Verwijderd

Zoek een goedkoop kaartje die tv out hebt, 32 mb moet al genoeg zijn.

Een Matrox G550 32mb is een hele goede, maar de prijs ligt zo rond de 100 euro.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2004 08:33 ]

Pagina: 1