Klikkend geluid, met betere(?)voeding

Pagina: 1
Acties:

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:19

nhanssen

QVL is non-tweakers

Topicstarter
Beste GoT surfers,

Ik heb nu sinds een week ongeveer het volgende probleem. Ik heb vorige week dus :+ een nieuwe voeding gehaald (Enermax 550W)(Type: EG651P-VE). Hiervoor had ik een Zalmann 400W voeding.
Wat hoor ik nu de laatste tijd constant?

(Even configuratie PC zoals vaker gewenst)(op stroomverbruik gezien)

Epox 8RDA3+
AMD 2600+ (no-oc)
1280 MB
(3 banken)(2x Value 512MB Cas2.5 & 3.0, 1x Infineon 256MB Cas 2.5(loopt op 2.5))
1x 80 GB Maxtor 8mb 7200 IDE
2x 120 GB Maxtor 8 MB 7200 SATA
1x 200 GB Maxtor 8 MB 7200 SATA (op aparte SATA controller PCI)
NEC 2500 DVD/RW
Lite-on DVD
Gigabyte koeler (Die met die 360 graden technologie :r )
Recom kast met koelers (4x 8cm fans)(2 vooraan die door de SATA hd's blazen)
(2x CCFL op een adapter)
(PCI netwerkkaart 1Gb)

Nou wat ik dus hoor/voel is dat wanneer ik de PC opstart dat alles zoals altijd stuk voor stuk aan springt. Naja bijna achter elkaar. ;) Dat als Windows begint te laden, ik de schijf van 80 GB op IDE dan een soort van afslaat, het is moeilijk uit te leggen iets dat dan los klikt en vervolgens weer direct vast klikt. (vast het leeskop mechanisme)

Gisteren toen ik na het slapen dus de PC aanzet, net voordat windows login venster verschijnt kwam er opeens het bericht te staan:

"Kan het pad naar lsass.exe niet vinden" Druk op OK om door te gaan. OK->reboot--> start weer normaal op.

Dit is dus een communicatie fout, geen virus zo ver ik weet. :O
(ja ja Sasser...niet dus is checked)

Het vreemde is dat het bij de Zallman wel altijd goed heeft gewerkt, dit is iets wat te maken moet hebben met of communicatie of stroom, denk zelf eerder stroom omdat de configuratie hetzelfde is gebleven.

Dus even ter verduidelijking:

Zallman 400W->ok
Enermax 550W->niet ok(?) denk ik

Ik hoop dat jullie me kunnen zeggen wat ik hier over het hoofd zie.

Uitgeprobeerd: andere kabel

Sommige denken vast waarom 550W !?? Naja, ik denk vooruit daar zullen we het maar op houden :P

Alvast hartelijk bedankt!

Spec's PC

• nhanssen

nhanssen

QVL is non-tweakers

Topicstarter
Ow ja bijna vergeten. De grafische kaart is ook een goede stroom consument. Asus V9999

Spec's PC

• nhanssen

nhanssen

QVL is non-tweakers

Topicstarter
Nog een ding dat waarschijnlijk ben vergeten erbij te zetten wat ook van belang kan zijn is dat, wanneer ik de CCFL's aanzet ik de melding krijg van de driver van NVidia dat de grafische kaart zijn kloksnelheid heeft verlaagd. Vervolgens kijk ik bij Smartdoctor en hij zegt dat mijn kaart correct werk(op dezelfde kloksnelheid) Maar dit was ook al bij de Zallman 400W...

Ik zet het er maar bij just in case...

Nogmaals alvast hartelijk bedankt!

groetjes :)

Spec's PC

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
met mijn huidige systeem (sig) en een Tagan 480 Watt hoor ik ook een hdd af-en-toe klikken.
ik zou niet weten wat het is, maar de eerste keren dacht ik dat mijn hdd de geest aan t geven was... maar hij doet t nog steeds.

* bookmarked

• nhanssen

nhanssen

QVL is non-tweakers

Topicstarter
Goed dat je het zegt ik zat namelijk al te overwegen om de enermax om te ruilen voor die tagan...

Het probleem is lijkt wel telkens erger aan het worden. Laatst zat ik dus een spel te spelen(unreal tournament), hoor ik het geluid weer. Blijft me hele spel gewoon iets van 2-3 seconden hangen. Nou de monsterkill had ik net niet gehaald :(

[ Voor 1% gewijzigd door nhanssen op 08-10-2004 01:54 . Reden: secondenhangen ]

Spec's PC

• bigfoot1942
  • Niet online
nhanssen schreef op 08 oktober 2004 @ 01:53:
Goed dat je het zegt ik zat namelijk al te overwegen om de enermax om te ruilen voor die tagan...

Het probleem is lijkt wel telkens erger aan het worden. Laatst zat ik dus een spel te spelen(unreal tournament), hoor ik het geluid weer. Blijft me hele spel gewoon iets van 2-3 seconden hangen. Nou de monsterkill had ik net niet gehaald :(
ghehe
maar zo vaak heb ik er ook geen last van... 1x per 1 a 2 dagen... maar ik heb het nu al een tijdje niet meer gehoord. (maar des te harder schrik je als je het wel hoort).
ik heb ook gedacht dat de tagan mogelijk te weinig stroom leverde aan mijn HD maar hij was ook na de klik gewoon bereikbaar, en je hoort m ook niet opspinnen oid. Bovendien blijft mijn systeem wel gewoon stabiel.

punt is dus wel dat de Tagan 480 Watt en de Enermax 550 Watt gewoon krachtig genoeg zijn.... eerder flinke overkill zelfs. Dus ik snappum niet.

edit: ik hoorde m net weer klikken. het klinkt ongeveer als een relais van een knipperlicht in een auto, alleen klikt het dus maar 1x.

[ Voor 7% gewijzigd door bigfoot1942 op 08-10-2004 02:27 ]

Verwijderd

nhanssen: gebruik voortaan Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif edit als je een post wilt wijzigen ipv meerdere replies onder elkaar :)

Check eens of het probleem blijft bestaan met minder hardware (ivm belasting) en als je de CCFL+inverter afkoppeld (ivm storing). Je wil niet weten wat voor problemen die goedkope inverters kunnen geven bij sommige voedingen. ;)

• nhanssen

nhanssen

QVL is non-tweakers

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 05:43:
nhanssen: gebruik voortaan [afbeelding] edit als je een post wilt wijzigen ipv meerdere replies onder elkaar :)

Check eens of het probleem blijft bestaan met minder hardware (ivm belasting) en als je de CCFL+inverter afkoppeld (ivm storing). Je wil niet weten wat voor problemen die goedkope inverters kunnen geven bij sommige voedingen. ;)
Mijn verontschuldigingen, ik herinnerde de edit knop weer nadat ik de reply's had gemaakt. }:O

Was laat gisteren... :O

edit:
Vanmorgen leek trouwens iets te zijn veranderd. De voeding is plots harder gaan draaien(auto-temp. fan) Het klikkend geluid bestaat nu wat minder. Zo om de 6 uur ofzo komt het een keertje voor.

[ Voor 15% gewijzigd door nhanssen op 08-10-2004 18:56 ]

Spec's PC

Verwijderd

Dat getikt komt dus niet van de voeding.

Toen ik mijn pc kocht had ik er een 80GB S-ata Maxtor ingestoken. Vanaf de eerste dag al gaf hij soms zo een luide 'tik'. Soms ook bij games, freezed game voor 1 sec, tik van de hd, en gaat dan weer mooi verder. Ik had toen ook om de 2 dagn BSOD en moest XP formateren en weer instaleren. Schijf binnen gedaan, nieuwe gekregen, en het tikken soms is weggebleven :)

(Test je hd's eens met Powermax van Maxtor)

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:49
ik heb dit ook gehad met mijn hdd, het ligt waarschijnlijk niet aan de voeding.....

maybe is het wel toevallig, maarja, kloppen je voltlijnen???

Verwijderd

heb dit soort probleem ook met mijn HD, alsof hij gewoon opnieuw aangaat :/ , hopelijk weet iemand hier een oplossing, knap vervelend probleem :(

• nhanssen

nhanssen

QVL is non-tweakers

Topicstarter
knip

(Test je hd's eens met Powermax van Maxtor)
Heb ik al gedaan...niks fout mee. Heb hier een link naar Speedfan sessie. SMART rapporteert alles ok.

http://commander.kicks-ass.net/MyOwn/pics/temps.JPG

Dit is tevens @idle

De waarde -7 bij de -12 lijn moet je maar negeren, dit is al sinds ik het moederbord heb. Ik heb voor de rest geen instabiel systeem. Alles werkt gewoon té perfect kun je wel noemen. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door nhanssen op 08-10-2004 22:34 ]

Spec's PC

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Zet de power management functie eens uit in je bios en controleer of het dan nog voordoet?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• VIPER2001
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 17:01

VIPER2001

[GOT]The Source

zit je power connector wel goed op de schijf , wil ook wel eens zijn (zelf heb ik dat ook al gehad.

Asus X99-DELUXE i7-5930K 16 GB (DDR3 2133) asus GTX1070 8 GB , asus xense ,asus usbdvdwriter,CM-COSMOS II,coirsair1200I,evo1TB,960pro512,Seagate2TB+Seagate 2x4TB,canon5350 logi g910+g502 iiyama G2773HS

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

VIPER2001 schreef op 09 oktober 2004 @ 00:31:
zit je power connector wel goed op de schijf , wil ook wel eens zijn (zelf heb ik dat ook al gehad.
Inderdaad, die molex stekkertjes zijn soms brak, meestal zitten ze te strak ;) , maar soms schuiven ze er zo in.Heb ik ook een aantal keren gehad waardoor de opstart schijf steeds klikte.Uiteindelijk heb ik met een tangetje de metalen pennetjes in de molex ietsje dichtgeknepen waardoor ze weer strak in de connector schoven.

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-02 18:27

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik heb dit ook met mijn SATA schijf... (Seagate). En het probleem zit hem absoluut in de voedingstekkertjes... als ik een beetje aan de voedingskabel kom voor mijn HDD, hoorik zo mijn HDD uitgaan en weer aan. Erg vervelend, maar een andere voedingskabel hielp helaas niet. Het zou dus bij mij zo kunnen zijn dat het probleem in de aansluiting op de HDD zelf zit.

• nhanssen

nhanssen

QVL is non-tweakers

Topicstarter
Dus jullie willen zeggen dat bij de nieuwe enermax voeding (nieuw uit de doos) de stekkertjes al brak bijgeleverd worden? :?

Op julle advies ga ik eens voelen... :P

Erg vreemd, maar goed...

[edit]
Ik ga jullie iets grappigs vertellen: het ligt inderdaad aan de powerconnector...

:r :( ;( :X

Ik had net even gekeken... Het bleek zo te zijn dat ik nog een powersplitter gebruikte. Deze had inderdaad een aantal pinnen / hulsjes die niet normaal waren. Jullie zijn hartelijk bedankt!

Nu ff kijken of dat probleem met die Geforce en die waarschuwing ook weg is.

blijkbaar niet, maar goed de hoofdstoring is weg tot nu toe _/-\o_ .

[ Voor 59% gewijzigd door nhanssen op 09-10-2004 03:54 . Reden: Extra info ]

Spec's PC

Verwijderd

Over die Geforce: plaats de inverter eens een behoorlijk eindje weg van je gevoelige electronica - of nog beter: sluit die aan op een aparte voeding.

• nhanssen

nhanssen

QVL is non-tweakers

Topicstarter
Ik had gisteren die splitter ertussen uitgehaald en alles liep nog goed, vanmiddag zette ik mijn pc weer aan kwam het klikkend geluid niet voor het windows login scherm maar als windows bureaublad geladen wordt :(
Verwijderd schreef op 09 oktober 2004 @ 08:13:
Over die Geforce: plaats de inverter eens een behoorlijk eindje weg van je gevoelige electronica - of nog beter: sluit die aan op een aparte voeding.
Welke inverter? bedoel je de inverter van de ccfl? beter nog wat is een inverter 8)7

Ik hoorde net trouwens onder het schrijven van de post de schijf weer klikken :(

Ik denk dat nOObs gelijk heeft, dat er inderdaad iets mis is met de aansluiting van de HD zelf, of dat er iets mis is op de elektronica van de printplaat

[ Voor 11% gewijzigd door nhanssen op 09-10-2004 16:22 ]

Spec's PC

• bigfoot1942
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 oktober 2004 @ 08:13:
ff als waarschuwing:
je kan dus de invertor aansluiten op een aparte voeding, niet de videokaart.
sluit je de videokaart aan op een andere voeding dan heb je (een imho grote) kans dat je je kaart molt.

Verwijderd

bigfoot1942 schreef op 08 oktober 2004 @ 01:42:
met mijn huidige systeem (sig) en een Tagan 480 Watt hoor ik ook een hdd af-en-toe klikken.
ik zou niet weten wat het is, maar de eerste keren dacht ik dat mijn hdd de geest aan t geven was... maar hij doet t nog steeds.
* bookmarked
Ja, precies hetzelfde heb ik ook gehad. Soms klikte die en dan hing het systeem. Na een paar maanden was de hdd inderdaad helemaal kapot.

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

ik heb ook zo een WD schijfje zien doodgaan...

HD klikte, en dan spin-up...
ging steeds erger, tot ie eindigde als juke-box :(

het eerste wat je nu doet, nog voor je iets anders doet: backup... (zelfs al blijkt het probleem later verholpen, je zal blij zijn dat je die backup hebt)

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• nhanssen

nhanssen

QVL is non-tweakers

Topicstarter
Gisteren ff de CCFL + Inverter losgekoppeld(per ongeluk allebei gebroken(waren dus toch cheap-ass :r ), alles liep vloeiend, mijn systeem liep toen al een halve dag dus hij was nog warm. Vervolgens vanmorgen, ik doe hem dus aanzetten(koude start) en ja hoor! Klik-klak. De backup is al gemaakt, nu nog wachten totdat hij doodgaat.

P.S: Het vreemde is dat het alleen voorkomt als de PC een tijd ui is geweest...

Iemand nog suggesties? Alvast bedankt deel 2... :'(

Spec's PC

• wippo76
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-02 22:56
ik heb dit zelfde probleem ook gehad
op een gegeven moment zelfs zo erg dat de pc eerst 1 minuut stond te tikken voordat hij opstarte (koude voeding geeft minderpower)
heb toen tagan 480 gekocht en over was het probleem lag dus wel aan de voeding

mijn externe usb apparaten gingen ook stabieler werken enz enz
het lag dus aan de 5 volt lijn

probeer je zalman weer eens
suc7

[ Voor 5% gewijzigd door wippo76 op 11-10-2004 08:04 ]

Ja zou ik ook zeggen

• nhanssen

nhanssen

QVL is non-tweakers

Topicstarter
Ik heb de kans niet gekregen op de andere voeding aan te sluiten, maar ik heb inmiddels wel de tijd gehad om een andere harde schijf te gebruiken, ik heb gewoon ff een clone gemaakt en klaar is kees :P

Nu het volgende, de hardeschijf van 200 GB SATA doet nu vreemd(!!vasthangen!!), als ik even iets anders ga doen(spelletje, internet, downloaden met e-mule / DC++) dan blijf hij zo nu en dan hangen. Waar ik een paar uur geleden achter ben gekomen is dat als ik de stroom gewoon eraf haal en vervolgens er weer op dan is alsof er niks is gebeurd :?

Ik heb zojuist een heel andere serie van connectors van de voeding gebruikt en tot nu toe gaat het goed... Ik laat jullie wel wat weten als ik weer in de problemen raak met de Enermax 550W (crappy, imo) voeding. :X

Groeten + bedankt aan degene die mij allemaal hebben geholpen :*) Moge god met u zijn! })

Spec's PC

• nhanssen

nhanssen

QVL is non-tweakers

Topicstarter
Het vasthangen bleef bestaan ondanks die nieuwe harde schijf. Nu komt de oplossing:

LOW LEVEL FORMAT! en dat voor een nieuwe schijf! Nergens meer last van...hoe kan dit nu?

Low level format gaat de schijf langs en plaatst overal nulletjes, dat de schijf daarvoor eentjes niet aankon is mij een raadsel...

Maar goed zolang alles werkt hoor je mij verlopig niet klagen. Tot de volgende keer maar weer zal ik zeggen!

Het gaat jullie goed! 8)7

Spec's PC

• PietjeBell
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-03 19:41
Ik heb dit ook gehad nadat ik met 'partition magic' partities had bewerkt, het verwijderen van alle partities en compleet formatteren heeft toen geholpen.

Maar wat vreemd dat je problemen krijgt na een nieuwe voeding, heb je die oude voeding nog?

[ Voor 3% gewijzigd door PietjeBell op 01-11-2004 16:44 ]

• nhanssen

nhanssen

QVL is non-tweakers

Topicstarter
nee helaas, een of andere druiloor heeft hem nu :'(

Spec's PC

Pagina: 1