Asus A7V133 rev 1.4 + Sempron2500 draait

Pagina: 1
Acties:

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 20:49
ik heb het even geprobeerd en tot mijn verbazing werkt het.
hij draait nu op fsb 150mhz met 10,5 multiplier(standaard)
geeft aan athlon xp +1600 (doet ie ook bij fsb133mhz)
ik heb 166 geprobeerd maar dat trok of mijn geheugen of mijn plankje niet....
anyway als je een nieuwe cpu zoekt voor dit plankje heb je hier mischien wat aan.
verder staat alles redelijk standaard in het bios.

[ Voor 9% gewijzigd door Mafketel op 08-10-2004 00:06 ]

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-07 11:47
Dat was idd je mem en je plank, vind het al knap dat je mem op 150 kon lopen.

Maar verder is het wel interessant dat het werkt, zijn volgens mij nog een hele hoop mensen die met zo'n soort bord werken.

En de oude durons en alles tot en met 2000+ (palomino) is echt nergens meer te vinden.

Toch wel een leuke en redelijk goedkope upgrade zo dan.

Laat eens een sisoft sandra lijstje zien met jouw resultaten?
Ben namelijk wel benieuwd hoe je je nu houdt ten opzichte van zo'n processor in een daarvoor bestemd bord. ;)

Maar wel netjes hoor! :D

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Leuk dat dat lukt. Dan ga ik mijn Sempron 2200 op mijn Asus A7V133 rev 1.5 eens proberen.

Dan is die plank nog een beetje nuttig om te gebruiken want ik wilde deze al weg doen. Ik laat het ook wel weten of het bij mij ook lukt.

Inderdaad deze doet het. mijn sempron 2200 wordt als een 900 athlon op 100 mhz gezien. TOP TIP!!!!

Yes deze loopt op 1499 mhz nu bij mij!!! :)

Ik ga direct even W98 erop zetten en testen.

Mijn geheugen trok het wel volgens mij

[ Voor 37% gewijzigd door itsalex op 08-10-2004 09:47 ]

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 20:49
Banshee79 schreef op 08 oktober 2004 @ 00:12:
Dat was idd je mem en je plank, vind het al knap dat je mem op 150 kon lopen.
zeker als je bedenkt dat met mijn duron 700 of 750(ik weet het echt niet meer) voor de stabieliteit het bij 138mhz moet houden... boven de 140mhz gaat het soms problemen geven.. ps de duron is unlockt dus die draait niet harder als normaal
Laat eens een sisoft sandra lijstje zien met jouw resultaten?
Ben namelijk wel benieuwd hoe je je nu houdt ten opzichte van zo'n processor in een daarvoor bestemd bord. ;)
helaas dat kan niet... 1 cpu zit weer in bord van eigenaar. 2 ik had erg weinig tijd 3. was even een testje of het mijn cputje kon vervangen bij vernieling. en niet zozeer of ik meer performance uit mijn bord kan krijgen want dan koop ik een nieuwe videokaart :+

wat ik wel merkte, of eigenlijk juits niet, dat er erg weinig verschil in performance was. Ik had niet verwacht dat mijn pc nu 10keer sneller zou zijn maar dat er gevoelsmatig geen versnelling was vond ik wel teleurstellend
Ik draai win2k(al heel lang en ben er nog steeds tevreden over) en de huidige install is een beetje verkloot door xplite(eigen schuld) dus mijn systeem is nog nooit zo traag geweest. Hier kan het dus ook aan gelegen hebben... maar zoals ik al zei een beetje weinig tijd....
al moet ik wel zeggen dat als ik bij andere mensen met recentere pc's en xp mee kijk of zelf werk dat mijn pc sneller is.
Maar wel netjes hoor! :D
thnx ;)

itsalex graag gedaan

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb nu bij een oude A7N266 bord gedaan. Deze werkt perfect met een Sempron 2200. ik had namelijk geen XP hier liggen dus een Sempron erop en prima.

Grappig dat die nieuwe sempron voor die oude borden geschikt zijn.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!