Toon posts:

[XP Home SP2] Java Sun: Probleem met XP Home Service Pack 2?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers..

Gisteren heb ik Windows Xp Home Service Pack 2 geinstalleerd. Hierdoor startte Windows in geen enkele mogelijkheid meer op. (Geen herstel, veilige modus enz.) Alles opnieuw geinstalleerd en ik gebruik Azureus. Als ik deze opstart wordt ik doorgelinkt naar http://www.java.com/en/index.jsp om Java Sun te installeren. Hierbij krijg ik de volgende error:

We encountered an issue while trying to automatically install Java™ software onto your machine. As a result, Java software was not installed properly.

Java dus niet geinstaleerd. Verder weet ik niks van Java, alleen dat ik het nodig heb voor Azureus. Is er misschien een speciale versie uitgekomen voor Service Pack 2? In ieder geval zie ik niks op Google hierover dus lijkt me sterk. (Of ik gebruik de verkeerde zoek-commando's :? .) Ben al de hele avond bezig met uitzoeken maar snap er geen ... van.

Zijn er Tweakers met hetzelfde probleem, weten de oplossen of hebben die dit probleem al eens opgelost? Laat me a.u.b. weten.

Greets Sk8OrDie

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2004 23:56 ]

Verwijderd

Toevallig had ik vanavond ook op een PC java geprobeerd te installeren via die site.
Dit betrof echter een XP Pro SP2 pctje.
De auto install wilde inderdaad niet, wat ik uiteindelijk gedaan heb is de offline installatie gedownload (Klik op manual download) en toen ging het perfect!

Dit is de directe link:
http://java.sun.com/webapps/download/AutoDL?BundleId=9723

Verwijderd

Topicstarter
Hmm.. ik kan zelfs niet via manual download installeren. Ik kreeg heel de tijd de foutmelding van kan file niet schrijven en dan kwam er... negeren of sluiten. Naja sluiten dan kapt hij er gelijk mee en negeren dan ging de installatie verder, maar het werkte niet.

Verwijderd

Browser cache en je Temporary files folder al leeg gesmeten?
Wellicht dat daar nog bestanden staan waar ie mee inconflict treed?