Wat is dit op mijn DVD-schijfje ?

Pagina: 1
Acties:

• GeFke
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-08-2024
Ik heb sinds kort een externe DVD-brander van Sony DRX-700UL
Ik nu een tiental DVD's gebrand waarvan er drie een vreemd verschijnsel hebben, net of als de brander effe uit de bocht is gegaan 8)7

Afbeeldingslocatie: http://www.geuzens.be/avatar/dvd.jpg

Met dit verschijnsel spelen ze niet meer af in een stand-alone, sommige nog wel op de PC, zou dit iets met instellingen te maken hebben :? of ligt het aan mijn brander

Ik brand ze met het bijgeleverde Nero 6.3.1.23 Sony Edition en op Verbatimschijfjes 8x DVD-R Full printable met een snelheid van 8x
Tijdens het branden kreeg ik nooit enige foutmelding en heb tijdens het branden geen andere activiteit uitgevoerd op de PC

Iemand enig idee ?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2004 05:40 . Reden: klikbaar gemaakt ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

code:
1
[img=600,,]url van plaatje[/img]

dan houd je het plaatje beetje normale grootte zonder de layout te vernaggelen :P

even ontopic, ik denk dat de media gewoon niet goed is. test nog eens wat andere media en kijk of het probleem daarmee wel opgelost is. (je zult zien dat net die 2 media die je geprobeerd hebt het probleem geven)

Anders zou je de firmware van het ding nog kunnen updaten (helpt soms ook nog wel)
anders denk ik toch dat je fikker niet goed meer is.

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09-2025
Misschien een productiefout die nog niet opviel toen hij nog niet was gebrand doordat hij toen nog te mooi weerspiegelde.

Iets anders kan ik me zo ook niet bedenken, ik denk iig niet dat de brander zoiets voor elkaar kan krijgen :)

• GeFke
Ik heb deze schijfjes gekocht in een spindle van 50 stuks en de resterende vertonen in elk geval nog geen "vlammetjes"
Aan het horizontaal of vertikaal staan van de externe brander kan het ook niet liggen want 2 van de 3 zijn horizontaal gebrand

Ik denk dat ik deze afbeelding naar de support van verbatim & sony ga doorsturen, 3 van de momenteel 11 gebrande schijven is een beetje teveel :'(

[ Voor 26% gewijzigd door GeFke op 07-10-2004 23:55 ]

• GeFke
Ik heb al telefonische reactie van Sony gehad, zij steken het op het feit dat in de standaard firmware van de fabriek nog niet de mediacodes zitten van alle verbatim (8x) schijfjes 8)7

• redyak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-02 15:49

redyak

Try and Fail

Ik had dit ook een tijdje geleden toen in RICOH JPRN01 (ongecertificeerde 8x speeds) brande op 8 speed.
Toen ik ze op de gecertificeerde speed brande was alles perfect.

Dus mijn conclusie is dat deze verbatims niet helemaal 8x speed certified zijn.

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

• djcasl
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-03 11:24
Op een externe plextor brander hebben we het op mijn werk ook gehad. Maar niet allleen dit soort vegen maar ook dat als je van binnen naar buiten kijkt er een ring is ontstaan van een andere kleur.

Nou moet ik zeggen dat dat eigenlijk altijd het geval is geweest met de goedkopere DVD's. Die branden we dan meestal dan ook op de helft van de snelheid van wat ze aan zouden moeten kunnen.

Firmware updates hebben bij andere goedkopere merken wel geholpen, maar we hebben wel eens een mindere spindel. Tegenwoording pak ik Fuji -R's en die bevallen erg goed.

There is no knowledge, that is not Power!

Pagina: 1