Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[BUG] Posthistory/Active Topics te weinig entries

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-09 21:45
Om te reageren op het niet al te recentelijke topic op deze pagina (als dat mag? O-)), dit probleem heb ik zelf nogal last van. Wat is namelijk het geval:
Eerst worden er 5 topics uit de history gehaalt
Die worden vervolgens gefiltert naargelang mijn userrechten
Resultaat: soms blijven er slechts 4 of 3 over, door topics die buiten mijn rechten liggen.
Op het eind werd echter het topic redelijk bot gesloten(overigens niet mijn topic) met de reactie dat er dan meer data uit de DB moet worden gehaalt... en dat lijkt mij niet helemaal waar. Door de query zo op te bouwen dat alleen de topics worden opgehaalt die daadwerkelijk voor mij toegankelijk zijn (dus vantevoren filteren door where clauses in de query), dan zie ik er in ieder geval altijd 5 ;). Misschien een idee voor de volgende update (insert bescheidenheid smiley)?

Schaadt het niet, dan baat het niet

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
je begrijpt wel dat je die WHERE clause toepast op een gigantische hoeveelheid data. Simpel wanneer je iets van 3000 records hebt (zeg ik dat goed :P ? ) maar met de hoeveelheid data op GoT zijn er een hoop dingen goed uitgedacht en kan een simpele WHERE gigantische load veroorzaken :)

Een database admin/devver zal het vast beter kunnen uitleggen :P

[ Voor 11% gewijzigd door We Are Borg op 07-10-2004 23:18 ]

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-09 21:45
We Are Borg schreef op 07 oktober 2004 @ 23:15:
je begrijpt wel dat je die WHERE clause toepast op een gigantische hoeveelheid data. Simpel wanneer je iets van 3000 records hebt (zeg ik dat goed :P ? ) maar met de hoeveelheid data op GoT zijn er een hoop dingen goed uitgedacht en kan een simpele WHERE gigantische load veroorzaken :)

Een database admin/devver zal het vast beter kunnen uitleggen :P
Tsja, voor extra load zal dit ongetwijfeld zorgen, maar MySQL houd wel bij of je er al 5 hebt of niet hoor ;). De data zal dus simpelweg op een andere plek gefilterd worden (de database ipv het php script), waardoor de load waarschijnlijk nog wat afneemt op de GoT-httpd server ;)

Schaadt het niet, dan baat het niet

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-11 22:17

chem

Reist de wereld rond

Dit is al eerder gevraagd, en nee het kan niet.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Dit topic is gesloten.