[VB6]Procedure declaration does not match description of....

Pagina: 1
Acties:

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Topicstarter
code:
1
2
Procedure declaration does not match description of event or procedure 
having the same name

Deze melding krijg ik bij een VB6 project, en ik wordt er helemaal gestoord van. Deze melding zou je normaal krijgen als je in VB6 een control aanroept die niet in een control array staat en je hem wel als zodanig zou proberen te gebruiken. Andersom ook.

Dit is bij mij echter niet het geval. Het gaat om een Winsock control. Index property van dit ding staat op 0, dus hij staat in een control array. Het gaat hier fout:

Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
Private Sub Winsock1_ConnectionRequest(ByVal requestID As Long, Index As Integer)

'//wat code enzo

End Sub

Wat zie ik over het hoofd :'( Wordt hier helemaal krankjorum van :'( Op MSDN en google vind ik ook niks :'(

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Je hebt waarschijnlijk eerst code gemaakt en daarna pas besloten dat je er een control-array van wilt maken. Als je dat andersom had gedaan dan had je gezien dat (vanzelf!) die Index As Integer vooraan in de argumentenlijst komt ;)

Verwijderd

Deze foutmelding kan ook nog op een andere manier voorkomen, nl. wanneer je een project hebt gemaakt met een oudere versie van een control dan de versie die nu op je PC staat. Ben het zelf ooit eens tegengekomen bij een ADO Datacontrol, er waren namelijk parameters veranderd bij de overgang van versie 2.5 naar 2.6 ( o.i.d. )

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Moet het dan niet zijn:
code:
1
2
3
4
5
Private Sub Winsock1_ConnectionRequest(Index As Integer, ByVal requestID As Long)

'//wat code enzo

End Sub

ofzo? Haal dat blok eens weg en maak 'm opnieuw aan door erop te dubbelklikken (of met die dropdown-tjes daarboven je editor).

Edit:
Heb 't effe gechecked, en inderdaad staan je parameters verkeerd om. Dus die foutmelding is volledig correct.

Edit2:
|:( Ik had natuurlijk ook de post van Kuhlie kunnen lezen ;) ('t is al laat he? :Y) )

[ Voor 34% gewijzigd door RobIII op 08-10-2004 02:40 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Topicstarter
Het blijkt idd die volgorde te zijn..lame van VB zeg

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:53
Maak je die event functie zelf aan dan ? Dat kan VB toch voor je doen. ( Zowieso wel handiger, VB vergeet wel eens de events door te sturen naar je event functie als je 'em niet door VB hebt laten aanmaken )

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Topicstarter
Ik heb nog niet zo veel ervaring met VB, hoe doe je dat dan? Met dubbelklik maakt ie alleen het error event.

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:03

Sponge

Serious Game Developer

In VB zie je boven je code twee pull-down (combo's).

Links het object, rechts de lijst met functies.

Als je dus in het error event staat.. dan kies je uit de rechter pull-down bijvoorbeeld "Sendcomplete" (oid dergelijks). En *poef* :P. Je functie staat er :).

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Glashelder schreef op 08 oktober 2004 @ 12:52:
Het blijkt idd die volgorde te zijn..lame van VB zeg
Dat is helemaal niet lame van VB, het is zelfs logisch als je weet hoe het onder de motorkap werkt. Ben alleen nu zelf effe te lame om daar op in te gaan :Y)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Topicstarter
20:35 is wel een beetje vroeg om lam te zijn vind je ook niet? ;)

...tenzij je net thuiskomt van gisteravond ofzo 8)7

[ Voor 33% gewijzigd door Glashelder op 10-10-2004 21:03 ]

Pagina: 1