[PHP] .htaccess via form

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• macmouse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2025
ik heb een directory die afgeschermd is met een .htaccess.

Nu krijg ik elke keer een venster waar ik moet inloggen, maar nu lijkt
het me mooier als ik kan inloggen via een form.

Hoe is dit te realiseren ?

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:46

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Kijk eens in de manual van php.net, dit is namelijk wel heel makkelijk en veelvuldig te vinden...

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:26

André

Analytics dude

Door niet met .htaccess te werken maar met een serverside script die info kan tonen als er ingelogd is.

• macmouse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2025
--MeAngry-- schreef op 07 oktober 2004 @ 22:46:
Kijk eens in de manual van php.net, dit is namelijk wel heel makkelijk en veelvuldig te vinden...
Hmm, die heb ik vanmiddag compleet doorgepuzzeld, maar niets erover gevonden..

(maar zal stiekem nog een x kijken ;) )

edit:

Heb net weer de even gepuzzeld, maar ik zie het toch echt niet, zou je mij niet een klein beetje kunnen helpen doormiddel van een linkje naar die pagina ?
Door niet met .htaccess te werken maar met een serverside script die info kan tonen als er ingelogd is.
Nee mijn idee was omdit via htaccess te proberen, dus eerst maar eens kijken of dat mogelijk is

[ Voor 40% gewijzigd door macmouse op 07-10-2004 22:56 . Reden: niet gevonden ]

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 20:11
.htaccess is iets wat Apache gebruikt. Het zal je dus altijd zo'n inlog scherm geven, of je het nu wilt of niet. Enige oplossing is idd wat André zegt. En zoals je zelf al hebt ondervonden: je kunt uren zoeken naar een oplossing, maar als die er niet is dan heb je pech gehad...

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:43

ripexx

bibs

Veel eenvoudiger dan het manual kan het niet zijn of wel toch? http://nl3.php.net/manual/nl/features.http-auth.php
Succes ;)

buit is binnen sukkel

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-08 22:34

NMe

Quia Ego Sic Dico.

macmouse schreef op 07 oktober 2004 @ 22:47:
Nee mijn idee was omdit via htaccess te proberen, dus eerst maar eens kijken of dat mogelijk is
Luiheid siert de programmeur, maar zodra een programmeur zo lui wordt dat hij niets wil programmeren, zit er iets niet goed. ;)

Zoals al gezegd: dit kan niet door simpelweg even een .htaccess bestand te gebruiken, je zal zelf aan het coden moeten. Het scriptje stelt niet eens zoveel voor. Waarschijnlijk vind je een voorbeeldscript ook niet op PHP.net, maar eerder op een willekeurige tutorialsite. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 20:11
ripexx schreef op 08 oktober 2004 @ 00:56:
Veel eenvoudiger dan het manual kan het niet zijn of wel toch? http://nl3.php.net/manual/nl/features.http-auth.php
Succes ;)
Nee, dit geeft juist een login weer terwijl de TS er juist vanaf wil komen. Hij wil dus een formulier maken dat je invult in je browser, deze versturen naar de htaccess ofzo en dan dus geen login window meer krijgen maar toch wel de dir beveiligt hebben.

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:43

ripexx

bibs

Postman schreef op 08 oktober 2004 @ 01:01:
[...]

Nee, dit geeft juist een login weer terwijl de TS er juist vanaf wil komen. Hij wil dus een formulier maken dat je invult in je browser, deze versturen naar de htaccess ofzo en dan dus geen login window meer krijgen maar toch wel de dir beveiligt hebben.
Klop mijn fout, ik dacht dat hij dat ook in PHP wilde afvangen :X Laat, moe, slapen :z

buit is binnen sukkel

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Onder het kopje 'zwaar basic' gaat deze dicht. Tipje: lees eens wat tutorials op www.php.net :)

Professionele website nodig?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.