Toon posts:

[PC] Tomb Raider: Angel Of Darkness is sloom.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen.
Ik zit met het volgende probleem. Tombraider 6 draait namelijk sloom, niet als in hij hapert, maar hij draait sloom als in, nah een constante bullettime.
Soepel, maar sloom dus.
De meest voor de hand liggende stappen heb ik al gedaan:
Nieuwste DirectX.
Nieuwste Drivers.
Alle patches van tombraider ge-installeerd.
Game Re-install. (wederom weer update uitraard)
Het haalt allemaal niets uit.

Mijn specs:
Hardware:
AMD Athlon XP 2600+ (niet overclocked)
MSI GeForce FX 5600 FX (zelfde verhaal)
512 MB DDR Trancend Jetram (400 mhz geheugen)
MSI KT6V Series
Onboard audio
120 GYG Seagate

Software:
Windows 2000 SP4
DX 9c (nieuwste toch?)
Nieuwste NVidia drivers, (nieuw als in een maand geleden gedownload)

Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Alvast bedankt voor evt replies.
Greets McKillem

Toevoeging:

setting screenies:

http://home.planet.nl/~bie00423/1.jpg
http://home.planet.nl/~bie00423/2.jpg
http://home.planet.nl/~bie00423/3.jpg

Tips gevolgt:
Soundcard uitzetten in bios.
Grafisch omlaag gooien.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2004 23:16 ]

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 12:44
Ligt het niet aan je instellingen van Tombraider zelf ? wat zijn je instellingen dan?

Verwijderd

Onboard audio

Dat ziet er niet zo goed uit,kan ook zijn dat het geluids schuld is,probeer eens via settings ingame alles van het volume op off/0 te zetten en kijken of het dan nnog steeds is,probeer hem ook een op de laagste setting skwa grafics te draaien(niet tegelijk sinds hij dan weer het geluid terug zet)\

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 22:44:

Onboard audio

Dat ziet er niet zo goed uit,kan ook zijn dat het geluids schuld is,probeer eens via settings ingame alles van het volume op off/0 te zetten en kijken of het dan nnog steeds is,probeer hem ook een op de laagste setting skwa grafics te draaien(niet tegelijk sinds hij dan weer het geluid terug zet)\
Ik zal dan toch es met de settings gaan kloten, maar dit lijkt me geen preformance probleem, en gezien de minum systeemeisen van het spel mag het daar niet aan liggen (met mijn vorige 3dkaart werkte hij meer als perfect).
So i will try.
Geluid kan ik idd wel inkomen, maar dan is dit de enige game die probs geeft.

Verwijderd

Topicstarter
HStyles schreef op 07 oktober 2004 @ 22:44:
Ligt het niet aan je instellingen van Tombraider zelf ? wat zijn je instellingen dan?
Zal zo ff een screenshot posten.

Verwijderd

Probeer eens je onboard audio uit te schakelen. Dus niet alles op 0 zetten bij het volume, dat werkt niet, maar in je bios instellen.

Verwijderd

Topicstarter
setting screenies:

http://home.planet.nl/~bie00423/1.jpg
http://home.planet.nl/~bie00423/2.jpg
http://home.planet.nl/~bie00423/3.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2004 22:55 ]

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:37
En een move naar SPV :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 22:52:
Probeer eens je onboard audio uit te schakelen. Dus niet alles op 0 zetten bij het volume, dat werkt niet, maar in je bios instellen.
Mocht helaas niet baten.

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:29
Dit is toch de nieuwste tombraider? Met die DX9 engine?
En wat was je vorige videokaart? Als mijn vermoedens kloppen loopt je systeem erg slecht door die videokaart die dx9 moet gebruiken, waar hij niet echt goed in is. De vorige hoefde dat waarschijnlijk niet en liep daardoor een stuk beter.

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Verwijderd

Topicstarter
Althalus schreef op 07 oktober 2004 @ 23:10:
Dit is toch de nieuwste tombraider? Met die DX9 engine?
En wat was je vorige videokaart? Als mijn vermoedens kloppen loopt je systeem erg slecht door die videokaart die dx9 moet gebruiken, waar hij niet echt goed in is. De vorige hoefde dat waarschijnlijk niet en liep daardoor een stuk beter.
ik heb deze kaart puur gekocht om direct 9 shit te ondersteuning (pixelshaders enzo) Mun vorige was een GeForce 4 MX 480 lijkt me dan dat die niet met dx 9 om kan gaan en wat ik nu heb juist wel, anders verkoop je het niet als volwaardig dx9 kaart mag ik hopen.
Verder is dit dus de enige game waar ik het mee heb, NFSU, no probs, BF Vietnam, no probs, Doom 3 (geloof het of niet) no probs.
Dus ja ik weet niet in tot hoeverre je evt gelijk kan hebben.

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-12 10:56

Pubbert

random gestoord

Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 23:13:
[...]

ik heb deze kaart puur gekocht om direct 9 shit te ondersteuning (pixelshaders enzo) Mun vorige was een GeForce 4 MX 480 lijkt me dan dat die niet met dx 9 om kan gaan en wat ik nu heb juist wel, anders verkoop je het niet als volwaardig dx9 kaart mag ik hopen.
Verder is dit dus de enige game waar ik het mee heb, NFSU, no probs, BF Vietnam, no probs, Doom 3 (geloof het of niet) no probs.
Dus ja ik weet niet in tot hoeverre je evt gelijk kan hebben.
Nvidia was zo eigenwijs om hun eigen "DX9 Path" te ontwikkelen, de GeForceFX serie is hier op gebouwd, en deze heeft geen volledige DX9 ondersteuning, maar alleen voor het aangepast path van nvidia, en in meeste games kan de FX dus niet goed overweg met de échte DX9 settings (vandaar dat meeste games de FX dan in DX8.1 laten lopen, aangezien hij DX9 gewoon niet soepel kan draaien) Dat zie je bijv. in 3Dmark05, waar zelfs een FX5950, een kaart die 3 maanden terug nog 500 euro koste, nog slechter presteerd als een Radeon 9600, die al heel lang nog maar 100 euro kost, aangezien die Radeon wél het goede DX9 Path bewandeld.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

Topicstarter
Thund3r schreef op 08 oktober 2004 @ 13:48:
[...]

Nvidia was zo eigenwijs om hun eigen "DX9 Path" te ontwikkelen, de GeForceFX serie is hier op gebouwd, en deze heeft geen volledige DX9 ondersteuning, maar alleen voor het aangepast path van nvidia, en in meeste games kan de FX dus niet goed overweg met de échte DX9 settings (vandaar dat meeste games de FX dan in DX8.1 laten lopen, aangezien hij DX9 gewoon niet soepel kan draaien) Dat zie je bijv. in 3Dmark05, waar zelfs een FX5950, een kaart die 3 maanden terug nog 500 euro koste, nog slechter presteerd als een Radeon 9600, die al heel lang nog maar 100 euro kost, aangezien die Radeon wél het goede DX9 Path bewandeld.
Ja maar zoals ik zij, doom 3 draait echt goed speelbaar op high... (heat haze en al die meuk zie ik dus) dan mag ik aannemen dat zown lullig gamepje als tomb raider: Angel of Darkness wel soepel gaat lopen... (doom 3 vinnik ovegins erg zwaar voor wat je ook ziet maar das hele andere discussie)
Dus het lijkt me echt supersterk dat het aan de preformance van me kaart ligt.

• Zeus
joehoe!
ik heb even voor je gezocht. en het licht ligt (OMFG :X ) dus wel aan je videokaart:
http://www.hwupgrade.it/articoli/931/13.html

voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://www.hwupgrade.it/articoli/931/tr_1.gif

P.S.
Doom3 is heel erg geoptimaliseerd en aangepast om op videokaarten van NVIDIA meer frames per seconde te halen. De rest van de spellen is dat niet en dan krijg je dus problemen :D

[ Voor 4% gewijzigd door Zeus op 09-10-2004 19:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Althalus schreef op 09 oktober 2004 @ 19:51:
joehoe!
ik heb even voor je gezocht. en het licht ligt (OMFG :X ) dus wel aan je videokaart:
http://www.hwupgrade.it/articoli/931/13.html

voorbeeld:
[afbeelding]

P.S.
Doom3 is heel erg geoptimaliseerd en aangepast om op videokaarten van NVIDIA meer frames per seconde te halen. De rest van de spellen is dat niet en dan krijg je dus problemen :D
Doom 3 optimaliseert heel leuk enzo, maar ik had maar ff een voorbeeld van een zwaar spel dat goed draait, de rest van mij collectie games gaan ook perfect, dus niet alleen doom 3, dan moet je denken aan, painkiller, nfs:underground, battefield vietnam....
Heel leuk enzo, maar als je zo'n FPS krijgt moet hij toch haperen? IPV constant in bullettime te gaan draaien..
Wat ook een vreemd detail is is dat het menu in dat spel weer te snel werkt.
Veel te snel, je drukt op pijltje naar beneden, en je zit onderaan het menu. (waar je normaal mee naar options gaan o.i.d)

wederom Dit is het ENIGE spel die problemen geeft.

Ik weet misschien niet zo veel als de gemiddelde tweaker hier op game gebied, maar ik kan wel het verschil zien tussen een preformance probleem, en een vage fout (in de instellingen misschien?) zien.
11 fps.... Dan moet dat regen ook niet zo soepel vallen, dan moet ze niet zo soepel lopen, etc etc etc maar schokkerig lopen schokkerige regen....

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2004 10:43 ]

• Zeus
Wat wil je zeggen dan? Dat jouw videokaart dit spel WEL aankan ? :P
Dat kan hij dus niet. O-)
Andere spellen, zoals NFSU en battlefield vietnam zijn meer afhankelijk van een goed systeem dan een goede videokaart. Ik heb battlefield 1942 nog gewoon gespeeld op 1024x768 met een geforce 4 mx 440, wat ongeveer kwa prestaties een derde is van jouw videokaart.

Als je nu eens in de opties van Tomb raider overal PS ( pixelshader) 1.4 aanzet, alles op 16 bit zet en alles op billnear in plaats van trillinear, dan zal het een stuk beter draaien denk ik.

P.s. Hier de performance van de meeste videokaarten en BF:Vietnam
http://graphics.tomshardw...041004/vga_charts-11.html

[ Voor 12% gewijzigd door Zeus op 10-10-2004 11:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Althalus schreef op 10 oktober 2004 @ 10:44:
Wat wil je zeggen dan? Dat jouw videokaart dit spel WEL aankan ? :P
Dat kan hij dus niet.
Andere spellen, zoals NFSU en battlefield vietnam zijn meer afhankelijk van een goed systeem dan een goede videokaart. Ik heb battlefield 1942 nog gewoon gespeeld op 1024x768 met een geforce 4 mx 440, wat ongeveer kwa prestaties een derde is van jouw videokaart.

Als je nu eens in de opties van Tomb raider overal PS ( pixelshader) 1.4 aanzet, alles op 16 bit zet en alles op billnear in plaats van trillinear, dan zal het een stuk beter draaien denk ik.
Met precies die kaart heb ik dit spel perfect gespeeld, anders had ik dit topic nie eens geopent ;)
Maargoed, ps1.4 zeg je, gaan we proberen.

• Zeus
en? draait het nu beter?

Pagina: 1