Xerox Phaser 860 counter reset mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op het werk gebruiken wij een Phaser 860 printer. Na een x-aantal afdrukken stopt hij er mee en vraagt om een verse maintenance kit. Deze kit bestaat uit een olierol (+ wellicht nog wat onderdelen, weet ik niet precies) en een counter-blokje en kost best een paar centen. (ik weet niet hoeveel maar het is gewoon aardig geld)

Nou is het zo dat de kwaliteit nog prima is als hij om die kit vraagt, dus dit zouden we wat langer willen rekken. Echter moeten we nu dus iedere keer verplicht een maintenance kit bestellen, wat in principe alleen om het counter blokje te doen is. Weet iemand een manier om die printer te foppen? Het enige wat ik op google tegengekomen ben is reviews van mensen die het een goede printer vonden, alleen die zouden ook een reset mogelijkheid wel fijn vinden. Oh ja en het staat ook niet in de manual (gek he ahum, Xerox wil ook nog wat verdienen denk ik)

PS: Voor onze situatie is die counter trouwens helemaal niet representatief. Als we veel zwart-wit printen zetten we er vaak een oude olierol in namelijk, omdat de kwaliteit hiervan nog prima is en we hiermee de goede olierol sparen. Echter de counter telt wel vrolijk mee.. (We zetten het counter blokje dan over in de oude rol)

[ Voor 16% gewijzigd door smvs op 07-10-2004 22:42 ]

• smvs
  • Niet online
Heeft niemand zo'n printer thuis staan dan?

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Heb je overwogen om een high-capacity maintenance kit (016193200) aan te schaffen ipv de standard capacity maintenance kit (016193300)? Als je zoveel print dat je maintenance kits er hard doorgaan moet de high-capacity interessanter zijn als je uitrekent wat je kwijt bent.

Overigens, het is niet voor niets zo dat de printer stopt met werken en om een nieuwe onderhoudsrol (C1; C2 is inderdaad de counter waarmee hij de nieuwe rol herkent) vraagt. Op het moment dat de olievoorraad te minimaal wordt ga je gaten krijgen in de olielaag, waar de inkt gaat hechten op de aluminium drum. Dat geeft een scheurend geluid bij het afdrukken, omdat de inkt op de drum blijft plakken ipv netjes met het papier mee te gaan. De laag vuil die op de drum ontstaat kan naast het verzieken van je afdruk ook vervuiling van de spuitmondjes op de inktkop tot gevolg hebben.
Om de drum schoon te krijgen moet je een cleaning voor ink smears uitvoeren, kost je 20 vellen A4. Als je dan ook je spuitmondjes nog vuil hebt gekregen een eliminate light stripes erachteraan, kost je weer inkt.

Ik ben bang dat je je te eenvoudig rijk rekent, die olierol zit er niet voor de sier.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• smvs
  • Niet online
Tony Vroon schreef op 09 oktober 2004 @ 00:32:
Heb je overwogen om een high-capacity maintenance kit (016193200) aan te schaffen ipv de standard capacity maintenance kit (016193300)? Als je zoveel print dat je maintenance kits er hard doorgaan moet de high-capacity interessanter zijn als je uitrekent wat je kwijt bent.

Overigens, het is niet voor niets zo dat de printer stopt met werken en om een nieuwe onderhoudsrol (C1; C2 is inderdaad de counter waarmee hij de nieuwe rol herkent) vraagt. Op het moment dat de olievoorraad te minimaal wordt ga je gaten krijgen in de olielaag, waar de inkt gaat hechten op de aluminium drum. Dat geeft een scheurend geluid bij het afdrukken, omdat de inkt op de drum blijft plakken ipv netjes met het papier mee te gaan. De laag vuil die op de drum ontstaat kan naast het verzieken van je afdruk ook vervuiling van de spuitmondjes op de inktkop tot gevolg hebben.
Om de drum schoon te krijgen moet je een cleaning voor ink smears uitvoeren, kost je 20 vellen A4. Als je dan ook je spuitmondjes nog vuil hebt gekregen een eliminate light stripes erachteraan, kost je weer inkt.

Ik ben bang dat je je te eenvoudig rijk rekent, die olierol zit er niet voor de sier.
Kan zijn dat er al een high capacity kit in zit.

Maar goed het is me wel duidelijk dat het weinig zin heeft om tijd te gaan rekken. Het probleem is echter dat die printer er gewoon echt mee kapt. Na minstens een week een waarschuwing afgegeven te hebben, dat wel. Maarja mensen maken net zo van een printer gebruik als bouwvakkers van een busje: Als een hoer en er wordt op geen enkel lampje gelet. Dus ja dat hij er mee kapt is de enige manier om die mensen duidelijk te maken dat er nu toch echt wat moet gebeuren. Als dat inderdaad noodzaak is, dan moet dat dus maar.

Bedankt trouwens voor je heldere reactie.

[ Voor 3% gewijzigd door smvs op 09-10-2004 09:32 ]

Verwijderd

er zit een zekering in je maintenance kit, zodat de machine weet dat je hem niet meer kan gebruiken. Dit is op geen enkele manier softwarematig te verhelpen.

ps: En wat Tony Vroon hierboven al zegt: De was van de printer is vrij prijzig. Liever op tijd een maintenance kit dan lopen klooien met problemen later.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2004 09:50 ]

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Als je een 860N model hebt zou je trouwens e-mail alerts in kunnen stellen zodat de printer je zelf op de hoogte stelt dat de maintenance kit de status "low" heeft bereikt. Op dat moment kun je vast de order plaatsen, zodat je na de e-mail met status "depleted" met een nieuwe onderhoudskit naar de printer kunt lopen/rennen (weet niet hoe vriendelijk jouw gebruikers zijn natuurlijk ;) ).
De genoemde CentreWare IS is de ingebouwde webpage van je printer. Als je er niet uitkomt kun je uiteraard de helpdesk even bellen, 020-6563620. Dan praten we gewoon even verder :)

[ Voor 4% gewijzigd door Tony Vroon op 09-10-2004 17:03 ]

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• smvs
  • Niet online
Nu ik weet dat het gewoon niet kan ben ik al tevreden. We zijn maar een klein bedrijfje en ik print zelf ook vaak met dat ding, dus ik kom er gauw genoeg achter als hij een melding geeft. Ik ben nieuw in het bedrijf en mijn primaire taak is niet systeembeheer dus ik heb me er tot dusver niet mee bemoeid. Echter 2 dagen niet kunnen printen kan weleens voor wat stress zorgen. Vandaar, maar als ik nu dus wat raars zie op de printer ga ik wel actie ondernemen.

[ Voor 26% gewijzigd door smvs op 09-10-2004 17:16 ]

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Als 2 dagen niet kunnen printen al zo'n stress veroorzaakt, dan zorg je toch dat je altijd zo'n mainenance-kit op voorraad hebt liggen (liefst 2 :) )

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• smvs
  • Niet online
ZeRoC00L schreef op 09 oktober 2004 @ 19:39:
Als 2 dagen niet kunnen printen al zo'n stress veroorzaakt, dan zorg je toch dat je altijd zo'n mainenance-kit op voorraad hebt liggen (liefst 2 :) )
Goed plan.
Pagina: 1