[HTML] Vertragingstijd ALT text aanpassen

Pagina: 1
Acties:

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:07
Is het mogelijk om de vertragingstijd waarop een ALT text verschijnt aan te passen, naar bijvoorbeeld 0 seconden? En kan je de tijd dat de ALT text zichtbaar is ook aanpassen?

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Nee, dat word door de browser geregeld en niet door de site. Je kunt hem hooguit nadoen met een DHTML script.

Verwijderd

1) Wat geeft jou het recht om aan dergelijke instellingen van een browser te komen?
2) Een alt-tekst is niet gemaakt om na een bepaalde tijd te verschijnen.
3) Het lijkt erop dat je iets met DHTML wilt gaan doen.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Hier bij mij (Windows XP, SP1, IE) is de tijd al bijna 1 seconde, dus waarom wil je m nog korter?

Hoe lang doet ie er bij jou over, en hoe 'druk' is de site waarop je m laadt? Denk hierbij aan de content zelf, zoals layers, transparante layers, animated gifjes enzo die op de pagina bewegen of javascriptjes / java applets die wat doen. Die kunnen het opkomen van zo'n ALT tekst enorm vertragen.

Je kunt ook iets met een DIV boven je link / tekst bouwen, dit gaat wel met DHTML -> www.dynamicdrive.com moet ze wel hebben denk ik... of dat crossbrowser is, is een tweede.

Oh, en wat ik er dus nog bij wilde zeggen - spuit 11; ik denk dat het niet te veranderen is omdat het aan de kant van de bezoeker gebeurt... 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Dark Blue op 07-10-2004 22:16 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:07
Als de tijd client-side bepaald is, dan zal ik het met een DHTML script moeten doen. Ik ga daar maar even naar zoeken...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• André

André

Analytics dude

Swerfer schreef op 07 oktober 2004 @ 22:20:
Als de tijd client-side bepaald is, dan zal ik het met een DHTML script moeten doen. Ik ga daar maar even naar zoeken...
Hij word client-side door de browser bepaald, daar kun je geen invloed op uitoefenen. En wat jij bedoelt is trouwens de title tekst en niet de alt tekst, dat IE dat fout doet wil nog niet zeggen dat jij dat ook moet ;)

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-05 16:22

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Is dit alleen bedoeld voor tooltips? Kijk dan eens op

http://www.bosrup.com/web/overlib/

Overlib is een javascript waarmee je pull-down en pop-up menuutjes kunt maken maar ook tooltips enzo, vormgegeven zoals je dat zelf bepaalt. Op bovenstaande URL staan een heleboel voorbeelden van wat je ermee kan. Vond het wel een interessant ding.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• André

André

Analytics dude

SnoeiKoei schreef op 08 oktober 2004 @ 14:09:
Is dit alleen bedoeld voor tooltips? Kijk dan eens op

http://www.bosrup.com/web/overlib/

Overlib is een javascript waarmee je pull-down en pop-up menuutjes kunt maken maar ook tooltips enzo, vormgegeven zoals je dat zelf bepaalt. Op bovenstaande URL staan een heleboel voorbeelden van wat je ermee kan. Vond het wel een interessant ding.
Hij is wel interessant maar heeel erg uitgebreid waardoor je veels te veel script gebruikt voor een simpel iets.

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-05 15:01

MAZZA

Barbie is er weer!

André schreef op 08 oktober 2004 @ 14:17:
[...]

Hij is wel interessant maar heeel erg uitgebreid waardoor je veels te veel script gebruikt voor een simpel iets.
Een mogelijkheid is ook om het allemaal via CSS op te lossen. http://www.madaboutstyle.com/tooltip2.html

Verwijderd

Is het mogelijk om de vertragingstijd waarop een ALT text verschijnt aan te passen, naar bijvoorbeeld 0 seconden? En kan je de tijd dat de ALT text zichtbaar is ook aanpassen?
De alt en title tags zijn met name bedoeld voor o.a. gehandicapte mensen en zijn niet bedoeld om mee te spelen. Je schrijft niet waar je het voor nodig hebt, maar ik zou zeggen lees eens wat op http://www.drempelsweg.nl voor dat je, zoals mijn opa het altijd zei: "van die rare fratsen", in je site gaat hangen.
Pagina: 1