[Samengesteld systeem] Wat denken jullie ervan?

Pagina: 1
Acties:

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Topicstarter
Ik sta op het punt het onderstaande te bestellen, maar voor de zekerheid post ik het hier nog even, zodat ik nog wat feedback :) kan krijgen en eventueel nog wat dingen kan aanpassen.

Moederbord:
Asus K8N-E Deluxe, NVIDIA nForce3 250Gb chipset, FSB 800Mhz € 126,-
Processor:
AMD Athlon 64 3200+, 2.2 Ghz, Cache 128 kB L1 en 512 kB L2, boxed € 238,-
Geheugen:
Corsair ValueSelect 512 MB DDR400 PC3200 € 101,-
Hard Disk:
Hitachi Deskstar 7K250 80GB, 7200 rpm, 8 MB Cache, Serial ATA € 64,-
Voeding:
Chieftec ATX-1136H 360 Watt € 40,-
Tagan TG480-U01 480 Watt € 86,-

Totaal:
€ 569,- € 615,-

Allemaal bij Salland Automatisering, dus afzonderlijk zullen er wel wat componenten ergens anders goedkoper zijn. Maar liever alles bij 1 bedrijf en waar ik het ook kan ophalen en terugbrengen (wat hopelijk niet nodig is :)).

Ik heb zelf nog een kast, videokaart, CD-RW en DVD-rom speler. Daarom staan die er ook niet bij. Ik ben trouwens bij deze samenstelling gekomen door de laatste dagen heel veel reviews te lezen (ook @GoT :)) en goed na te denken B)

Dus heeft er iemand nog op- en/of aanmerkingen voordat ik definitief de bestelling maak?

[ Voor 12% gewijzigd door Ruzor op 08-10-2004 03:30 ]

[This is what you get when you mess with us]

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:39
ziet er goed uit, maar wat is precies je budget :?
jaja ik las niet goed :/ :+

[ Voor 135% gewijzigd door Sv3n op 07-10-2004 22:08 ]

Last.fm
Films!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ruzor schreef op 07 oktober 2004 @ 21:55:
Ik heb zelf nog een kast, videokaart, CD-RW en DVD-rom speler. Daarom staan die er ook niet bij. Ik ben trouwens bij deze samenstelling gekomen door de laatste dagen heel veel reviews te lezen (ook @GoT :)) en goed na te denken B)

Dus heeft er iemand nog op- en/of aanmerkingen voordat ik definitief de bestelling maak?
etter :P

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Topicstarter
Sv3n schreef op 07 oktober 2004 @ 22:05:
ziet er goed uit, maar wat is precies je budget :?
Oja, vergeten. Eigenlijk dacht ik zo rond de € 500,-, maar ben er dus wat overheen :P

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Leuk systeempje :) Maar binnen een korte tijd komt er weer een prijsverlaging van amd athlon 64. Dus kan je voor 10-20 euro extra een athlon 3400 halen :*) (misschien slim om even te wachten dan :P )
En verder is het misschien slim een sterkere voeding te nemen zoals een tagan 480. Dan heb je ruimte voor overclocken en je heb genoeg power voor een x800 of een 6800 bijvoorbeeld.

[ Voor 8% gewijzigd door Satch op 07-10-2004 22:10 ]

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Topicstarter
metal14 schreef op 07 oktober 2004 @ 22:09:
Leuk systeempje :) Maar binnen een korte tijd komt er weer een prijsverlaging van amd athlon 64. Dus kan je voor 10-20 euro extra een athlon 3400 halen :*)
Interessant :) Wat is binnenkort?
En verder is het misschien slim een sterkere voeding te nemen zoals een tagan 480. Dan heb je ruimte voor overclocken en je heb genoeg power voor een x800 of een 6800 bijvoorbeeld.
Daar zat ik ook al over te twijfelen, of de voeding wel genoeg zou zijn. Daar zal ik naar kijken.

edit:
Zo wordt m'n budget wel iets hoger :X

[ Voor 6% gewijzigd door Ruzor op 07-10-2004 22:20 ]

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-01 08:41

Nik

Ja metal14, zo kun je blijven wachten ;)

Alle hardware die je koopt is al verouderd voordat je er de winkel mee uitloopt :|

• Egg
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-01 15:24

Egg

In der Schweiz jah!

metal14 schreef op 07 oktober 2004 @ 22:09:
Leuk systeempje :) Maar binnen een korte tijd komt er weer een prijsverlaging van amd athlon 64. Dus kan je voor 10-20 euro extra een athlon 3400 halen :*) (misschien slim om even te wachten dan :P )
dan kun je bezig blijven he, als je nu wacht op een 3400, dan kun je tegen die tijd weer wachten de complete s939 reeks goedkoper wordt. :/

offtopic:
proller, het ligt niet aan jouw...het ligt aan mij... })

[ Voor 7% gewijzigd door Egg op 07-10-2004 22:13 ]

MSI GX660R for the win!

• Satch
  • Niet online
Het was alleen maar een idee als hij geen haast heeft met zijn systeem. :/
Als hij zijn systeem nou niet heel snel nodig heeft kan hij over een paar weken voor 10 euro extra een stuk snellere proc halen.
ik ben nu trouwens naar de datum van prijsverlaging aan het zoeken

edit : gevonden! van hardwareinfo.nl:

AMD zal de prijzen van de Athlon 64 processors op 15 oktober naar beneden bijstellen.

3200 / van 188 euro naar 173
3400 / van 239 euro naar 198

Dus het zal zon eind oktober worden voordat alle winkels de nieuwe prijzen hebben schat ik.

[ Voor 62% gewijzigd door Satch op 07-10-2004 22:21 ]

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Juist, als je wacht kun je daarna wel weer wachten op nog weer een verbetering, en vervolgens weer, en weer, en weer, tot in de eeuwigheid :+

Het is verder wel een goede combinatie van onderdelen, misschien niet zo veel HDD ruimte maar als je niet zoveel nodig hebt is dat natuurlijk geen probleem.

Salland automatisering is verder ook wel een betrouwbaar bedrijf enzo, heb er al meerdere keren spullen gehaald (ze zitten hier in de buurt). Doen ook niet moeilijk als je iets wilt RMA'en. Heb 1x een mobo en 1x een HDD geRMA'ed en kon gelijk een nieuwe weer meenemen :)

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Topicstarter
@proller, uberotto2086 en Erik1 :) :
Ja idd, maar als het echt maar een paar weken is kan ik wel wachten
Erik1 schreef op 07 oktober 2004 @ 22:18:
Het is verder wel een goede combinatie van onderdelen, misschien niet zo veel HDD ruimte maar als je niet zoveel nodig hebt is dat natuurlijk geen probleem.
Ik denk idd niet meer nodig te hebben, anders heb ik ook nog een gewone ATA HD liggen van 40 GB.
metal14 schreef op 07 oktober 2004 @ 22:14:
AMD zal de prijzen van de Athlon 64 processors op 15 oktober naar beneden bijstellen.

3200 / van 188 euro naar 173
3400 / van 239 euro naar 198

Dus het zal zon eind oktober worden voordat alle winkels de nieuwe prijzen hebben schat ik.
Nou dat is misschien nog de moeite waard om even te wachten. Vraag me alleen af hoe de prijzen dan bij Salland liggen, aangezien de 3200 nu daar duurder is. Waarschijnlijk - € 40,- denk ik zo.
metal14 schreef op 07 oktober 2004 @ 22:26:
[...]
Misschien kan je dan even naar salland bellen. Als ze tenminste zo aardig zijn om te vermelden wanneer zij de prijs verlagen.
Goed idee! Doe ik morgen...ben benieuwd of ze die informatie idd geven.

[ Voor 58% gewijzigd door Ruzor op 07-10-2004 22:28 ]

• Satch
  • Niet online
Ruzor schreef op 07 oktober 2004 @ 22:23:
@proller, uberotto2086 en Erik1 :) :
Ja idd, maar als het echt maar een paar weken is kan ik wel wachten
Misschien kan je dan even naar salland bellen. Als ze tenminste zo aardig zijn om te vermelden wanneer zij de prijs verlagen.

edit:

http://www.hardware.info/nieuws.php?id=3802

linkje voor prijsverlaging :)

[ Voor 12% gewijzigd door Satch op 07-10-2004 22:28 ]

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-01 08:41

Nik

Denk je dat ze dat aankondigen? Dan verkopen ze niets meer... Nee ik denk dat je gewoon óf even uit moet gaan zoeken wanneer de prijzen mogelijk omlaag gaan, zo niet, dan heb je pech. (Ik bedenk me nu eens, na 4 weken nog steeds geen verlaging, besluit jij hem te kopen, en ja hoor, volgende dag, istie 50 euries goedkoper :|).

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Topicstarter
proller schreef op 07 oktober 2004 @ 22:28:
(Ik bedenk me nu eens, na 4 weken nog steeds geen verlaging, besluit jij hem te kopen, en ja hoor, volgende dag, istie 50 euries goedkoper :|).
Dat zou idd :| :'( |:( Maar morgen zal ik eens gaan informeren, je weet maar nooit :)

[ Voor 13% gewijzigd door Ruzor op 07-10-2004 22:30 ]

• Satch
  • Niet online
Daarom moet je dus nu de afweging maken: Heb ik de tijd/zin om te wachten??
Zo jah wacht je lekker kan je toch wat euro's schelen of een wat snellere proc.
Zo nee koop je hem nu toch.

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als AMD hun prijzen verlaagd zullen veel shops nog een voorraadje procs met "oude" inkoopsprijs hebben en die eerst verkopen tegen de oude prijs. Als concurrenten de prijs omlaag doen dan zullen zij ook volgen. De vraag is: wanneer is dat? Als dat 2 weken duurt kun je wachten, als dat 6 weken duurt wordt het al een ander verhaal...

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Topicstarter
Dat is idd de afweging, ik ben benieuwd wat ze morgen zeggen. Een maand maximaal kan ik wel wachten maar als het langer gaat duren of ze weten het niet koop ik waarschijnlijk het systeem nu.

Zou een andere 400/420 Watt voeding (A-merk) trouwens niet genoeg zijn?

[ Voor 18% gewijzigd door Ruzor op 07-10-2004 22:48 ]

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Topicstarter
Op aanraden van metal14 en mezelf :) vervang ik de voeding (Chieftec ATX-1136H 360 Watt € 40,-) door een Tagan TG480-U01 480 Watt voor € 86,-. Ik zal even de startpost veranderen. Daarmee kan ik iig genoeg uitbreiden lijkt mij zo :) Ook staat de voeding goed aangeschreven en is deze wat betreft de hoeveelheid Watt/Prijs het goedkoopste.

edit:

Hmmm...budget een beetje overschreden... :X :)

[ Voor 11% gewijzigd door Ruzor op 08-10-2004 03:32 ]

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

wat is je doel van je pc ? (waar gebruik je hem voor) das ook handig om te weten natuurlijk :+

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Verwijderd

CPU AMD Athlon 64 3200 2.13GHz BOX

Artikelnummer: 9220574
Leverancier: AMD
Productgroep: Processors
Subproductgroep: AMD Socket 754 BOX
Verkoopprijs: € 175,00

MB ASUS AMD SOCKET-754 K8N-E DELUXE

Artikelnummer: 9298491
Leverancier: Asus
Productgroep: Motherboards
Subproductgroep: MB AMD K8
Verkoopprijs: € 100,00

Prijzen zijn excl. BTW bij 1 leverancier
Het scheelt niet veel, maar elke eurie is er 1 B)

Verwijderd

Even nog een aanvulling, Hmmm wordt tijd voor koffie geloof ik 8)7

HDA MAXTOR 80.0Gb 8Mb 6Y080P0

Artikelnummer: 9217932
Leverancier: Maxtor
Productgroep: Harddisks
Subproductgroep: Harddisk ATAPI
Verkoopprijs: € 49,95

Voorraad: 299

Productspecificaties:
HDA MAXTOR 80.0Gb 7200RPM CALYPSO U133 LIQUID DIAMOND MAX PLUS 9 8Mb Cache

--------

DDR TakeMS 512Mb PC400/PC3200 CL3

Artikelnummer: 9218717
Leverancier: TakeMS
Productgroep: Memory
Subproductgroep: RAM - PC
Verkoopprijs: € 68,00
Voorraad: 299

Dus Processor 175,00
Mobo 100,00
Harddisk 49,95
Geheugen 68,00
BTW 74,66
Totaal ---------
467,61

Besparing € 61,39

Uhmmm en dat etentje in een luxe restaurant, ach daar hebben we het later wel over :Y)

Suc6 en benieuwd of iemand je een nog betere prijs kan aanreiken.

p.s. Dit alles is bij 1 bedrijf te bestellen zoals vereist by Ruzor _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2004 09:34 ]

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:36

Sherlock

No Shit

Ruzor schreef op 07 oktober 2004 @ 21:55:Allemaal bij Salland Automatisering, dus afzonderlijk zullen er wel wat componenten ergens anders goedkoper zijn. Maar liever alles bij 1 bedrijf en waar ik het ook kan ophalen en terugbrengen (wat hopelijk niet nodig is :)).
Dus als je alles bij elkaar goedkoper uit bent bij een andere winkel, zet er even bij welke dat is.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Topicstarter
aaap schreef op 08 oktober 2004 @ 04:11:
wat is je doel van je pc ? (waar gebruik je hem voor) das ook handig om te weten natuurlijk :+
Een echte all-round PC, wat spellen, grafische programma's, tekstverwerking, etc. Maar behalve de spellen geen echt zware applicaties.
Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 08:40:
CPU AMD Athlon 64 3200 2.13GHz BOX

Artikelnummer: 9220574
Leverancier: AMD
Productgroep: Processors
Subproductgroep: AMD Socket 754 BOX
Verkoopprijs: € 175,00

MB ASUS AMD SOCKET-754 K8N-E DELUXE

Artikelnummer: 9298491
Leverancier: Asus
Productgroep: Motherboards
Subproductgroep: MB AMD K8
Verkoopprijs: € 100,00

Prijzen zijn excl. BTW bij 1 leverancier
Het scheelt niet veel, maar elke eurie is er 1 B)
Thnx. Dat scheelt zo'n € 36,- dat is toch niet niks. Maar is het dezelfde processor en...het belangrijkste...bij welke winkel heb je die prijzen vandaan gehaald? :)
Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 09:02:
Even nog een aanvulling, Hmmm wordt tijd voor koffie geloof ik 8)7

HDA MAXTOR 80.0Gb 8Mb 6Y080P0

[knip]

DDR TakeMS 512Mb PC400/PC3200 CL3

[knip]

Uhmmm en dat etentje in een luxe restaurant, ach daar hebben we het later wel over :Y)

Suc6 en benieuwd of iemand je een nog betere prijs kan aanreiken.

p.s. Dit alles is bij 1 bedrijf te bestellen zoals vereist by Ruzor _/-\o_
Ik wil wel perse die Hitachi, want die is echt beter/sneller dan een andere Hard Disk, volgens diverse testen. Ook wil ik het liefst A-merk geheugen zoals Corsair omdat daar de kans groter is dat het moederbord het geheugen pakt en met die combinatie (Asus K8N-E Deluxe + Corsair geheugen) heb ik diverse keren gelezen dat het goed ging. Maar ik kan eventueel ook wel bij 2 verschillende winkels bestellen, dat is nog wel te overzien. Dus zeg maar het moederbord en processor bij een winkel en bij de andere de voeding (die je vergeten was :)), het geheugen en de HD.
Sherlock schreef op 08 oktober 2004 @ 09:16:
[...]
Dus als je alles bij elkaar goedkoper uit bent bij een andere winkel, zet er even bij welke dat is.
Zeker weten, maar ik denk niet dat ik alle componenten die ik precies zo heb uitgezocht bij een en dezelfde winkel te bestellen zijn. Maar zoals gezegd, twee verschillende winkels kan ook nog wel en het liefst dan het moederbord en de processor bij elkaar.

Dus pdipappio, waar heb je die prijzen vandaan gehaald? O-) :*)

[ Voor 4% gewijzigd door Ruzor op 08-10-2004 12:24 ]

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Topicstarter
Ik heb Salland even gebeld, maar die vrouw kon er niks over vertellen en adviseerde mij om een email te sturen naar de verkoopafdeling, dus dat heb ik ook gedaan :)

Wacht dat even af en ik ben natuurlijk nog steeds benieuwd naar de winkel die pdipappio voorstelde ;) Ik moet er wel bij vertellen dat ik dus het liefst ergens iets bestel waar ik kan afhalen en terugbrengen mocht er iets mis mee zijn. Dus dat is ook een overweging waard, ligt eraan hoeveel het scheelt. Dit is vooral belangrijk bij de processor en het moederbord.

Ben even aan het prijswatchen geslagen en wat betreft de HD, het geheugen en de voeding is Salland een van de goedkopere, zo niet de goedkoopste.

Als ik naar het moederbord en de processor kijk is yorcom goedkoper dan Salland en daar kan ik het ook afhalen.

Salland Automatisering:

Geheugen:
Corsair ValueSelect 512 MB DDR400 PC3200 € 101,-
Hard Disk:
Hitachi Deskstar 7K250 80GB, 7200 rpm, 8 MB Cache, Serial ATA € 64,-
Voeding:
Tagan TG480-U01 480 Watt € 86,-

Yorcom:

Moederbord:
Asus K8N-E Deluxe, NVIDIA nForce3 250Gb chipset, FSB 800Mhz € 122,-
Processor:
AMD Athlon 64 3200+, 2.2 Ghz, Cache 128 kB L1 en 512 kB L2, boxed € 208,-

Totaal:
€ 581,-

Een verschil van € 35,-, dat is toch wel wat, ik moet alleen even kijken of het het waard is om naar Maasdijk daarvoor te rijden...vraag het me af. Ik hoop natuurlijk dat die winkel van pdipappio dichterbij is en dat je er kunt afhalen.

[ Voor 83% gewijzigd door Ruzor op 08-10-2004 15:07 ]

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:17

Guldan

Thee-Nerd

Enige opmerking die ik heb is dat een 80Gb schijf niet te klein is. Ik heb zelf eerst ook 80Gb maar nu ik ADSL heb heb ik die zo vol. En als je toch iets overhoudt dan is dat misschien een punt van verbetering.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Topicstarter
guldan schreef op 08 oktober 2004 @ 15:26:
Enige opmerking die ik heb is dat een 80Gb schijf niet te klein is. Ik heb zelf eerst ook 80Gb maar nu ik ADSL heb heb ik die zo vol. En als je toch iets overhoudt dan is dat misschien een punt van verbetering.
Ik denk dat je niet te groot bedoeld :) Ik heb nu ook ADSL maar echt veel downloaden doe ik niet ofzo. Ook heb ik nog een ATA Hard Disk van 40 GB achter de hand, mocht het nodig zijn kan ik die er zo inzetten. Mocht het dan nog te weinig zijn dan kan ik later er nog altijd een HD bijzetten.

Verwijderd

Waar pdipappio besteld wordt het netjes door de koerier thuis gebracht.
Service is kwestie van opsturen en weer heel of vervangend terug krijgen, he das leuker zaken doen, dan in een winkel door een verkoper wazig te worden aangekeken en te horen ohww is ie stuk, tja, uhhhh effe me baas vragen, pffff.

Maar goed leverancier is http://www.mcdos.nl/

Je kunt zelfstandig je aanmelden, of gewoon mee bestellen met mij als bedrijfje zijnde.

Echter wil je elders aankopen, be my guest.

Groeten,

PdiPappio

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 17:19:
Waar pdipappio besteld wordt het netjes door de koerier thuis gebracht.
Service is kwestie van opsturen en weer heel of vervangend terug krijgen, he das leuker zaken doen, dan in een winkel door een verkoper wazig te worden aangekeken en te horen ohww is ie stuk, tja, uhhhh effe me baas vragen, pffff.

Maar goed leverancier is http://www.mcdos.nl/

Je kunt zelfstandig je aanmelden, of gewoon mee bestellen met mij als bedrijfje zijnde.

Echter wil je elders aankopen, be my guest.

Groeten,

PdiPappio
Not shit Sherlock...die zitten een stuk dichterbij. Even kijken hoe je er kunt bestellen, kun je er toevallig ook langsgaan?

...en gevonden!
Goederen zelf afhalen
U kunt de bestelde goederen vanzelfsprekend ook zelf afhalen bij McDOS. Dit kan op bovengenoemd adres bij de afhaalbalie (achterzijde van het pand).
Beter :) Thnx voor de info pdipappio, dat wordt dus de processor en moederbord bij McDos en de rest bij Sallant. Even kijken of ik een klant kan worden.

[ Voor 26% gewijzigd door Ruzor op 08-10-2004 21:47 ]

Verwijderd

Quote: dat wordt dus de processor en moederbord bij McDos en de rest bij Sallant. Even kijken of ik een klant kan worden.

Lukt het nie effe yellen _/-\o_

Happy weekend.

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 18:52:
Quote: dat wordt dus de processor en moederbord bij McDos en de rest bij Sallant. Even kijken of ik een klant kan worden.

Lukt het nie effe yellen _/-\o_

Happy weekend.
Check je mail :)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het lijkt me ook beter om ff verder te onderhandelen per mail, zoals jullie nu ook waarschijnlijk gaan doen. Dat soort dingen horen hier eigenlijk niet n.l. :P
Pagina: 1