HP laserjet 4, Veel paperjams

Pagina: 1
Acties:

• Mr GAmba
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-05-2021

Mr GAmba

Ondertitel unavailable

Topicstarter
Al bijna een paar jaar hebben wij hier thuis een HP laserjet 4 staan. Gekregen als afdankertje omdat hij het zomaar opeens niet meer deed. ( Printbaan van voeding was doorgebrand ). Nadat dit was gerepareeds was alles weer goed.

Maar sinds een paar maaden , hebben we heel veel last van paperjam. Nu had ik al het een en ander gezocht, en zijn hoogstwaarschijnlijk de doorvoerrollen "op". Heeft iemand enig idee hoe je dit goedkoop kan repareren? Oftewel, zou je die rollen kunnen opschuren o.i.d.?

Ook had ik gelezen dat je de overbreng rol niet aan daglicht mag blootstellen, weet iemand waar deze zit in deze HP? , in de toner's zit namelijk ook een groene rol ( open gemaakt nadat er een leeg was >:) , je bent nieuwschierig of niet :P ). is dit de overbreng rol of niet ?.

Signature unavailable

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:29

breinonline

Are you afraid to be known?

Mr GAmba schreef op 07 oktober 2004 @ 21:52:Maar sinds een paar maaden , hebben we heel veel last van paperjam. Nu had ik al het een en ander gezocht, en zijn hoogstwaarschijnlijk de doorvoerrollen "op". Heeft iemand enig idee hoe je dit goedkoop kan repareren? Oftewel, zou je die rollen kunnen opschuren o.i.d.?
Ja, dat kan. Met een fijn schuurpapiertje heel voorzichtig een beetje opschuren. Let op dat je er heel weinig afhaalt, want anders pakt hij het papier niet meer door gladheid van het wieltje maar omdat het wieltje het papier niet meer raakt ;) Mocht opschuren niet helpen ben ik bang dat je weinig meer kan doen.
Ook had ik gelezen dat je de overbreng rol niet aan daglicht mag blootstellen, weet iemand waar deze zit in deze HP? , in de toner's zit namelijk ook een groene rol ( open gemaakt nadat er een leeg was >:) , je bent nieuwschierig of niet :P ). is dit de overbreng rol of niet ?.
Geen idee :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:55
Ik meen dat er voor diverse soorten HP laserprinters Services kits zijn. Hierin zitten diverse nieuwe rollen, en andere onderdelen die nog wel eens willen slijten. Ik raad je aan hier eens naar te kijken.
Soms is natuurlijk alleen schoonmaken ook al voldoende :D !

O-) gevonden >> http://h61003.www6.hp.com/subkit_4-5.pdf :Y)

Edit 2:

Ik ben toch bezig :*) http://www.printertechs.com/tech/mkinst/mk-4-1.php
Op http://www.google.nl/sear...4&hl=nl&lr=&start=10&sa=N kan je nog meer vinden

[ Voor 45% gewijzigd door IJnte op 07-10-2004 22:06 . Reden: url repair kit. ]

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Opschuren oid. gaat echt niet helpen, de enige oplossing is gewoon een nieuw setje rolletjes kopen, zo duur zullen die niet meer zijn voor een LJ4.
De doorvoerrollen (damn wat klinkt NL toch vreemd) kan je heel eenvoudig vervangen, alles is zo los te klikken, eventueel kan je ook nog een andere fuser doen maar dat is hoogst waarschijnlijk overbodig (dat zie je wel aan de printkwaliteit)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:01

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Die groene rol is dus de overbreng rol, slimmerd ;)
Als ie paperjam geeft kan het ook dat de fuser defect aan het gaan is. Dat is een veel voorkomende klacht bij de LJ4. De fuser is de hete wals die de toner in het papier brand, en zit aan het einde van de papierbaan. Je kan er vanaf de achterkant bij (is heet!). Soms loopt dat niet lekker of zit er rommel op de fuser. Fusers zijn trouwens niet goedkoop.

Je kan ook wel ongeveer zien waar het probleem zit. Als ie weer een paperjam geeft, klep open doen. Zit het papier nog voor de tonerunit, dan moet je daar zoeken. Zit het papier onder de toner unit maar voor de fuser, dan is de fuser wellicht naar de eeuwige jachtvelden.

[ Voor 26% gewijzigd door Microkid op 07-10-2004 22:03 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Wolfboy schreef op 07 oktober 2004 @ 22:01:
Opschuren oid. gaat echt niet helpen, de enige oplossing is gewoon een nieuw setje rolletjes kopen, zo duur zullen die niet meer zijn voor een LJ4.
waar kun je die dan nog krijgen?

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

• jorritv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01 10:29
Microkid schreef op 07 oktober 2004 @ 22:02:
Die groene rol is dus de overbreng rol, slimmerd ;)
He slimmerd, dat is dus niet zo >:)

In de printer zit (als de toner cartridge erin zit) onder de groene rol van de toner een (normaal) grijze rol, dat is de "transfer" rol, oftewel je overbreng rol.
Die rol kan ook wit of lichtgrijs zijn, afhankelijk van de slijtage.

Ook als het papier voor de toner cartridge zit kan het nogsteeds met andere rollers te maken hebben omdat als de feed of pickup rollers versleten zijn het papier misschien niet snel genoeg of in het geheel niet doorgevoerd kan worden.

Mocht je zeker willen weten wat er aan de hand is bel ff:
0900 117 0000 (helaas 10ct/min)

• Mr GAmba
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-05-2021

Mr GAmba

Ondertitel unavailable

Topicstarter
Het probleem zit m in het laatste stukje van het doorvoersysteem, van het 1e blaadje , wordt het eind opgefrommelt. En dan blijven alle voorgaan de blaadjes in het systeem hangen.

Wat af en toe ook een probleem is, is dat de rechterkant van de velletjes een oplopende grijze waas krijgen. Dus 1e blaadje is niks te zien, maar 5 blaadjes verder zijn de bijna grijs.

Zo'n revisie set, werkt dat echt en kan je dat zelf doen ? ( heb de printer al een x open gehad, maar toch.

Signature unavailable

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Je kan gewoon standaard "maintenance kits" kopen, die bevatten standaard een aantal rolletjes en een fuser.
In het pakketje zit ook direct een handleiding om het te vervangen, prijs durf ik alleen niets over te zeggen maar dat zal hoogst waarschijnlijk meer zijn dan andere printer (op m'n werk staat nog een lading LJ4 en JL5 printers voor de verkoop)

Die printers kosten geen drol meer dus in plaats van veel moeite doen om deze te herstellen kan je beter voor een paar tientjes een andere halen (meestal inclusief redelijk volle toner)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• jorritv
Wolfboy heeft wel gelijk,
Die maintenance kits kosten onderhoud bijna net zoveel als een (kleine) nieuwe printer.

Even over het type paperjams dat je hebt, die harmonica jams zijn zeer typisch voor een probleem veroorzaakt door de fuser en ook die grijze waas kan daardoor komen.
Helaas is dat ook weer een prijzig onderdeel.

Vraag maar eens na wat zo'n maintenance kit kost en wat een nieuwe (kleine) printer kost.

• SjoZ
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08-2024

SjoZ

SF-powerrrr!

De groene rol is de drum, wiseguys ;)
De grijze is de transport.

[ Voor 6% gewijzigd door SjoZ op 09-10-2004 00:53 . Reden: typefoutje ]

• jorritv
SjoZ schreef op 09 oktober 2004 @ 00:50:
De groene rol is de drum, wiseguys ;)
De grijze is de transport.
grijs is transfer, moet ik plaatjes gaan inscannen? (de grijze in de printer onder te toner cartridge dus)

[ Voor 12% gewijzigd door jorritv op 09-10-2004 01:01 ]

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Opgefrommelt? als in een harmonica-achtige vouw? Dat is wel een bekend probleem maar daar kon je volgens mij niet echt veel aan doen.

Ik heb zélf trouwens de printer aan de achterzijde verhoogd, ongeveer 2 centimeter. De blaadjes schoven soms onder elkaar door omdat ze niet uit de uitvoerbak vielen.
Pagina: 1