BruT@LysT schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 20:09:
[...]
Jah de een wil power de ander kwaliteit... maar ik kraak ook niet de sets van anderen af, ik heb immers zelf een Z560 en daar geef ik vooral mijn mening over, aangezien veel componenten zeer vergelijkbaar zijn. Ik ben dus mijn eigen set aan het afkraken, iets wat ik niet erg vind om te doen. Je moet eerlijk zijn als je spullen test inplaats van alles perfect te vinden omdat ik er zo blij mee zou zijn. Ik wilde hem echt heel graag hebben hoor en goedkoop was het niet! (zo'n 230 euro / student, 20 jaar oud) Eenmaal thuis was ik gewoon zwaar teleurgesteld met de vervorming die ik ondervond aan de rechterkant bij hoger volume (productiefout). Na dit een beetje verholpen te hebben bleek het wel een leuke set met best aardig geluid hoor, en best hard hoewel mijn torens met 15"s uiteraard 10x zo hard gaan.
Maar toen ik er muziek mee wilde maken hoorde ik gelijk dat ik van alles aan het geluid miste. Natuurlijk is dit ook geen set om muziek mee te maken, maar ik probeerde het toch. Nu heb ik daarvoor Eltax Monitor III's gekocht en deze hebben me maar 150 Euro gekost. Deze klinken in zijn totaliteit zoveel beter dat die hele logitech set in het niets verdwijnt. Het lijken kleine speakers, maar er komt veel harder geluid uit, en veel voller met al het nodige detail zonder zo'n rare sub die alles aan je geluid eigenlijk verkracht.
Het is geen surround maar je zit meer in de game dan met zo'n logitech set.
Maar het gaat natuurlijk niet helemaal op, want nu heb ik wel een losse versterker nodig. Maar toch ik kwam al eerder iemand tegen die zei dat hij "produceerde" met een logitech set... dan zeg ik, absoluut NIET doen!
Ik probeer dus mensen te weerhouden van miskopen, en deel mijn mening met anderen, hopelijk wordt dat nog wel gewaardeerd hier...
Dat er al zoveel mensen zijn met problemen met hun sets maakt mij van mening dat ik absoluut niet super tevreden kan zijn over de logitech sets, en je krijgt al helemaal geen waar voor je geld. Veel mensen zien dat gelukkig (voor logitch) niet zo, maar als je je net zo zou orienteren zoals ik zou je inmiddels beter moeten weten.
Nog even een tip voor logitech gebruikers. Die satalietjes hebben eigenlijk geen hoge tonen unit, deze worden voortgebracht middels die 'cone' of 'bullet' in het midden. Dat werkt best goed, maar de helft wordt weer teniet gedaan door de roosters die ervoor zitten! Haal deze er dus bij voorkeur gewoon af, de geluidskwaliteit lijdt er onder. Dit had ik zelf ondervonden, maar heb ik later zelfs bevestigd gekregen uit meerdere reviews van logitech sets.
Ik vind deze set ook zeker een goede kwaliteit hebben.
Ik heb hiervoor een JVC en een Samsung home cinema set gehad, en bij beide was ik totaal niet te spreken over de kwaliteit van het geluid.
Ik vond de samsung duidelijk beter dan het duurdere JVC setje,
die van een aktieve sub was voorzien tegenover de samsung niet.
Van de JVC vind ik hoge tonen totaal niet mooi klinken, de midden tonen vallen gewoon weg.
De samsung had nog wel een redelijke middentoon, maar een minder goeie hoge toon.
Toen ben ik op zoek gegaan naar een -los- speaker setje dwz alleen een subwoofer met satalieten (5.1, met een versterker). Met natuurlijk als eis een helder geluid met een redelijk zware bass die je goed kan horen, maar soms ook wel mag voelen.
Ik heb verschillende setjes gezien, ik heb bij Bose staan kijken en Yamaha en ook JVC en Denon en nog een paar andere setjes.
Dit zijn nogal hevige merken in het audio HiFi gebeuren. Tot ik hier het topic tegen kwam over deze logitech, vlak daarna heb ik deze set staan te beluisteren op de HCC. Natuurlijk zou je zeggen dat is een k*t omgeving om dat te testen, maar ik vond je klinken! zuiver, helder, stevige bass.
Dus toen ben ik nog naar de digishop gegaan, winkel hier in de buurt waar hij ook stond en heb ze daar nogmaals op mn gemakje staan te testen icm een dvd speler van pioneer op optisch. ge-wel-dig geluid!
Ik zelf vind ze boven een Bose systeem presteren icm yamaha versterker, ik heb echt er echt van staan te kijken.
Heb geloof ik een uur bij de verkoper gestaan bij correct om het te beluisteren.
En vond de logitech gewoon beter klinken, misschien hebben jullie een andere smaak of gevoel van helder geluid.
Maar ik vind de logitech zeker zuiver hoge tonen weergeven, en ook de middentonen. en dus ook niet blikkerig.
Wel vind ik de subwoofer soms wat te aanwezig in geluid, bijv. media player.
hiervoor heb ik de 128 hz toon bijna helemaal uitgezet, vind ik gewoon geen mooie toon qua bass