Het Logitech X- en Z-Serie Topic - Deel 4

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:
  • 5.103 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 08:00
Matched: 5500
Mijn Z-5500 is besteld :+ Ik heb woensdag online via overschrijving betaald. Nu maar hopen dat het geld snel aankomt in Nederland! (Ja, ik ben van België :) )

Ik ben benieuwd!
(Momenteel heb ik 2*100W van men Kenwood stereo, die ik btw wegdoe, geïntereseerd, laat het me weten!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Hebben ze 'm niet in d'n belgique?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Laatst online: 18-09 14:04

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 14:55:
[...]

De afmetingen van de sub staan als het goed is gewoon op de site van logitech en anders in dit topic. Er zit over de gehele achterkant een redelijk fors koelblok :) Ik denk dat hij zo`n 5cm dik is bij mijn z680
Afbeeldingslocatie: http://img82.exs.cx/img82/2725/PB250102.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img82.exs.cx/img82/3426/PB250103.jpg
Deze is dus relatief stuk, Hij kraakt als ie naar binnen beweegt :/ Maar oplossing:
Afbeeldingslocatie: http://img82.exs.cx/img82/8933/PB250104.jpg
Bose200watts. Iig ik heb dit niet gedaan maar mijn broer die set was van mij maar via garantie een nieuwe gekregen.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
euhm lol, ik hoop dat je beseft dat elke woofer een andere kist nodig heeft? :)

Je zal wss meteen verschil merken wanneer je een deftige kist maakt voor die Bose sub ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 20:34:
euhm lol, ik hoop dat je beseft dat elke woofer een andere kist nodig heeft? :)

Je zal wss meteen verschil merken wanneer je een deftige kist maakt voor die Bose sub ;)
Dat dacht ik dus ook. Maar hij schijnt goed teklinken en hij is niet van mij ;) Ik heb gelukkig een orginele :)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, eindelijk is het zover: ik ga vanmiddag mijn Z-5500 ophalen bij 4launch. Eigenlijk zijn ze op zaterdag gesloten, maar voor mij wilden ze een uitzondering maken :P

Ik denk dat ik het het komend weekend veel te druk heb met mn nieuwe setje om hier te posten, maar ik zal zo snel mogelijk wat foto's maken :D

In de loop van de komende week krijg ik ook mijn nieuwe gluidskaart binnen, samen met een optische kabel. Ik ga volgende week zaterdag mijn nieuwe filmdoek ophangen. Ik heb d'r zin an!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:52

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Geen matches
zijn er spellen die dolby digital ondersteunen?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
op de xbox: bijna allemaal
op de pc: geen flouw id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo , mensen
ik had ff een vraag ik heb een sb audigy 2 met zon plugje in de digital out en coax daaraan maar nu heb ik zon dts cd maar hoor aalleen maar ruis mn vraag is hoe kan ik dat oplossen ???? heb de logitech z-5500

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2004 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Hoor je gewoon de ruis van de boxen, of hoor je ruis dat veroorzaakt wordt door die cd? En wat als je hem analoog aansluit?
Ik denk dta het aan dat plugje ligt. Zelf heb ik ook een audigy 2 en had op de hcc zo`n plugje gekocht. Meteen coaxkabel erop aangesloten en getest.. kwam nix geen geluid doorheen. Heb toen de andere plug er maar weer in gedaan.. die doet het wel, alleen is een beetje een lomp ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
het is gewoon een 3.5 monoplug naar tulp met een digitale coax kabel eraan gewoon geluid werkt wel de pod geeft t aan dat er coax op zit en geeft muziek alleen die speciale dts cd geeft ruis is dat een instelling in windows dan ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Laatst online: 18-09 12:07
Ik heb net ook mijn z-5500 aangesloten. Nog wel via de directe kabel, die met die 3 stekkers aan beide zeiden. Maar ik blijf ruis horen. Ook als ik de kabels eruit haal e.d.

Als ik echter naar optisch of coax schakel, dan is de ruis weg.

Weet iemand hoe ik die op kan lossen? Ik heb alle opties in het control panel al gehad :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:01
Geen matches
Ja kabel waarmee je pod op woofer aansluit hard aanduwen. Dan vastdraaien en daarna nog eens flink er tegen aan duwen (schiet hij er nog iets verder in ) had hetzelfde probleem is een heel topic over van mij.

Kan iemand even posten hoe nou is godsnaam die audigy 2 ZS coaixaal aansluit. Heb alle winkels in nijmegen afgezogd nergens snapten ze wat ik bedoelde, vroeg dus digitale coax kabel met allebei de kanten tulp + 3.5mm monojack om van speakers naar geluidskaart te gaan. Niemand snapte het, zelfs bij handyman niet.

Kan iemand even foto's maken of het normaal uitleggen.

[ Voor 7% gewijzigd door STIMPPYYY op 27-11-2004 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 11:52

Res-q

Redder in nood?

Topicstarter
Geen matches
Kijk eens in de startpost ;)

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Inderdaad graag foto's van zo'n kabel... Ik heb vandaag ook in winkels gezocht maar niet echt iets gevonden. Alleen in 1 winkel een "digitale coax" kabel van Profigold. Deze was echter maar 1m, onvoldoende dus.

http://www.profigold.com/...digital-interconnects.htm

"PGD483 - Digital Coax interconnect - RCA-RCA - 3m"
is het dit dat ik nodig heb + dan nog een koppelstukje?

Wat ik mij ook nog afvraag, dat koppelstukje, hoeveel contact punten moet dat hebben? Want de digitale stekker van mij Creative dtt3500 heeft 4 contactpunten ( 3 zwarte streepjes op de stekker dus ), terwijl de koppelstukjes die ik vind enkel 2 of 1 hebben...

Iemand een idee waar ik dit in België of desnoods online kan vinden? Het is voor een Audigy 2.

Dat er nu iemand eens duidelijkheid schept die het zo aangesloten heeft. :P

Greetz

EDIT : Foto gevonden van kabel op internet :

http://www.tvcables.co.uk/images/items/pgd483.jpg

Dit lijkt mij toch niet echt te passen op het control pod?

EDIT 2: Net startpost eens opnieuw bezien. Vraag van connectortje is dus al opgelost. Nu alleen nog de kabel. Is het deze van op de foto? Lijkt mij niet echt normale cinch.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2004 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Geen matches
*flame O+
Sorry hoor, maar het is gewoon nog TE onduidelijk ik zou graag foto's willen zien aangezien geen 1 audio winkel snapt wat ik bedoel.

/edit

Die kabels ben ik idd veel tegengekomen. Maar wist ook niet welke ik moest hebben

[ Voor 55% gewijzigd door STIMPPYYY op 27-11-2004 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:52
Geen matches
STIMPPYYY schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 18:27:
[...]

*flame O+
Sorry hoor, maar het is gewoon nog TE onduidelijk ik zou graag foto's willen zien aangezien geen 1 audio winkel snapt wat ik bedoel.
Gast dit is al 100x hier behandelt :D

Die kabel bestaat niet, dus je moet zelf gaan solderen ;) en anders dat 3.5--> rca connectortje nemen.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Strider schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 18:30:
[...]

Gast dit is al 100x hier behandelt :D

Die kabel bestaat niet, dus je moet zelf gaan solderen ;) en anders dat 3.5--> rca connectortje nemen.
Wtf ? :? waarom zit in godsnaam die aansluiting dan op de Logitech z5500 ik heb nog helemaal nooit in dit topic gelezen dat iemand heeft gesoldeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 11:52

Res-q

Redder in nood?

Topicstarter
Volgens mij doet iedereen het met een verloop-stekkertje ;) De stekker op de foto is wel een tulp-stekker, alleen dan een luxe uitvoering :)

Als je bij de lokale electro-boer vraagt om een 3,5" mono jack naar tulp verloopstekkertje en een tulp-tulp kabel van x meter, kan ie t je waarschijnlijk zo geven, en klaar is STIMPPYYY :)

De aansluiting op de Z-5500 is niet vreemd, de aansluiting op de Audigy is vreemd ;)

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
STIMPPYYY schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 18:31:
[...]

Wtf ? :? waarom zit in godsnaam die aansluiting dan op de Logitech z5500 ik heb nog helemaal nooit in dit topic gelezen dat iemand heeft gesoldeerd
Waarom, omdat je rca kabels niet met een 3.5mini jack kabeltje aan sluit!

En creative is eigenwijs.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Geen matches
Hahah nou ben ik helemaal de kluts kwijt :'(. Krijg de ziekte van die klote kabels O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 09:18

BruT@LysT

Fear and Loathing

Geen matches
GreenFury schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 19:02:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
Deze is dus relatief stuk, Hij kraakt als ie naar binnen beweegt :/ Maar oplossing:
[afbeelding]
Bose200watts. Iig ik heb dit niet gedaan maar mijn broer die set was van mij maar via garantie een nieuwe gekregen.
Echt heel droog, inplaats van er een fatsoenlijke woofer in te plaatsen stopt ie er net zo'n zelfde gare papieren conus in met een foam surround (ook nog van bose :? ). De excursie van de logitech woofer is duidelijk veel groter, vandaar dat de magneet ook zo ver naar achteren zit. Voor een 8" gaat de logitech extreem hard, maar ik moet wel toegeven, hij klinkt voor geen meter! Hoewel ik je nu nogal loop af te kraken kan ik me toch goed voorstellen dat de sub veel beter klinkt met een wat 'normalere' woofer. Ik heb er zelf ook maar een 8" in gedaan die ik nog ergens had liggen, deze heeft echter wel een nylon geweven conus met rubber surround. Klinkt echt een stuk beter. Al denk ik dat je 'als' je hem serieus zou vervangen je er beter een of andere Visaton luidspreker speciaal voor subs in kan hangen. Maar ach voor een beetje testen en kloten is het natuurlijk wel leuk en leerzaam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Geen matches
Net ofdat een papieren conus meteen slecht is, dat is gewoon bullshit.

En wat heeft de xmax er nu weer mee te maken, die gebruik je nooit bij die logitech!

Ik denk dat die logitech niet klinkt omdat hij gewoon niet in een goede kist zit, maar als je hem wel in een goede kist zou zetten dan speelt hij waarschijnlijk niet meer zo ver door (wat moet voor die mini speakertjes) waardoor het geheel nog slechter klinkt.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Haha,
Ik heb (helaas :'( ) vandaag mn setje nog niet terug gekregen.
Dus ik hoop nu a.s. maandag de set weer in ontvangst te kunnen nemen.
Kan ik morgen vast op mn gemakkie de kabels vanaf de computer gaan trekken.
Vandaag een digitale coax kabel gekocht voor 6,50 voor 10M bij een lokale shop.
Die 2,5M optisch digitale zal vast nog wel eens van pas komen.

Ik baal der wel goed van dat hij vandaag weer niet is gekomen,
maar helaas niets aan te doen.

Die woofer die erin zit is wel mega groot 8)
Ik had hiervoor een samsung 550 home cinemaset met een 100W rms sub,
die was meen ik ook 10`` maar die magneet was veel kleiner.

En vandaag ook alvast een star wars DVD gekocht 8)
Met THX en DTS enz... eens kijken hoe dat wil klinken op het setje als ik hem maandag krijg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

Geen matches
STIMPPYYY schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 19:02:
Hahah nou ben ik helemaal de kluts kwijt :'(. Krijg de ziekte van die klote kabels O+
Het is zo simpel, je zou er eventjes voor jezelf goed over na moeten denken.
Een stereo mini-jack (zoals die van je discman bijvoorbeeld) bestaat uit 3 draden, zie het als +/ - / 0
In het geval van Coaxiaal (cinch/tulp) gaat het om een maar 2 ! zie dit als + / 0
en elk stekkertje is eigenlijk alleen maar een manier om deze met iets anders te verbinden. Dus men neme een mono mini-jack die ook bestaat uit + / 0 en een tulpje bestaande uit + / 0

de 0 aan 0 en + aan + , stelt geen drol voor. Maar zulke kabels zijn er niet, dus zolang je ze niet zelf kunt maken, moet je een verloopstukje hebben zoals in dit topic al heel veel aangegeven is.

Persoonlijk zou ik die stomme aansluiting op de geluidskaart gewoon intern doorlussen naar een extra bracket met een fatsoenlijke cinch aansluiting net zoals die van je speakerset. Die jack aansluitingen sucken sowiezo aars!
Blijft toch vreemd dat ze zo'n aansluiting erop doen terwijl dit niet standaard lijkt te zijn, geheel mee eens dat dit nogal onhandig is.

[ Voor 20% gewijzigd door BruT@LysT op 27-11-2004 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

Geen matches
Strider schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 19:08:
Net ofdat een papieren conus meteen slecht is, dat is gewoon bullshit.

En wat heeft de xmax er nu weer mee te maken, die gebruik je nooit bij die logitech!

Ik denk dat die logitech niet klinkt omdat hij gewoon niet in een goede kist zit, maar als je hem wel in een goede kist zou zetten dan speelt hij waarschijnlijk niet meer zo ver door (wat moet voor die mini speakertjes) waardoor het geheel nog slechter klinkt.
Nee ik zeg ook niet dat papier slecht is, maar je hebt papier en papier, ervaring leert je hoe deze kan verschillen. Er zijn zeker papieren conussen die wel goed zijn. Maar dat foam is toch echt iets om niet blij van te worden, en dat geldt voor elke unit. Een combinatie van deze twee (papier/foam) maakt al een hoop duidelijk over de kwaliteit. De Logitech woofer in een andere kast klinkt ook zeker beter, dat heb ik zelf al uitgetest. De sub heeft standaad ook niet eens een beetje dempingsmateriaal!
En over de XmaX, die haal je weldegelijk! Maar daar gaat het niet om. De excursie van de logitech is gewoon groter dus ligt het uiteindelijke volume (luchtverplaatsing) ook hoger. De surround is ook veel breder, duidelijk een woofer speciaal voor SUB doeleinden. Alsmede het gemis van het dopje in het midden die vaak zorgt voor wat hogere frequenties die bij een sub niet van belang zijn. Opzich dus een prima woofer voor deze doeleinden, maar hij is zo ontzettend STUG en TRAAG ... dubieus ding hoor :)

[ Voor 5% gewijzigd door BruT@LysT op 27-11-2004 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Jullie mogen vinden wat jullie willen,
maar ik blijf de logitech meer dan waard voor je geld vinden.
Die sub is eigenlijk niet te vergelijken met de meeste subs die ze bij een home
cinema leveren, dan heeft deze sub van logitech echt duidelijk veel meer power!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

Geen matches
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 19:55:
Jullie mogen vinden wat jullie willen,
maar ik blijf de logitech meer dan waard voor je geld vinden.
Die sub is eigenlijk niet te vergelijken met de meeste subs die ze bij een home
cinema leveren, dan heeft deze sub van logitech echt duidelijk veel meer power!
Jah de een wil power de ander kwaliteit... maar ik kraak ook niet de sets van anderen af, ik heb immers zelf een Z560 en daar geef ik vooral mijn mening over, aangezien veel componenten zeer vergelijkbaar zijn. Ik ben dus mijn eigen set aan het afkraken, iets wat ik niet erg vind om te doen. Je moet eerlijk zijn als je spullen test inplaats van alles perfect te vinden omdat ik er zo blij mee zou zijn. Ik wilde hem echt heel graag hebben hoor en goedkoop was het niet! (zo'n 230 euro / student, 20 jaar oud) Eenmaal thuis was ik gewoon zwaar teleurgesteld met de vervorming die ik ondervond aan de rechterkant bij hoger volume (productiefout). Na dit een beetje verholpen te hebben bleek het wel een leuke set met best aardig geluid hoor, en best hard hoewel mijn torens met 15"s uiteraard 10x zo hard gaan.
Maar toen ik er muziek mee wilde maken hoorde ik gelijk dat ik van alles aan het geluid miste. Natuurlijk is dit ook geen set om muziek mee te maken, maar ik probeerde het toch. Nu heb ik daarvoor Eltax Monitor III's gekocht en deze hebben me maar 150 Euro gekost. Deze klinken in zijn totaliteit zoveel beter dat die hele logitech set in het niets verdwijnt. Het lijken kleine speakers, maar er komt veel harder geluid uit, en veel voller met al het nodige detail zonder zo'n rare sub die alles aan je geluid eigenlijk verkracht.
Het is geen surround maar je zit meer in de game dan met zo'n logitech set.
Maar het gaat natuurlijk niet helemaal op, want nu heb ik wel een losse versterker nodig. Maar toch ik kwam al eerder iemand tegen die zei dat hij "produceerde" met een logitech set... dan zeg ik, absoluut NIET doen!
Ik probeer dus mensen te weerhouden van miskopen, en deel mijn mening met anderen, hopelijk wordt dat nog wel gewaardeerd hier...
Dat er al zoveel mensen zijn met problemen met hun sets maakt mij van mening dat ik absoluut niet super tevreden kan zijn over de logitech sets, en je krijgt al helemaal geen waar voor je geld. Veel mensen zien dat gelukkig (voor logitch) niet zo, maar als je je net zo zou orienteren zoals ik zou je inmiddels beter moeten weten.

Nog even een tip voor logitech gebruikers. Die satalietjes hebben eigenlijk geen hoge tonen unit, deze worden voortgebracht middels die 'cone' of 'bullet' in het midden. Dat werkt best goed, maar de helft wordt weer teniet gedaan door de roosters die ervoor zitten! Haal deze er dus bij voorkeur gewoon af, de geluidskwaliteit lijdt er onder. Dit had ik zelf ondervonden, maar heb ik later zelfs bevestigd gekregen uit meerdere reviews van logitech sets.

[ Voor 26% gewijzigd door BruT@LysT op 27-11-2004 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Geen matches
Stimpy ik heb nog steeds ruis (geen tijd om set om te ruilen) en ook al druk ik die stekker zo hard in de subwoofer, hij gaat er gewoon niet verder in :)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Laatst online: 23-06-2022
Geen matches
Ik denk dat je wel waar voor je geld krijgt. Pc-speakersetjes worden uiteraard voor heel andere doeleinden gebruikt dan HiFi apparatuur waar jij het over hebt. Je kan jouw Eltaxjes écht in geen enkel opzicht met een Logitech vergelijken. Ik durf te wedden dat jouw Eltax monitors minstens zoveel nadelen heeft, als voordelen, in vergelijking met de Logitech set.

Zelf heb ik ook erg veel pc-speakertjes gehoord. Ik liep eens de Dynabyte binnen, en zag daar zo'n hele plank vol met (aangesloten) speakersetjes staan. Ik had toevallig een cd op zak en stopte 'm in die duurste Logitech set met THX certificaat. Het klonk voor geen meter! Bij de eerste de beste goede plaat vallen ze regelrecht door de mand. Het hoog was tot op zekere hoogte gewoon overduidelijk aanwezig. De middentonen klonken erg plastic, en de bass klonk erg boomerig. Maar nu weet ik bij mijzelf dat zo'n setje ook niet gemaakt is voor muziek, dus ga ik daar ook geen al te hoge eissen aan stellen! Voor films en games voldoet het, en daar gaat het om.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:52

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Geen matches
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 11:47:
op de xbox: bijna allemaal
op de pc: geen flouw id
Pc gaat het mij ff om, want bij alle spellen geeft mijn pod aan dat het dolby prologic is (nfsu2, HL2, dtm race driver 2) vraag me af of er ook pc dolby digital spellen zijn

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
BruT@LysT schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 20:09:
[...]

Jah de een wil power de ander kwaliteit... maar ik kraak ook niet de sets van anderen af, ik heb immers zelf een Z560 en daar geef ik vooral mijn mening over, aangezien veel componenten zeer vergelijkbaar zijn. Ik ben dus mijn eigen set aan het afkraken, iets wat ik niet erg vind om te doen. Je moet eerlijk zijn als je spullen test inplaats van alles perfect te vinden omdat ik er zo blij mee zou zijn. Ik wilde hem echt heel graag hebben hoor en goedkoop was het niet! (zo'n 230 euro / student, 20 jaar oud) Eenmaal thuis was ik gewoon zwaar teleurgesteld met de vervorming die ik ondervond aan de rechterkant bij hoger volume (productiefout). Na dit een beetje verholpen te hebben bleek het wel een leuke set met best aardig geluid hoor, en best hard hoewel mijn torens met 15"s uiteraard 10x zo hard gaan.
Maar toen ik er muziek mee wilde maken hoorde ik gelijk dat ik van alles aan het geluid miste. Natuurlijk is dit ook geen set om muziek mee te maken, maar ik probeerde het toch. Nu heb ik daarvoor Eltax Monitor III's gekocht en deze hebben me maar 150 Euro gekost. Deze klinken in zijn totaliteit zoveel beter dat die hele logitech set in het niets verdwijnt. Het lijken kleine speakers, maar er komt veel harder geluid uit, en veel voller met al het nodige detail zonder zo'n rare sub die alles aan je geluid eigenlijk verkracht.
Maar het gaat natuurlijk niet helemaal op, want nu heb ik wel een losse versterker nodig. Maar toch ik kwam al eerder iemand tegen die zei dat hij "produceerde" met een logitech set... dan zeg ik, absoluut NIET doen!
Ik probeer dus mensen te weerhouden van miskopen, en deel mijn mening met anderen, hopelijk wordt dat nog wel gewaardeerd hier...
Dat er al zoveel mensen zijn met problemen met hun sets maakt mij van mening dat ik absoluut niet super tevreden kan zijn over de logitech sets, en je krijgt al helemaal geen waar voor je geld. Veel mensen zien dat gelukkig (voor logitch) niet zo, maar als je je net zo zou orienteren zoals ik zou je inmiddels beter moeten weten.

Nog even een tip voor logitech gebruikers. Die satalietjes hebben eigenlijk geen hoge tonen unit, deze worden voortgebracht middels die 'cone' of 'bullet' in het midden. Dat werkt best goed, maar de helft wordt weer teniet gedaan door de roosters die ervoor zitten! Haal deze er dus bij voorkeur gewoon af, de geluidskwaliteit lijdt er onder. Dit had ik zelf ondervonden, maar heb ik later zelfs bevestigd gekregen uit meerdere reviews van logitech sets.
Ik vind het heel raar dat jij z560 gaat gebruiken om muziek te "produceren" dan wil ik die muziek van je weleens horen, no offense, maar volgens mij is dat dan wel erg brak. Er wordt niet voor niets een onderscheidt gemaakt in "studio" speakers en pc speakers, logitech die richt zich merendeels voor de dagelijkse gebruiker om muziek te luisteren en te gamen. Mijn broer is ook dj en maakt zelf ook muziek en die zegte precies hetzelfde over mijn de z560 als wat jij zegt. Daarom heeft hij ook studio speakers aan zijn pc hangen, zijn er overigens 2, die al gauw 2000 Euro kosten.
Het klopt idd wat je zegt over de z560, maar de z5500 is zoveel beter en dan heb ik het vooral over de sub die een stuk lager en strakker klinkt en midden en hoge tonen die goed worden weergegeven.

[ Voor 3% gewijzigd door STIMPPYYY op 27-11-2004 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

Geen matches
Barry|IA schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 20:37:
Ik denk dat je wel waar voor je geld krijgt. Pc-speakersetjes worden uiteraard voor heel andere doeleinden gebruikt dan HiFi apparatuur waar jij het over hebt. Je kan jouw Eltaxjes écht in geen enkel opzicht met een Logitech vergelijken. Ik durf te wedden dat jouw Eltax monitors minstens zoveel nadelen heeft, als voordelen, in vergelijking met de Logitech set.

Zelf heb ik ook erg veel pc-speakertjes gehoord. Ik liep eens de Dynabyte binnen, en zag daar zo'n hele plank vol met (aangesloten) speakersetjes staan. Ik had toevallig een cd op zak en stopte 'm in die duurste Logitech set met THX certificaat. Het klonk voor geen meter! Bij de eerste de beste goede plaat vallen ze regelrecht door de mand. Het hoog was tot op zekere hoogte gewoon overduidelijk aanwezig. De middentonen klonken erg plastic, en de bass klonk erg boomerig. Maar nu weet ik bij mijzelf dat zo'n setje ook niet gemaakt is voor muziek, dus ga ik daar ook geen al te hoge eissen aan stellen! Voor films en games voldoet het, en daar gaat het om.
Heel goed omschreven, daar ben ik het ook vrijwel helemaal mee eens. Jij wil echter wel inzien dat de set op enkele gebieden gewoonweg onderdoet voor hifi sets en met die instelling zou je de set ook moeten aanschaffen.
Net zoals ik de 4.1 Z560 aangeschaft heb met als doel deze op 2 computers tegelijk aan te sluiten. Rear aan de ene, Front aan de andere. Sub wordt bij de 4.1 zelf gegenereerd en zal dus bijde computers combineren.
Heel strak en een nette opstelling als je 2 pc's naast elkaar gebruikt om bijvoorbeeld met elkaar race-games te spelen zoals ik dat graag doe! :D
Dan sla je 2 vliegen in 1 klap en is de set in mijn ogen wel waar voor je geld, ookal waren er problemen mee, dat moet ik dan maar voor lief nemen.
Ik ga ook niet zeggen dat iemand een dergelijke set helemaal NIET aan zou moeten schaffen, ik probeer vooral wat fijten op een rij te zetten, misschien stel ik het allemaal wat TE negatief af en toe (mijn excuses daarvoor, dat doe ik wel eens vaker ongemerkt), iedereen moet ook maar zien wat ze met mijn argumenten doen. Belangrijk is echter wel dat er niet alleen maar vol lof over deze speakersets gedacht moet worden. Toen ik in die tijd mijn set aanschafte had ik er te veel van verwacht vanwege alle extreem positieve reviews, hij was in nederland nog maar net te koop en was nergens te beluisteren en ik wilde die set zo graag hebben :)
Noujah hiermee heb ik inmiddels ook wel genoeg geblaat over mijn ervaringen heh :)
Ik hoop uiteraard dat iedereen heel blij is met zijn set!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

STIMPPYYY schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 20:51:
[...]

Ik vind het heel raar dat jij z560 gaat gebruiken om muziek te "produceren" dan wil ik die muziek van je weleens horen, no offense, maar volgens mij is dat dan wel erg brak. Er wordt niet voor niets een onderscheidt gemaakt in "studio" speakers en pc speakers, logitech die richt zich merendeels voor de dagelijkse gebruiker om muziek te luisteren en te gamen. Mijn broer is ook dj en maakt zelf ook muziek en die zegte precies hetzelfde over mijn de z560 als wat jij zegt. Daarom heeft hij ook studio speakers aan zijn pc hangen, zijn er overigens 2, die al gauw 2000 Euro kosten.
Het klopt idd wat je zegt over de z560, maar de z5500 is zoveel beter en dan heb ik het vooral over de sub die een stuk lager en strakker klinkt en midden en hoge tonen die goed worden weergegeven.
Arg, moet ik alsnog een berichtje plaatsen :)
Je leest misschien niet helemaal goed, ik heb het alleen maar geprobeert om er muziek mee te maken om te kijken hoe het klonk, mijn instelling was niet om er muziek mee te maken, daar had ik al hele andere luidsprekers voor! (toen in die tijd nog extreem grote zelfbouw luidsprekers, maar later heb ik daar de Eltaxen voor aangeschaft die een stuk beter geschikt waren)
Ik woon in een flat waar zowat iedereen muziek maakt, mijn vrij 'goedkope eltax set met zelfbouw versterker' klinkt volgens velen uit mijn omgeving uitzonderlijk goed. En er zijn natuurlijk ook van die gasten in mijn omgeving met actieve Genelec monitors, maar daar heb ik het geld helaas niet voor. Mijn opstelling voeldoet buitengewoon goed om muziek mee te maken, maar daar heb ik ook nogal wat research naar gedaan. Als je geen geld hebt moet je wel :)
Maar ik had het juist over iemand anders die de set aanschafte om er mee te 'produceren' volgens zijn termen.
Ik geloof je graag als de z5500 een stuk beter klinken, ik kan ook niet zomaar alles over 1 kam scheren. Ook mag ik aannemen dat logitech wel van zijn fouten leert.
Ik ben ook erg blij met veel logitech producten, zo heb ik nog een stuur, muis, toetsenbord van logitech die ik uitzonderlijk goed vind.

;)

[ Voor 23% gewijzigd door BruT@LysT op 27-11-2004 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Geen matches
BruT@LysT schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 19:51:
[...]

Nee ik zeg ook niet dat papier slecht is, maar je hebt papier en papier, ervaring leert je hoe deze kan verschillen. Er zijn zeker papieren conussen die wel goed zijn. Maar dat foam is toch echt iets om niet blij van te worden, en dat geldt voor elke unit. Een combinatie van deze twee (papier/foam) maakt al een hoop duidelijk over de kwaliteit. De Logitech woofer in een andere kast klinkt ook zeker beter, dat heb ik zelf al uitgetest. De sub heeft standaad ook niet eens een beetje dempingsmateriaal!
En over de XmaX, die haal je weldegelijk! Maar daar gaat het niet om. De excursie van de logitech is gewoon groter dus ligt het uiteindelijke volume (luchtverplaatsing) ook hoger. De surround is ook veel breder, duidelijk een woofer speciaal voor SUB doeleinden. Alsmede het gemis van het dopje in het midden die vaak zorgt voor wat hogere frequenties die bij een sub niet van belang zijn. Opzich dus een prima woofer voor deze doeleinden, maar hij is zo ontzettend STUG en TRAAG ... dubieus ding hoor :)
Tuurlijk haal je de Xmax wel, maar denk je echt dat je bij normaal gebruik de xmax haalt? Ik weet wel zeker van niet.

En een stugge woofer, nou lekker toch een lekker lage gevoeligheid, een sub die veel langer mee kan, die niet zo vlug stuk gaat :)

Ok, bij dat papier heb je wel gelijk, er is idd goed en slecht papier, want waag het maar eens om een kwaad woord te zeggen over DLS conussen ;)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
BruT@LysT schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 20:09:
[...]

Ik vind deze set ook zeker een goede kwaliteit hebben.
Ik heb hiervoor een JVC en een Samsung home cinema set gehad, en bij beide was ik totaal niet te spreken over de kwaliteit van het geluid.
Ik vond de samsung duidelijk beter dan het duurdere JVC setje,
die van een aktieve sub was voorzien tegenover de samsung niet.

Van de JVC vind ik hoge tonen totaal niet mooi klinken, de midden tonen vallen gewoon weg.
De samsung had nog wel een redelijke middentoon, maar een minder goeie hoge toon.
Toen ben ik op zoek gegaan naar een -los- speaker setje dwz alleen een subwoofer met satalieten (5.1, met een versterker). Met natuurlijk als eis een helder geluid met een redelijk zware bass die je goed kan horen, maar soms ook wel mag voelen.
Ik heb verschillende setjes gezien, ik heb bij Bose staan kijken en Yamaha en ook JVC en Denon en nog een paar andere setjes.
Dit zijn nogal hevige merken in het audio HiFi gebeuren. Tot ik hier het topic tegen kwam over deze logitech, vlak daarna heb ik deze set staan te beluisteren op de HCC. Natuurlijk zou je zeggen dat is een k*t omgeving om dat te testen, maar ik vond je klinken! zuiver, helder, stevige bass.
Dus toen ben ik nog naar de digishop gegaan, winkel hier in de buurt waar hij ook stond en heb ze daar nogmaals op mn gemakje staan te testen icm een dvd speler van pioneer op optisch. ge-wel-dig geluid!
Ik zelf vind ze boven een Bose systeem presteren icm yamaha versterker, ik heb echt er echt van staan te kijken.
Heb geloof ik een uur bij de verkoper gestaan bij correct om het te beluisteren.
En vond de logitech gewoon beter klinken, misschien hebben jullie een andere smaak of gevoel van helder geluid.
Maar ik vind de logitech zeker zuiver hoge tonen weergeven, en ook de middentonen. en dus ook niet blikkerig.
Wel vind ik de subwoofer soms wat te aanwezig in geluid, bijv. media player.
hiervoor heb ik de 128 hz toon bijna helemaal uitgezet, vind ik gewoon geen mooie toon qua bass :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al met al kan je gewoonweg Hifi speakers never en ten nimmer vergelijken met pc speaker's

Het materiaal wat ervoor gebruikt wordt is zowieso anders.
De dikte van magneten en qualiteit van membramen soort materiaal de omhulsel is gemaakt etc..etc..
Uiteraard zal ten allertijde de echte goede (dure) Hifi speakers beter klinken dan pc speakers. Dan heb ik ook over speakers die bijvoorbeeld in de studio's hangen.

Deze speakers zijn van uiterst hoge kwaliteit gemaakt. Je vergelijkt toch ook geen Sportauto met een vrachtwagen :O

Logitech heeft in verloop der jaren heel wat van zijn fouten geleerd en dat valt aanzienlijk en luisterbaar te herkennen aan de Z-5500.
In ieders oor klinkt alles anders, je ken dat gewoonweg niet vergelijken tenzij je zelf een GETRAINDE OOR hebt!!!

En dit topic gaat over de kwaliteit van de Logitech speakers en de ervaringen ermee, dus alsjeblieft vergelijk ze ook met pc speakers en AUB niet met Hifi speakers.

Dank U ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:03
Verwijderd schreef op zondag 28 november 2004 @ 02:04:
Al met al kan je gewoonweg Hifi speakers never en ten nimmer vergelijken met pc speaker's

Het materiaal wat ervoor gebruikt wordt is zowieso anders.
De dikte van magneten en qualiteit van membramen soort materiaal de omhulsel is gemaakt etc..etc..
Uiteraard zal ten allertijde de echte goede (dure) Hifi speakers beter klinken dan pc speakers. Dan heb ik ook over speakers die bijvoorbeeld in de studio's hangen.

Deze speakers zijn van uiterst hoge kwaliteit gemaakt. Je vergelijkt toch ook geen Sportauto met een vrachtwagen :O

Logitech heeft in verloop der jaren heel wat van zijn fouten geleerd en dat valt aanzienlijk en luisterbaar te herkennen aan de Z-5500.
In ieders oor klinkt alles anders, je ken dat gewoonweg niet vergelijken tenzij je zelf een GETRAINDE OOR hebt!!!

En dit topic gaat over de kwaliteit van de Logitech speakers en de ervaringen ermee, dus alsjeblieft vergelijk ze ook met pc speakers en AUB niet met Hifi speakers.

Dank U ;)
Ik weet wel dat je deze set helemaal niet mag verglijken met een hi-fi set, maar hoe kan je de Z-5500 vergelijken tegenover de Home-cinema setjes die tussen de €300-€1000 kosten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keken
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:40
Theebag schreef op zondag 28 november 2004 @ 06:57:
[...]

Ik weet wel dat je deze set helemaal niet mag verglijken met een hi-fi set, maar hoe kan je de Z-5500 vergelijken tegenover de Home-cinema setjes die tussen de €300-€1000 kosten ?
Datzelfde heb ik gevraagd aan een medewerker van een scheer & foppen, deze liet me toen een set losse boxen (ik ben het merk kwijt, maar dat ga ik nog eens opzoeken) en een versterker van pioneer zien die tezamen zo'n €600,- kostten, waarbij hij mij vertelde dat je in die richting moest zoeken om iets vergelijkbaars te hebben aan deze set van logitech. De standaard home cinema setjes die zij hadden staan konden zich iig bij lange na niet meten.

Ik vond het wel grappig, aangezien ik vroeg of de logitech zich een beetje konden meten met de setjes die hij had staan, hij verzekerde mij dus dat het eerder andersom was terwijl hij de logitech set helemaal niet verkocht :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn85
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 19:18
Hallo luitjes,

Ik ben sinds donderdag ook de trotse eigenaar van de Z-5500 :9~

Nu heb ik alles aangesloten (was een eitje). Nu heb ik hem alleen nog direct aangesloten maar ik wil hem ook nog digitaal aansluiten.

Ik heb een ASUS P4P800 SE met een SPDIF aansluiting. Maar uit alle info die ik hier heb gevonden kon ik niet echt wijs worden. Dus mijn vraag is eigenlijk wat voor kabel ik nodig heb om hem aan te kunnen sluiten?

En als ik hem dan dus digitaal heb aangesloten kan ik neem ik aan ook de DTS en Dolby Digital functie gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door Martijn85 op 28-11-2004 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Theebag schreef op zondag 28 november 2004 @ 06:57:
[...]

Creative heeft zelf ook home cinema setjes liggen die aardig op hetzelfde niveau liggen als de Z-5500 en er zijn meer concurrenten, kijk maar in de pricewatch er zijn er zoveel van rond die prijs en veel meer.

Maar vergelijk ze niet met Hifi, dat is gewoon weg niet vergelijkbaar.

Nou dames en heren, vandaag is de dag aangebroken dat ik mijn nieuwe homecinema set in elkaar ga flansen op me kamer.
Heb alle spullen van dien gehaald zoals: nieuwe bureau (simpele) heb mijn 26inch lcd tft monitor mijn systeempje en mijn nieuwe audigy 2 zs samen met mijn z-5300 speakerset.

Ik ga namelijk een nieuwe entertaiment hoek maken in me kamer ;)

Wish me luck, ik maak pictures ervan zodra het af is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn85 schreef op zondag 28 november 2004 @ 13:37:
Hallo luitjes,

Ik ben sinds donderdag ook de trotse eigenaar van de Z-5500 :9~

Nu heb ik alles aangesloten (was een eitje). Nu heb ik hem alleen nog direct aangesloten maar ik wil hem ook nog optisch aansluiten.

Ik heb een ASUS P4P800 SE met een SPDIF aansluiting. Maar uit alle info die ik hier heb gevonden kon ik niet echt wijs worden. Dus mijn vraag is eigenlijk wat voor kabel ik nodig heb om hem aan te kunnen sluiten?

En als ik hem dan dus optisch heb aangesloten kan ik neem ik aan ook de DTS en Dolby Digital functie gebruiken.
Om hem digitaal te kunnen aansluiten heb je een coax plug nodig.

Staat ook in dit topic, die zal je toch even moeten doornemen.

Ken het niet voor je doen heb namelijk haast :7

Sorry, good luck ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn85
Geen matches
Chaoss schreef op woensdag 24 november 2004 @ 16:53:
[...]

euh ben ik ook achter ;) maar omdat er in dde start-post iets over minjack - tulp werdt genoemd.

maar dr zit idd een tulp aansluiting op mijn mobo die werkt als ik digital output aanzet en idd mijn pod geeft nu aan coax : DTS

alleen is de tulp aansluiting dan dezelfde als de optical aansluiting?? want waar ik nu mijn tulp in heb zitten is de SPDIF aansluiting... d8 altijd dat dat optisch was.
Hmmz volgens mij heb ik het gevonden.

Dus ik moet ff een coax kabel halen met 2 tulpstekkertjes en dan zou ie het moeten doen als ik hem bij de Pod in de Digital Coax en in bij mn pc in de SPDIF stop.

Nog een vraagje:
Kabel kan ik dan denk ik wel bij De Block of BCC halen aan wat voor prijs moet ik dan gaan denken. Want ik ben ze op internet ook wel tegen gekomen maar die zijn een beetje aan de prijzige kant.

[ Voor 13% gewijzigd door Martijn85 op 28-11-2004 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Coax kost niet veel.. optisch wel. Bij simmige zaken verkopen ze optische kabels voor 20-30 euro per meter geloof ik :o Maar in dit topic staat ook al een internetzaak die ze heel goedkoop verkoopt. Coax kost misschien 2 euro/meter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
Verwijderd schreef op zondag 28 november 2004 @ 13:43:
[...]

Creative heeft zelf ook home cinema setjes liggen die aardig op hetzelfde niveau liggen als de Z-5500 en er zijn meer concurrenten, kijk maar in de pricewatch er zijn er zoveel van rond die prijs en veel meer.

Maar vergelijk ze niet met Hifi, dat is gewoon weg niet vergelijkbaar.
Ja, tuurlijk niet. Maar ik doelde eerder op die setjes die je zo talrijk in de Mediamarkt/BCC/enz.. ziet liggen. Die homecinema sets van Pioneer, Philips, Sony en consorten. Ik heb heb nml de indruk dat de Z-5500 zich daar tegenover wel kan staande houden. En zelfs veel beter is.

En een nog nieuwe bijna lyrische review gevonden, stukje over die dove vrouw is wel lachen. http://www.tweaknews.net/reviews/z5500/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Thx man.. dat is een hele goeie uitgebreide review!

Kijk ook zijn conclusie >:)
Pros:

- Available Everywhere
- Powerful is an Understatement
- Ten Inch Subwoofer
- 500 Watts RMS Power
- Look's Great
- Very Flexible
- Wakes the Dead

Cons:

- Heavy
- LCD Display Needs a little work.
- Heavy
- Did I mention it is Heavy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Mooi he!" ... "Whaat??" ... "huh??" ... "Wat zeg je??" ... "Ik zei: Mooi he!" ... "Whaat??" ... "Ik versta je niet"...

Een zinnig gesprek voeren is in mijn huis niet echt meer mogelijk sinds de aanschaf van de Z-5500. En dat hoeft ook niet meer, want nu hebben we muziek.

Stipt op de afgesproken tijd uur drukte we op de deurbel van de Waghemakersstraat 226. Een flatje. 4Lauch heeft geen fisieke winkel. Na een twee minuten komt er een uitgeputte jongen aan van een jaar of 25, met een doos, die eigenlijk te groot was om alleen te tillen. Gelukkig stond de auto dichtbij. Na een poging om hem in de kofferbak te duwen, wat uiteraard niet lukte, zetten we hem op de achterbank en reden met plankgas naar huis.

Ik sloot hem meteen aan, wat een makkie was. Ik krijg m'n geluidskaart en optische kabel pas over een paar dagen binnen, dus ik sloot 'm krakkemikkig aan met een gewone tulpkabel, in de coaxinput van de Z-5500. Natuurlijk wel last van wat ruis, maar dat heb je met zo'n goedkope kabel. Ik stopte mijn THX demo-DVD in de speler en wachtte af. Whoo, wat ging dat hard. Ik heb een boel 5.1 setjes gehoord, ook van veel meer dan 300 euro. Maar zo hard (én zuiver!!) had ik niet vaak gehoord. Je kan me veel vertellen, maar je kunt me niet overtuigen dat de Z-5500 niet geschikt is voor muziek. Dolby Prologic II doet goed zijn best en geeft de muziek net even dat beetje meer power. Soms is de bas zoals eerder gezegd in dit topic wat aan de luide kant, maar dan zet je 'm een paar streepjes terug, en het is weer mooi in balans. Voorheen had ik een Marantz versterker + Kef CarinaII boxen. Ik moet toegeven dat ik me tot het moment dat ik de Z-5500 aanzette heb afgevraagd hoeveel de Z-5500 nou zou toevoegen aan de filmbelevenis. Maar ik kan je zeggen: Ik kan niet meer zonder m'n 5500!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
waarom jij wel en ikke niet :'(
Maar wat een set he, ik stond ook helemaal perplex :P
Maarja mijn subwoofer bleek niet goed te zijn.

Mijn logitech is vrijdag opgestuurd, maar volgens track trace hebben ze hem nog niet eens in behandeling genomen.
als ik mn code invoer en daarbij mij postcode zegt hij: "geen resultaten gevonden in deze combinatie".
Als hij vrijdag verzekert is verzonden... kan ik hem morgen (maandag) toch wel thuis verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Geen matches
Ja, zaterdag leveren ze ook mits met credicard betaald ofzoiets :), volgens mij houden ze je en beetje aan het lijntje angezien je nog niks kan zien van track en trace

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop het voor je... het lijkt me echt erg om zonder z-5500 te zitten.. Ik ben zeer tevreden over mijn set, maar er zijn altijd wel een paar dingetjes waarvan je niet zeker weet of het zo hoort. Zo is mijn schermpje van de pod niet zo blauw als op de afbeeldingen van logitech.com. En de grote ring voorop de subwoofer zit een halve milimeter los van de kast, van bovenaf zie je een "spleetje".

Maar die dingetjes vind ik niet storend. Het geluid is úber, en daar gaat het om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Verwijderd schreef op zondag 28 november 2004 @ 19:06:
"Mooi he!" ... "Whaat??" ... "huh??" ... "Wat zeg je??" ... "Ik zei: Mooi he!" ... "Whaat??" ... "Ik versta je niet"...

Een zinnig gesprek voeren is in mijn huis niet echt meer mogelijk sinds de aanschaf van de Z-5500. En dat hoeft ook niet meer, want nu hebben we muziek.

Stipt op de afgesproken tijd uur drukte we op de deurbel van de Waghemakersstraat 226. Een flatje. 4Lauch heeft geen fisieke winkel. Na een twee minuten komt er een uitgeputte jongen aan van een jaar of 25, met een doos, die eigenlijk te groot was om alleen te tillen. Gelukkig stond de auto dichtbij. Na een poging om hem in de kofferbak te duwen, wat uiteraard niet lukte, zetten we hem op de achterbank en reden met plankgas naar huis.

Ik sloot hem meteen aan, wat een makkie was. Ik krijg m'n geluidskaart en optische kabel pas over een paar dagen binnen, dus ik sloot 'm krakkemikkig aan met een gewone tulpkabel, in de coaxinput van de Z-5500. Natuurlijk wel last van wat ruis, maar dat heb je met zo'n goedkope kabel. Ik stopte mijn THX demo-DVD in de speler en wachtte af. Whoo, wat ging dat hard. Ik heb een boel 5.1 setjes gehoord, ook van veel meer dan 300 euro. Maar zo hard (én zuiver!!) had ik niet vaak gehoord. Je kan me veel vertellen, maar je kunt me niet overtuigen dat de Z-5500 niet geschikt is voor muziek. Dolby Prologic II doet goed zijn best en geeft de muziek net even dat beetje meer power. Soms is de bas zoals eerder gezegd in dit topic wat aan de luide kant, maar dan zet je 'm een paar streepjes terug, en het is weer mooi in balans. Voorheen had ik een Marantz versterker + Kef CarinaII boxen. Ik moet toegeven dat ik me tot het moment dat ik de Z-5500 aanzette heb afgevraagd hoeveel de Z-5500 nou zou toevoegen aan de filmbelevenis. Maar ik kan je zeggen: Ik kan niet meer zonder m'n 5500!
Last van ruis? ligt niet aan de kabel lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Nou, t was niet veel ruis hoor. Maar coax heeft de eigenschap door middel van een "kooiconstructie" (minpool schermt de pluspool af) ruis te onderdrukken. Ik gebruikte een totaal waardeloos tulpkabeltje van twee dubbeltjes. Woensdag krijg ik mijn optische kabel binnen. Ik zal kijken of het dan nog is.. maar ik verwacht het niet.

Ook had ik een beetje een "gebrom" zoals jij in dat topic van jou beschreef. Maar ik heb hem nog niet in zijn defenitieve kamer geinstalleerd, dus ik zorg wel dat hij niet bij iets metaals of electrisch in de buurt komt te staan.

(wel gaaf dat je m'n hele post citeert, dan wordt 'ie nog eens een keer gelezen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn85
Geen matches
Ik heb ff op de site van BCC gekeken voor een Digitaal Coaxiale kabel en kwam deze tegen:

http://www.bcc.nl/GetImag...emId=719&ContentId=191483

Volgens mij moet ik deze hebben om hem aan te sluiten op mn SPDIF

edit: zo met het lukken volgens mij

[ Voor 11% gewijzigd door Martijn85 op 28-11-2004 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Martijn85 schreef op zondag 28 november 2004 @ 20:18:
Ik heb ff op de site van BCC gekeken voor een Digitaal Coaxiale kabel en kwam deze tegen:

[afbeelding]

Volgens mij moet ik deze hebben om hem aan te sluiten op mn SPDIF
err, ik zie vrij weinig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Geen matches
http://www.magnat.nl/monitor/main.htm

Hier overzichtje wat ik vond op internet met uitleg van verschillende kabels

Volgens mij is het trouwens deze kabel

Afbeeldingslocatie: http://www.tissink.nl/producten/p332_DIG-COAX.jpg

/edit

@ BreazeR

Ik heb die brom trouwens nu niet meer. Ik heb net even geluisterd. Alle problemen die ik had zijn opgelost door de kabel heel hard aan te duwen waarmee je de POD aansluit op de woofer. Had hem eerst heel hard erin geduwd daarna vast gedraaidt daarna nog eens erg hard er tegen aangeduwt en toen nog proberen klein stukje vast te draaien. Ik weet niet zeker of het aan metalen voorwerpen in de omgeving ligt aangezien ik nu de set op de computerkamer heb geinstalleerd waar dus geen metalen voorwerpen in de buurt zitten zoals op mijn eigen kamer wel waar de woofer voor de verwarming staat en het bureau van metaal is.

[ Voor 60% gewijzigd door STIMPPYYY op 28-11-2004 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Bedankt voor de tip!
Ik heb m'n set gisterenavond op zijn defenitieve plaats geinstalleerd. Er staan geen metalen voorwerpen in de buurt van de subwoofer. Ik heb op zolder (waar hij nu dus staat) geen stand-alone DVD-speler zoals beneden, dus ik kan hem niet meer digitaal aansluiten zoals gisterenochtend en eergisteren. Het viel me op dat als hij aangesloten zit via de stereo input, lang niet zo hard gaat. Ik draaide de set even vol open, en omdat hij minder hard ging dan toen hij coaxiaal aangesloten was, draaide ik de volumeknop onbewust nog wat verder door, toen hij al op vol stond. Wat zie ik: op het display verschijnt "BOOST", en ik krijg de mogelijkheid het volume nóg hoger te zetten. Hoe gaaf!

Morgen of overmorgen krijg ik mn 5.1 kaart + optische kabel binnen. Ik zal hem dan volledig digitaal aansluiten, met alle kabels goed aangedrukt, en los van metalen voorwerpen. Ik ben benieuwd hoe het gaat klinken! Als de ruis weg is, ben ik 100% tevreden over m'n set!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Zoals belooft,

Mijn nieuwe home entertaiment hoek lol :*)

(sorry voor de slechte kwaliteit opname)

Afbeeldingslocatie: http://img50.exs.cx/img50/8553/foto71.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img16.exs.cx/img16/6777/foto78.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2004 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strangestman
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-07-2012
strangestman schreef op zondag 21 november 2004 @ 00:53:

Voor 319 euro inclusief rembours ben ik meer dan tevreden. Het enige wat ik nog moet doen is een verlengkabel voor een van de rearspeakers maken, 7 meter is net te kort helaas. Wie nog tips heeft voor geschikte kabel en montage: graag. Mijn eerste poging met een speakerkabel werkt helaas niet, weet niet of het ligt aan mijn amateuristische soldeerwerk of het type kabel (volgens mensen bij elektronicazaak Muco op de Overtoom moest het werken).

Btw geen ruis hier kunnen detecteren.
Digitizers schreef op zondag 21 november 2004 @ 01:08:
[...]

kun je geen tulipverlengkabels gebruiken (zo'n rood-wit geval)? Dat werkt iig wel op mijn z-5300.

edit: dat soort kabels kun gewoon bij de MediaMarkt halen.
Een late reactie, maar de kwestie is nog actueel en hopelijk niet alleen voor mij. Ik zou er een nieuw topic over maken, ware het niet dat ik geen idee heb of dat mag. Dus maar een subonderwerpje hier en ten overvloede, ik heb geGoogled tot ik een ons woog.

Hoe verleng je de kabels van de Z-5500D?
Optie 1: tulpverlengkabels
De optie van Digitizers (tulpverlengkabels) werkt - ik had toevallig een stukje liggen van 1 meter en dat werkt probleemloos.

Echter, in de handleiding van de Z-550D staat een specifieke waarschuwing over de te gebruiken soort kabel. (Kan de passage helaas niet hier nu reproduceren, want ben niet thuis.) Ik ben dus wat huiverig om die -relatief dunne- tulpkabeltjes te gebruiken.
Bovendien worden die dingen standaard geleverd als paar (wit-rood) en ik heb er per speaker natuurlijk maar één nodig.
Dikkere kwaliteit enkele tulpkabels met aan een kant female en de andere kant male heb ik niet kunnen vinden: tips zijn welkom.

Optie 2: maak je eigen kabels
Dit heeft veruit mijn voorkeur:
- Zelf kabelkwaliteit en -lengte bepalen
- Leerzame ervaring, hoger 'tweak-gehalte' ;)
Alleen, ik ben er tot dusver niet in geslaagd. Met wat zoeken op 'splice RCA speaker wire' in Google vind ik wat instructies, variërend van speciale verloopkabeltjes (dun!) tot soldeerinstructies, maar een duidelijke stap-voor-stap handleiding van kabelkeuze tot fabricagemethode heb ik niet kunnen ontdekken.
Belangrijk schijnt te zijn dat RCA- (tulp)kabel iets heel anders is dan speakerkabel, maar het precieze verschil is me niet duidelijk.

Als een van de meer elektrotechnisch onderlegde tweakers hiermee kan assisteren, zou dat meer dan welkom zijn.

Bij voorbaat dank voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2004 @ 10:02:
Zoals belooft,

[afbeelding]

[afbeelding]
Leuk :P, maar hoe kan jij ooit lekker gamen. Dat scherm staat recht boven je. Heb je inmiddels geen geknakte nek ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2004 @ 10:02:
Zoals belooft,

[afbeelding]

[afbeelding]
Uh... krijg jij geen last van je nek als je het scherm op die vreemde manier hebt staan?
De kabeltjes wegwerken zou ook wel mooier zijn denk ik :)

Ik zie zojuist een TPG autotje keihard door mijn straat knorren,
maar deze stop helaas niet aan mij deur :(
Ik hoop nog maar even dat het een andere TPG auto was.
Erg balen... vrijdag al opgestuurd en nog steeds niks binnen van cool-prices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 18-09 13:31

Shunt

Boe

Geen matches
nou ik ben best wel happy hier. zojuist kwam ik thuis van school en er lag een bonnetje in de bus dat er een paket van logitech. ik denken van wat nu ik heb de kabel van mijn pod nog niet eens op gestuurd. heb voor de grap eens de 2 subs tegelijk aan gesloten (alleen subs) en alles vol open eh er stond een toren aan redelijk zware doosjes een meter of 4 van de subs weg op een tegel vloer en die stapel viel prompt om. ook klinkt de bas 2x vol (DOH) ik geloof dat ik straks maar even een paar dts filmpjes ga halen en eh even wat ga kijken. voor ik het kabeltje van mijn huidige set op ga sturen }).

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2004 @ 14:25:
[...]

Uh... krijg jij geen last van je nek als je het scherm op die vreemde manier hebt staan?
De kabeltjes wegwerken zou ook wel mooier zijn denk ik :)

Ik zie zojuist een TPG autotje keihard door mijn straat knorren,
maar deze stop helaas niet aan mij deur :(
Ik hoop nog maar even dat het een andere TPG auto was.
Erg balen... vrijdag al opgestuurd en nog steeds niks binnen van cool-prices.
Hehehe ja heb net alles in elkaar gezet ook mijn nieuwe bureau.

Maar krijg geen last van me nek hoor :)

Het ziet er zo uit maar mijn gezicht komt bijna net zo hoogals het midden van me scherm ;)
Moet rekening houden met mijn rug en nek.

Alleen die kabels moet ik nog wat aan doen maar goed kom net terug van werk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Geen matches
Vraagje he,

Ik heb een Logitech X-530, maar zodra ik erg hard en laag ga, in games of films hoor ik de lucht in me BR poort ruisen.

De BR poort is ook niet helemaal egaal(er zitten een paar randen in)

Is er een makkelijke manier om dit te verhelpen?

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Geen matches
Alltijd leuk zo'n basstest :9 ;)

*knip*

[ Voor 51% gewijzigd door STIMPPYYY op 17-12-2004 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 06:34
Geen matches
wat is nu eigenlijk het verschil tussen de z2200 en de z2300?
- nieuw jasje
- satelites zijn kleiner geworden (is dat goed/slecht :? )
- ?

er zit nog wel een prijsverschil in, nl de 2200 is duurder dan de 2300...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Geen matches
heb nu alle 2 de Z-680's aan gesloten. alleen nu wil mijn pc in eens geen digitaal data meer door voeren. naar de pod's :'(
ik had zo graag even dts geprobeert op mijn dual Z-680's van avond maar eens een her instalatie :9.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Zeg vraagje,

Ik heb nu de Z-5300 en ik moet zeggen amazing de volume echt supah hard gewoon >:) vergeleken mijn oude 4.1 setje :P

Alleen nu is mijn vraag, wat is het verschil van Matrix on/off?

Als ik matrix aan doe hoor ik amper mijn achterspeakers. Zet ik hem uit dan hoor ik ze allemaal alleen lijkt dan net alsof de subwoofer zachter klinkt :?

Wat hebben jullie? voor diegene die hem ook hebben, matrix on/off?

Hebben jullie misschien screenshotje met jullie creative instellingen? wat het beste is? Ik weet het dat ik dat zelf moet gaan uitzoeken maar ben toch nieuwsgierig :)

Ik ben niet zo'n ster erin :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 10:52:
Zeg vraagje,

Ik heb nu de Z-5300 en ik moet zeggen amazing de volume echt supah hard gewoon >:) vergeleken mijn oude 4.1 setje :P

Alleen nu is mijn vraag, wat is het verschil van Matrix on/off?

Als ik matrix aan doe hoor ik amper mijn achterspeakers. Zet ik hem uit dan hoor ik ze allemaal alleen lijkt dan net alsof de subwoofer zachter klinkt :?

Wat hebben jullie? voor diegene die hem ook hebben, matrix on/off?

Hebben jullie misschien screenshotje met jullie creative instellingen? wat het beste is? Ik weet het dat ik dat zelf moet gaan uitzoeken maar ben toch nieuwsgierig :)

Ik ben niet zo'n ster erin :D
ik heb matrix @ off. Dat matrix is voor als je geen 5.1 geluidskaartje hebt. Matrix simuleert 5.1 en gebruikt alleen het front kanaal (geloof ik) om 5.1 te maken. Ben er niet echt een fan van, daarom ik heb een SB audigy 2 zs die het 5.1 geluid verzorgt.

Blader ff het FAQ door. Daar staat een hoop over 5.1 issues. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 06:34
Geen matches
zijn er mensen die de 2200 hadden en een 2300 hebben henomen? Of mensen die eraan zitten te denken die te gaan nemen?
Ik vraag me namelijk af wat verder de verschillen zijn tussen die twee modellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Yes... ben weer helemaal blij :)
Zojuist kwam de postbode aan mijn deur, met een giga grote doos!
Helaas moest ik erna gelijk weg, ik ga hem vanavond aansluiten en post gelijk ook even een hele zut foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Geen matches
Naar mijn inzicht hoef je het kabeltje niet optesturen hier ook niet gedaan en al tijden niks van gehoord. Enjoy :)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Geen matches
GreenFury schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 13:45:
[...]

Naar mijn inzicht hoef je het kabeltje niet optesturen hier ook niet gedaan en al tijden niks van gehoord. Enjoy :)
tja ik vind het gewoon zo tof van logitech (de service) vind wel dat ik het verplicht ben om hem op te sturen. (wel gelijk even een nieuwe aan vast maken doh :P

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 13:20:
Yes... ben weer helemaal blij :)
Zojuist kwam de postbode aan mijn deur, met een giga grote doos!
Helaas moest ik erna gelijk weg, ik ga hem vanavond aansluiten en post gelijk ook even een hele zut foto's.
Ik heb momenteel proefwerkweek, dus niet zoveel tijd over. Aanstaand weekend ga ik m'n thuisbioscoopje reorganiseren: nieuw scherm ophangen, boxen optimaal over kamer verdelen, kabels wegwerken etc.
Als ik daarmee klaar ben, zal ik ook eens een lading foto's posten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Geen matches
Zal ik ook maar eens doen zodra de server terug in huis is :) zit nu op het computerkamertje dus niet zo'n beste opstelling. Ga dan ook us proberen mijn z560 er ook nog eens aan te hangen, zullen dan eens zien of het geluids verbeterd :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn85
Heej die basstest ga ik thuis ook maar eens proberen :)

Weet iemand trouwens nog een goed programma om een goede afstelling van de speakers te vinden (Z-5500 ufcurs)

tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
haha is het normaal dat je wubwoover begint te stinken als je die basstest hebt gedraaid? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Geen matches
haha in het begin stinkt het alltijd een beetje naar nieuwigheid :9 B) was bij mij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
STIMPPYYY schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 18:03:
haha in het begin stinkt het alltijd een beetje naar nieuwigheid :9 B) was bij mij ook.
Heb de set al anderhalf jaar O+ Zal wel komen doordat hij nog nooit zo hard aangestaan heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:46

Sport_Life

Solvitur ambulando

Jeej krijg donderdagavond mn Z5500 binnen :D! Morgen avond kamer opruimen :P.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrMacabr3
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:57
ik heb momenteel een z-5500 en ik gebruik nu reeds de geel-zwart-groen aansluiting voor de pc en de optische voor de XBOX en PS2 ..

is die laatste aansluiting aan de zijkant voor mp3spelers bvb ook geschikt voor de geluidsuitgang van mijn sony kv32cs76 (82cm breedbeeld) of is het echt enkel bedoeld voor kleine apparaten?

ik hoopdat het kan want dan kan ik ze gewoon insteken en laten steken en hoef ik nooit kabeltjes te wisselen of knoppen om te switchen... (achteraan de TV zijn het een rode en witte plug en ik kan ze met een stereo hoofdtelefoo naansluiting inpluggen in de pod van mijn z5500.. maar ga ik iets kapot doen, ga ik de boxen opblazen of kan het geen kwaad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Digitizers schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 11:44:
[...]

ik heb matrix @ off. Dat matrix is voor als je geen 5.1 geluidskaartje hebt. Matrix simuleert 5.1 en gebruikt alleen het front kanaal (geloof ik) om 5.1 te maken. Ben er niet echt een fan van, daarom ik heb een SB audigy 2 zs die het 5.1 geluid verzorgt.

Blader ff het FAQ door. Daar staat een hoop over 5.1 issues. ;)
Thnx zet ik hem nu ook uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DrMacabr3 schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 19:45:
ik heb momenteel een z-5500 en ik gebruik nu reeds de geel-zwart-groen aansluiting voor de pc en de optische voor de XBOX en PS2 ..

is die laatste aansluiting aan de zijkant voor mp3spelers bvb ook geschikt voor de geluidsuitgang van mijn sony kv32cs76 (82cm breedbeeld) of is het echt enkel bedoeld voor kleine apparaten?

ik hoopdat het kan want dan kan ik ze gewoon insteken en laten steken en hoef ik nooit kabeltjes te wisselen of knoppen om te switchen... (achteraan de TV zijn het een rode en witte plug en ik kan ze met een stereo hoofdtelefoo naansluiting inpluggen in de pod van mijn z5500.. maar ga ik iets kapot doen, ga ik de boxen opblazen of kan het geen kwaad?
Kan gewoon. Moet je ff een kabeltje kopen die aan de ene kant tulp aansluitingen heeft en aan de andere kant 3,5mm. Zo heb ik het ook al heel lang en het werkt heerlijk. Je maakt daarmee niets stuk hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Hier is de gelukkige eigenaar weer, wat een systeem!
Zoals beloofd heb ik voor jullie een paar foto's gemaakt, bij interesse wil ik er nog wel wat meer schieten :)

1# Afbeeldingslocatie: http://grootnet.com/z5500/1.JPG
2# Afbeeldingslocatie: http://grootnet.com/z5500/2.JPG
3# Afbeeldingslocatie: http://grootnet.com/z5500/3.JPG
4# Afbeeldingslocatie: http://grootnet.com/z5500/4.JPG

Jup, tiewraps (ja what ever) ga ik nog kopen voor de kabels :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2004 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 22:42:
Hier is de gelukkige eigenaar weer, wat een systeem!
Zoals beloofd heb ik voor jullie een paar foto's gemaakt, bij interesse wil ik er nog wel wat meer schieten :)

Foto's
O ja , tuurlijk. Meer foto's hoe beter. :) .

En nog een review, nu van Ome Tom zelf :
http://www.tomshardware.com/consumer/20041130/index.html

Ook zeer enthousiast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
ik zal toch zweren dat ik op een bericht antwoorde...

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2004 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrMacabr3
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 21:19:
[...]

Kan gewoon. Moet je ff een kabeltje kopen die aan de ene kant tulp aansluitingen heeft en aan de andere kant 3,5mm. Zo heb ik het ook al heel lang en het werkt heerlijk. Je maakt daarmee niets stuk hoor ;)
Ik heb zelf 2 keer een z5300 opgeblazen door ze op de hoofdtelefoon aansluiting van mijn vorige TV te hangen.. ik heb nu een nieuwe TV EN de z5500 ipv de 5300 en wil ABSOLUUT niet meer mijn set opblazen.. ik kan ALLES spelen behalve TV (wat ik zelden kijk) en als ik ook maar een beetje risico loop.. dan sluit ik ze gewon niet aan. ik heb het geprobeerd en het werkt..

ik heb de 6 kanaals stekkers (geel-zwart-groen) insteken, een optical en dan de TV via tulpjes naar een 3.5mm aan de zijkant.. ik kan tegelijk op de pc geluid afspelen en op de tv via mijn set.. maar het beste is prolly dat ik dat niet samen doe vermoed ik lol..

In de handleiding staat dat ik de set enkel mag aansluiten op toestellen met lage uitgang ofzoiets.. niet versterkt dus.. en blijkbaar was de hoofdtelefoon aansluiting versterkt.

Nu vroeg ik me dus enkel af of de rood wit achteraan (die bedoeld zijn om op een stereo installatie aan te sluiten) niet versterkt zijn (ik kan namelijk op de TV EN op de set het volume aanpassen...) en dat ik dus op die manier niet weer een set zou gaan opblazen omdat die rood-wit uitgang ook reeds versterkt is. (ik vermoed van niet want bij sony zullen ze ook wel geweten hebben dat audioinstallaties ook reeds een versterker hebben)
Maargoed ik wil 100% zekerheid dat ik niet binnen enkele weken of maanden met een opgeblazen set van 27kg terug naar de winkel moet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Hmm is het niet gewoon een brakke TV dan? Want ik gebruik dit al zo`n anderhalf jaar denk ik en ik heb nooit ergens last van gehad. Ik gebruik em (op mijn z680) iets van 4-5 uur per dag. Misschien nog wel langer. Wel erg vreemd dat je daardoor een setje opblaast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Geen matches
Ik heb het ook gewoon. Mijn z560 zit daar momenteel op aangesloten. Mijn tv is ook sony. Ik snap ook niet hoe dat kan, een hoofdtelefoon ingang versterkt |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrMacabr3
Geen matches
ja das eigenlijk waarom ik een nieuwe tv heb.

maar onlangs hoorde ik dat de hoofdtelefoon aansluiting reeds versterkt is en als ik dat ga aansluiten op de woofer en versterker van mijn boxen zou ik ze echt opblazen.
Als ik ze via Scart aansloot en dan naar tulpjes en zo naar de z5300 met de Y-adapter kabel dan zou er geen probleem geweest zijn denk ik.. maar soms sloot ik de z5300 aan op de hoofdtelefoonaansluiting en ik denk dak ze daardoor gemold heb.. maarja dat weet ik nu pas.

De tv zelf was ook wel 10 jaar oud ofzo.. maar de schrik zit er toch in na 2 sets..
telkens hetzelfde probleem.. het linkerkanaal stuk in de subwoofer (de uitgang dus naar left front) en geen geluid meer, enkel een vreemd getik bij elke volume verandering.. telkens ik op de remote luider of stiller zette tikte die speaker.. de rest werkte wel naar behoren.

Wat ik ook niet zo leuk vind is dat ik eigenlijk 2 bronnen door elkaar kan laten spelen.. ik ben namelijk van gedacht dat dat niet zo gezond is.. maar ik kan hier (en zal ook wel) helemaal verkeerd zijn hierin... hopelijk..

ik ga toch nog even wachten en wat meer informatie vragen eerst ofzo.. ik ben er niet gerust in.. de tv is ook eentje van 1000 euro en de set was ook duur genoeg.. ik ben superblij en wil ze niet missen MOEST er toch iets me gebeuren omdak met mijn stomme kop een aansluiting maak die niet zo lekker gaat voor de sub/versterker.
STIMPPYYY schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 23:21:
Ik heb het ook gewoon. Mijn z560 zit daar momenteel op aangesloten. Mijn tv is ook sony. Ik snap ook niet hoe dat kan, een hoofdtelefoon ingang versterkt |:(
euh.. mja dat was iemand die toch redelijk met audio bezig was.. de hoofdtelefoonaansluiting zou versterkt zijn en als je via scart gaat niet.. omdat de volume verandering via de hoofdtelefoon in de tv gebeurt ... en bij een scart naar rood wit uitgang zou het niet zo zijn omdat de speakers zelf een versterker hebben (DAT IS WAT HIJ ME VERTELDE HE ... don't shoot me :( )

alleszins bedankt voor de hulp :9

[ Voor 20% gewijzigd door DrMacabr3 op 30-11-2004 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Geen matches
DrMacabr3 schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 23:24:
ja das eigenlijk waarom ik een nieuwe tv heb.

maar onlangs hoorde ik dat de hoofdtelefoon aansluiting reeds versterkt is en als ik dat ga aansluiten op de woofer en versterker van mijn boxen zou ik ze echt opblazen.
Als ik ze via Scart aansloot en dan naar tulpjes en zo naar de z5300 met de Y-adapter kabel dan zou er geen probleem geweest zijn denk ik.. maar soms sloot ik de z5300 aan op de hoofdtelefoonaansluiting en ik denk dak ze daardoor gemold heb.. maarja dat weet ik nu pas.

De tv zelf was ook wel 10 jaar oud ofzo.. maar de schrik zit er toch in na 2 sets..
telkens hetzelfde probleem.. het linkerkanaal stuk in de subwoofer (de uitgang dus naar left front) en geen geluid meer, enkel een vreemd getik bij elke volume verandering.. telkens ik op de remote luider of stiller zette tikte die speaker.. de rest werkte wel naar behoren.

Wat ik ook niet zo leuk vind is dat ik eigenlijk 2 bronnen door elkaar kan laten spelen.. ik ben namelijk van gedacht dat dat niet zo gezond is.. maar ik kan hier (en zal ook wel) helemaal verkeerd zijn hierin... hopelijk..
Hmm dat probleem met getik uit linker voor kanaal bij volumeverandering heb ik ook bij mijn z560 had hem daarvoor al eerder op de tv een keer aangesloten. Blijkbaar dus wel versterkt ? vaag dat wist ik niet *eens dat het daardoor kwam :X 8)7

Afijn rest werkt wel gewoon dus maakt niet uit (ook nog nieuwe set van logitech voor dit probleem gekregen).

Wat bedoelen ze eigenlijk met dit uit tomshardware review :

the fact that the new version didn't choose to use two-way satellites

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrMacabr3
STIMPPYYY schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 23:32:
[...]

Hmm dat probleem met getik uit linker voor kanaal bij volumeverandering heb ik ook bij mijn z560 had hem daarvoor al eerder op de tv een keer aangesloten. Blijkbaar dus wel versterkt ? vaag dat wist ik niet *eens dat het daardoor kwam :X 8)7

Afijn rest werkt wel gewoon dus maakt niet uit (ook nog nieuwe set van logitech voor dit probleem gekregen).

Wat bedoelen ze eigenlijk met dit uit tomshardware review :

the fact that the new version didn't choose to use two-way satellites
Ik wist dat er 1 iemand hier was die reeds hetzelfde probleem gehad heeft.. en jij was het dus 8) .

hoedanook sluit ik niks anders dan een koptelefoon aan op de aandlsuiting op men sony lol.. maar die rood witte achteraan zijn uitsluitend bedoeld voor aan te sluiten op een hifi installatie of andere keten en die zijn volgens mij toch altijd versterkt.. (ik vond het gewoon een beetje verdacht omdat ik het volume op de tv ook kon aanpassen.. maargoed het zal prolly nog anders werken dan.. hoop ik lol)

en jou vraag.. alle sattelites hebben maar 1 driver, conus, hoe je het ook noemt..
er is bij goeie speakers altijd een tweeter.. een andere iets grotere voor de middentonen en dan de grote voor de bassen.. en deze set (z-5500) heeft dus een lekkere bass en 'slechts' een 1-way systeem om de midden EN hoge tonen weer te geven. (waar ze imo goed in geslaagd zijn voor het geld).

ik werk zelf in de fnac in leuven en daar hebben we hifi speakers staan en ik moet zeggen.. voor de prijs van de z-5500 mag ik ZEKER niet klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
  • Laatst online: 24-02-2020
Geen matches
ik heb een probleempje. ik heb een logitech z680. ik heb um nog geen jaar. maar ik wilde gister weer is muziek luisteren en ik klik aan de achterkant het master power aan. maar er gebeurt niks. alle snoeren los gekoppeld en na gekeken, kan geen breuk ontdekken. alles weer aangesloten maar nog doet ie het niet. het lijkt wel of die geen stroom krijgt (dus kapote stekker misschien) of ligt het aan de subwoofer? heb de zekering nagekeken en die is nog heel. ik heb de set een week niet gebruikt. maar daar hoort het toch niet te liggen. weet iemand wat ik fout doe of issie gewoon stuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Laatst online: 09-09 08:00
Kan iemand me zeggen of er een coax kabel bij de Z-5500 meegeleverd wordt? (ik verwacht hem de komende dagen :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keken
  • Laatst online: 17:40
Bashrat schreef op woensdag 01 december 2004 @ 15:28:
Kan iemand me zeggen of er een coax kabel bij de Z-5500 meegeleverd wordt? (ik verwacht hem de komende dagen :p )
Ik dacht van niet, maar gelukkig zat er bij mij 1 bij mijn moederbord :+
Ik weet het niet zeker, maar dacht het wel te hebben gelezen in dit deel van het topic.

Verwacht mijn Z-5500 ook een dezer dagen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Bashrat schreef op woensdag 01 december 2004 @ 15:28:
http://www.logitech.com/i...,CRID=2177,CONTENTID=9486
Pakketinhoud:

* Luidsprekers:
o 4 satellieten
o 1 middenkanaal
o 1 subwoofer
* 6-kanaals direct snoer
* Digital SoundTouch™-controlecentrum
* Draadloze afstandsbediening (batterijen meegeleverd)
* Gebruikersgids
* 2 jaar beperkte garantie
Nope, niet dus.

[ Voor 23% gewijzigd door HyperioN op 01-12-2004 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Op de site van Logitech staat (pagina van de z680):

Totaal uitgangsvermogen: 450 watt RMS
Uitgangsvermogen van subwoofer: 188 watt RMS
Stroomuitvoer van satellietluidspreker: 317 watt RMS (4 x 62 watt RMS, 1 x 69 watt)

Wat is het nu? Toen ik de set kocht stond er 450W, later stond er 505W en nu staat er weer 450W. Als je de wattages van de subwoober en de satellieten optelt kom je echter weer op 505W.

Wat is het nu? Gewoon 505W lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 19:46:
Wat is het nu? Gewoon 505W lijkt me?
Gewoon genoeg >:) . Waarom je blindstaren op cijfertjes en waarden? Op een stopcontact zit ook vaak 240V in plaats van 220. Daar maak je je toch ook niet druk om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik durf de Z-5500 op mijn kamer van 5 bij 6 niet eens op 2/3 te zetten :D
Bij 1/2 gaat het al echt goed hard :)

Op de doos van de Z-5500 staat gewoon 505 watt.
maar het aantal watts zegt niets, trust zegt dat ze 1200 watt hebben uit 2 van die mini speakers :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Geen matches
Dat is PMPO ja, het gaat hier wel om RMS en trouwens hoe meer RMS hoe beter toch >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
haha, pmpo.. bedacht door de marketing..
Een vriend van mij heeft ook zo'n trust ding. Ik vertelde dat ik een 500W set ging kopen, en hij lachte me uit: hij had een 1000W set. Het verschil tussen RMS en PMPO kende hij niet. Wedden dat ik die van hem zo wegblaas :P
Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.