[JS] style.display in IE/Firefox

Pagina: 1
Acties:

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:44
Ik werk met een tabel waarin ik met behulp van muisklikken in een TR van die tabel een aantal anderen wil laten verdwijnen/verschijnen.

Hiervoor heb ik gebruikt gemaakt van code wat in dit topic tegen kwam:
[rml][ dHTML] Cellen verbergen/weergeven[/rml]

Dit werkt prachtig... in IE! Maar als ik hetzelfde voorbeeld probeer in Firefox dat gebeurt er echt helemaal niks! Dus ik ging verder op zoek en stuiterde op het volgende draadje:
[rml][ Javascript] Firefox en witte blokken[/rml]

Hierin heeft Crisp in een van zijn reacties het volgende stukje code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<table border="1">
<tr>
<td>blaat</td>
</tr>

<tr id="foo">
<td> hide me!!! </td>
</tr>

<tr>
<td>blaat</td>
</tr>
</table>

<input type="button" onclick="document.getElementById('foo').style.display='none'" value="hide" /> 
<input type="button" onclick="document.getElementById('foo').style.display=''" value="show" />

Dit werkt in zowel IE als in Firefox, maar waarom werkt de code uit dat eerste topic niet in de verschillende browsers?

Ik heb ook geprobeerd 'block' te vervangen voor '' in het script maar dat haalt ook al niks uit.

Hier de pagina:
http://www.spooksel.nl/got/stock.html
Normaliter is dit een dynamische pagina met data uit een database, maar voor het gemak even statisch gemaakt!

[ Voor 57% gewijzigd door Spooksel op 07-10-2004 21:21 ]

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Verwijderd

Waarom het niet werkt kun je opzoeken in de CSS2 recommendation.

De browsers die zich aan de standaard houden, zullen het alleen 'goed' doen als de display property 'table-cell' is.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Spooksel schreef op 07 oktober 2004 @ 21:16:
Dit werkt in zowel IE als in Firefox, maar waarom werkt de code uit dat eerste topic niet in de verschillende browsers?

Ik heb ook geprobeerd 'block' te vervangen voor '' in het script maar dat haalt ook al niks uit.
Op die manier zou het script ook gewoon moeten werken. Ik denk eerder dat je in de aanroep van die functie een fout maakt.

• Spooksel
Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 21:20:
Waarom het niet werkt kun je opzoeken in de CSS2 recommendation.

De browsers die zich aan de standaard houden, zullen het alleen 'goed' doen als de display property 'table-cell' is.
IE geeft een error als ik 'block' in 'table-cell' verander, en firefox doet nog altijd helemaal niets ermee!
André schreef op 07 oktober 2004 @ 21:21:
[...]

Op die manier zou het script ook gewoon moeten werken. Ik denk eerder dat je in de aanroep van die functie een fout maakt.
Ik heb de pagina in mijn startpost staan nu, mag ik je verzoeken om een kijkje te nemen?

[ Voor 4% gewijzigd door Spooksel op 07-10-2004 21:25 ]

Verwijderd

Spooksel schreef op 07 oktober 2004 @ 21:24:

IE geeft een error als ik 'block' in 'table-cell' verander, en firefox doet nog altijd helemaal niets ermee!
table-row dan...

De hint was eigenlijk meer dat je met je neus boven die recommendation moet hangen, en dat je het best even kunt lezen wat er allemaal in staat.

• Spooksel
http://www.w3.org/1999/07...#SVGAndTheDisplayProperty
Ok, hier dus.. ik ga het stukje nu even lezen!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Spooksel schreef op 07 oktober 2004 @ 21:24:
Ik heb de pagina in mijn startpost staan nu, mag ik je verzoeken om een kijkje te nemen?
Hint: maak van de (0) een [0] en hij doet het.

• Spooksel
André schreef op 07 oktober 2004 @ 21:32:
[...]

Hint: maak van de (0) een [0] en hij doet het.
Kijk, dit icm 'block' -> '' werkt. Heel cool :)

• Spooksel
Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 21:26:
[...]

table-row dan...

De hint was eigenlijk meer dat je met je neus boven die recommendation moet hangen, en dat je het best even kunt lezen wat er allemaal in staat.
'table-row' & 'table-cell' staan dus beide in de uitleg bij die display property, wat is er dan de oorzaak van dat zelfs IE een error geeft bij het gebruik ervan?

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:56
Spooksel schreef op 07 oktober 2004 @ 21:39:
... wat is er dan de oorzaak van dat zelfs IE een error geeft bij het gebruik ervan?
"zelfs IE" :D. Doorgaans is de oorzaak dat aan IE de afgelopen paar jaar niets veranderd is behalve wat security bugs. Indertijd hebben ze niet lang genoeg met hun neus boven de W3C recommendation (willen??) hangen...

[ Voor 5% gewijzigd door T-MOB op 07-10-2004 22:02 ]

Regeren is vooruitschuiven

Pagina: 1