Toon posts:

Opzetten van een netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 223 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist een ACER laptop gekocht met o.a. een draadloosinternetkaartje er in. Om hiervan volledig gebruik te willen maken wil ik thuis een netwerk aanleggen. Ik heb dan ook bij de aanschaf van die laptop een SiteCom WL-114 Router gekocht.

Nu volg ik heel fijn de handleiding die bij de router zit bijgesloten, maar het lukt me niet! Ik volg de stappen precies zoals deze in de handleiding staan, maar wanneer ik op het punt ben beland om het IP adres van de router in te voeren in IE dan geeft IE de foutmelding "kan zoekopdracht niet voltooien" of zo iets.

Naar mijn mening zijn mijn TCP/IP instellingen goed (ik laat windows zelf zijn IP adres kiezen). Verder hoeft er aan mijn pc toch niets ingesteld te worden? Alleen de router ,maar ik kom niet op de webserver van de router.

Ik ben een n00b op het gebied van netwerken dus iemand die me precies kan uitleggen wat ik precies moet doen.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Welk IP adres heeft je PC dan nu? (start, run, cmd, ipconfig) En welk adres zou je router moeten hebben?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
mijn IP adres is 217.213.168.48, in het boekje van sitecom staat een IP adres (dit zal wel van de router zijn) als 192.168.123.254

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 21:06:
Alleen de router ,maar ik kom niet op de webserver van de router.

Ik ben een n00b op het gebied van netwerken dus iemand die me precies kan uitleggen wat ik precies moet doen.
Je moet dus eerst zorgen dat je de router configureert op een machine met een 'vaste ' aansluiting. In het boekje staat welke IP range er standaard op de router staat ingesteld. zorg dat je laptop een IP adres in dezelfde range krijgt,

Je moet dus eerst zorgen dat je de router configureert op een machine met een 'vaste ' aansluiting.

Zonder eerst de router te configureren kan je geen draadloze verbinding opzetten !
mijn IP adres is 217.213.168.48, in het boekje van sitecom staat een IP adres (dit zal wel van de router zijn) als 192.168.123.254
wat ik dus zei :)

Als je je wired pc (of je laptop met UTP verbind met de router) instelt met een IP van 192.468.123.254 en subnet denk ik 255.255.255.0 moet je op de router kunnen komen

[ Voor 27% gewijzigd door Gunner op 07-10-2004 21:15 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:14

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Je moet eerst je router goed instellen (bij voorkeur via een vaste verbinding).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Topicstarter
sorry, dat heb ik er niet bijgezet...

maar ik ben eerst de desktop aan 't configureren...maar er loopt gewoon iets mis, en ik weet niet wat

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Zet je PC maar op 192.168.123.200 ofzo, dan zou je erbij moeten kunnen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
't lukt me niet...ik wacht wel tot zaterdag of zo tot dat een vriend van me het allemaal hier komt regelen.

ik snap er de ballen niet meer van

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 21:23:
't lukt me niet...ik wacht wel tot zaterdag of zo tot dat een vriend van me het allemaal hier komt regelen.

ik snap er de ballen niet meer van
Gathering of Tweakers ?? ;)

Kom op, het staat zo duidelijk in het boekje !!

Ik kan me niet voorstellen dat ze geen duidelijke handleiding hebben !

[edit]
Ik heb het even voor je opgezocht en het staat uber duidelijk in chapter 3
3.1 Make Correct Network Settings of Your Computer

The default IP address of this product is 192.168.123.254, and the default subnet mask is 255.255.255.0. These addresses can be changed on your need, but the default values are used in this manual. If the TCP/IP environment of your computer has not yet been configured, you can refer to Appendix A to configure it. For example,

1. configure IP as 192.168.123.1, subnet mask as 255.255.255.0 and gateway as 192.168.123.254, or more easier,
2. configure your computers to load TCP/IP setting automatically, that is, via DHCP server of this product.

After installing the TCP/IP communication protocol, you can use the ping command to check if your computer has successfully connected to this product. The following example shows the ping procedure for Windows 95 platforms. First, execute the ping command

ping 192.168.123.254
If the following messages appear:
Pinging 192.168.123.254 with 32 bytes of data:
Reply from 192.168.123.254: bytes=32 time=2ms TTL=64

A communication link between your computer and this product has been successfully established. Otherwise, if you get the following messages,

Request timed out.

There must be something wrong in your installation procedure. You have to check the following items in sequence:

1. Is the Ethernet cable correctly connected between this product and your computer?

Tip: The LAN LED of this product and the link LED of network card on your computer must be lighted.

2. Is the TCP/IP environment of your computers properly configured?
Tip: If the IP address of this product is 192.168.123.254, the IP address of your computer must be 192.168.123.X and default gateway must be 192.168.123.254.

[ Voor 82% gewijzigd door Gunner op 07-10-2004 21:55 . Reden: manual erbij gezocht :) ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
hmmm thanks, ga het vanmiddag nog maar eens even proberen!

maar krijgt nu iedereen niet standaard het zelfde IP adres...of is er per router een uniek IP adres?

sorry voor mijn noobness :)

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2004 07:28 ]

• mtak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Het maakt niet uit dat elke sitecom router hetzelfde ip krijgt want de ip's in de range 192.168.x.x zijn toch niet zichtbaar vanaf het internet. En alle pc's krijgen een ander ip adres door de ingebouwde dhcp server in de router(deze zorgt dat alle pc's een ander ip adres krijgen in diezelfde 192.168.x.x range). Misschien is het ook handig om een keer op Google te zoeken.

[ Voor 31% gewijzigd door mtak op 08-10-2004 07:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
1 Make Correct Network Settings of Your Computer

The default IP address of this product is 192.168.123.254, and the default subnet mask is 255.255.255.0. These addresses can be changed on your need, but the default values are used in this manual. If the TCP/IP environment of your computer has not yet been configured, you can refer to Appendix A to configure it. For example,

1. configure IP as 192.168.123.1, subnet mask as 255.255.255.0 and gateway as 192.168.123.254, or more easier,
2. configure your computers to load TCP/IP setting automatically, that is, via DHCP server of this product.

After installing the TCP/IP communication protocol, you can use the ping command to check if your computer has successfully connected to this product. The following example shows the ping procedure for Windows 95 platforms. First, execute the ping command

ping 192.168.123.254
If the following messages appear:
Reply from 192.168.123.254: bytes=32 time=2ms TTL=64

A communication link between your computer and this product has been successfully established. Otherwise, if you get the following messages,

Request timed out.

There must be something wrong in your installation procedure. You have to check the following items in sequence:

1. Is the Ethernet cable correctly connected between this product and your computer?

Tip: The LAN LED of this product and the link LED of network card on your computer must be lighted.

2. Is the TCP/IP environment of your computers properly configured?
Tip: If the IP address of this product is 192.168.123.254, the IP address of your computer must be 192.168.123.X and default gateway must be 192.168.123.254.
ik volg precies de stappen zoals hier staat beschreven maar wanneer ik het IP adres ping dan krijg ik de melding "Time Out"

ik heb de router goed aangesloten. Kabel die bij de router zat geleverd gekoppeld met de breedband modem en de router (wan uitgaan) en de router (lan uitgang) gekoppeld met mijn pc via de oorspronkelijke kabel die al zat tussen modem en pc.

daar kan het dus niet aan liggen...wat doe ik in hemelsnaam fout?

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:14

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 16:42:
[...]
ik volg precies de stappen zoals hier staat beschreven maar wanneer ik het IP adres ping dan krijg ik de melding "Time Out"

ik heb de router goed aangesloten. Kabel die bij de router zat geleverd gekoppeld met de breedband modem en de router (wan uitgaan) en de router (lan uitgang) gekoppeld met mijn pc via de oorspronkelijke kabel die al zat tussen modem en pc.

daar kan het dus niet aan liggen...wat doe ik in hemelsnaam fout?
Zet je PC op het accepteren van een IP-adres (DHCP-functie) en geef dan in een DOS-box het commando:

ipconfig /all

Nu zul je het ip-adres van het modem zien (en dat kan nog wel eens afwijken van wat in de handleiding staat).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Topicstarter
Na veel geplaar is het uiteindelijk gelukt om draadloos internet te krijgen op mijn laptop....

alleen ik wil ook nog graag internet op mijn desktop, alleen deze desktop krijgt om de een of andere reden geen IP adres van de router door....

iemand weet hoe dit kan?
Pagina: 1