Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu echt heel erg te twijfelen welke ik zal kopen. Ik heb alle topics al door gelezen maar kom er nog niet uit! Ik heb de volgende (voor mij belangrijke) punten met elkaar afgeweegt:

Iaduio Iriver zentouch
Speeldijtd; 35u 14u 20u
Firmware; Ja Ja ?
Afstandsb.; Ja Ja Nee(?)
LCD op app.; neeh ja jah
Cradle/stat.; Ja Nee Nee
Prijs; - +- ++
Dit vond ik hele belangrijke punten. Maar ik kom er nu nog niet uit. Zouden jullie mij willen helpen met punten en dingen waar ik nog op zou moeten letten of die mij overhalen om toch die gene te nemen?

bvd!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Met "iRiver" bedoel je de H120/140, neem ik aan?

Mijn stem gaat naar de iAudio M3 (je hebt het hier over de M3L, neem ik aan gezien de batterijduur). Vind ik zelf de mooiste, is de kleinste. Qua opties verschilt hij weinig van de iRiver (de Creative kan wel een stuk minder). Waar de iAudio echt scoort is de batterijduur. Verder is de support van iAudio imho beter dan die van de anderen.
De Creative biedt wel veel waar voor z'n geld (mooie batterijduur ook), maar is wel iets groter dan de anderen een heeft minder functies. Je kunt er wel een afstandbediening bijkopen (dan heb je wel FM radio, voice recorder en FM recorder), maar dat ding kost de belachelijke somma van 70 euro (athans, bij mp3spelers.nl) en het schijnt daarnaast een ongelooflijk brak ding te zijn.
Daarnaast is de Creative niet Plug&play, dus je hebt drivers nodig als je iets van en naar een PC wilt kopieeren. De anderen zijn dat wel.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt :)

Verwijderd

Topicstarter
Dit helpt iig al zeker dat de zentouch afvalt, nu is de strijd nog tussen de ihp 120 en de m3l. LCD op apparaat tegen over lange battarijduur. Of zijn er nog meer dingen? Ik las bv ook dat de iriver de behuizing snel slijt etc?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
ik geloof dat de H120 beter geluid heeft. lijkt me ook een belangrijk punt

ook krijg je bij de H120 veel accesoires, ik weet niet hoe het bij die andere zit.
mijn stem gaat iig naar Iriver

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Ik denk zelf dat er weinig verschil is in geluidskwaliteit. iRiver en iAudio hebben beide een naam op dat gebied.

Van een slijtende behuizing van de H120 heb ik nooit gehoord. Wel lijkt me dat de iAudio degelijker is, aangezien die een behuizing van aluminium heeft en de iRiver een van plastic.

Ik heb zelf een M3L en ik heb nooit problemen gehad met het ontbreken van een display op de speler zelf. Mijn vorige speler was een iRiver IMP-550 en die had ook alleen een display op de afstandbediening, ik ben dus niet anders gewend. Ik heb zelf ook geen display op de speler nodig, want ik heb mijn speler vrijwel altijd aan m'n riem hangen of in m'n zak.

Qua accesoires is de iAudio trouwens iets in het voordeel

iAudio (van mp3spelers.nl)
iAudio docking - cradle station
LCD afstandsbediening
Stereo oortelefoon set (Cresyn AXE-599)
Lederen bescherm hoes met riemlus
USB 2.0 aansluitingskabel
Line in kabel (encoder kabel)
Subpack aansluitingen
2 plastic display beschermers
sportarmband
Handleiding (Engels, Duits, Frans)
AC adapter 220v
Software CD (jetshell, jetaudio)
Die sportarmband zat er bij mij trouwens niet in. Maar de M3L lijkt me zowieso net iets te groot om aan je arm te dragen :)

iRiver
LCD afstandsbediening
Stereo oor telefoon (iRiver Cresyn)
Opname microfoontje met clip
Oor telefoon verlengkabeltje
AC adapter 220v
Lederen beschermhoes met riemclip
USB aansluitingskabel
Line in kabel - encoder kabel
Handleidingen (Nederlands, Engels, Duits, Frans)
Software CD en Driver

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

_RoD_ schreef op 07 oktober 2004 @ 21:41:
ik geloof dat de H120 beter geluid heeft. lijkt me ook een belangrijk punt

ook krijg je bij de H120 veel accesoires, ik weet niet hoe het bij die andere zit.
mijn stem gaat iig naar Iriver
Als ik je mening zo hoor heb jij waarschijnlijk geen van beide spelers ooit gehoord. Daarnaast lijk je over erg weinig informatie over de Iaudio te beschikken. Aan totaal ongefundeerde posts hebben we niks.

Ik zou kiezen voor de Iaudio, mijn Iaudio4 (flashspeler) klinkt heel wat beter dan de H120 en ik gok dat dat met de M3 ook goed zal zitten. Daarnaast is de M3 kleiner/lichter/(imo)mooier.

De support van Iaudio is erg goed, geregeld komt er een nieuwe firmware uit die de speler nog beter maakt, zoals recentelijk de .FLAC support die loss-less playback mogelijk maakt.

Al met al denk ik dat je alleen de Iriver en Iaudio met elkaar kan vergelijken, hoewel de creative een goed ding is voor zijn geld (erg goedkoop!) valt hij imo af door de geluidskwaliteit en de opties.

Verwijderd

Ik heb zelf de M3L, qua geluid kan ik de M3L alleen vergelijken met de Ipod, en dat is duidelijk beter (erkend door ipod eigenaar.) De zen touch heeft ook iemand die ik ken, hij is leuk als je weinig geld voor een hdd based mp3 speler over hebt, maar is verder geen aanrader. Die iriver heb ik nog nooit in het echt gezien dus daar kan ik de M3L niet mee vergelijken :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2004 23:50 ]

• JacquesDoekjes
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:20
De M3L had geen gapless playback toch?

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat al met al de m3l dan een verstandigere keuze is! weet iemand trouwens ook nog als ie goedkoper wordt als de m4/m5? komt Iig die met display met kleurenscherm.

Verwijderd

JacquesDoekjes schreef op 08 oktober 2004 @ 00:29:
De M3L had geen gapless playback toch?
sinds de nieuwe firmware wel/bijna :)
Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 07:30:
Ik denk dat al met al de m3l dan een verstandigere keuze is! weet iemand trouwens ook nog als ie goedkoper wordt als de m4/m5? komt Iig die met display met kleurenscherm.
Ik denk het wel ja.
kijk hier voor meer info over de M5: http://www.iaudiophile.net/viewtopic.php?pid=989

• JacquesDoekjes
Haha, heeft hij nu wel gapless of niet?
Of bedoel je met wel/bijna
dat mp3tjes wel gapless zijn maar ogg niet ofzo?
Ik ben ook aan het twijfelen tussen een zen touch en een iaudio m3
en het belangrijkste voor mij is gapless (vanwege al mijn mix cd's)
lange batterij duur en goede navigatie door mn 20 gig.
Op deze punten lijkt de zen beter te zijn,
of zit ik er naast?

Verwijderd

De Iaudio heeft GEEN gapless playback!! "bijna" en gapless zijn begrippen die niet samen gaan.

Geluidskwaliteit van de Iriver en de M3 zijn vergelijkbaar.
Verschillen tussen de Iriver en de iAudio die er o.a. toe doen zijn:

- speelduur van de m3L is veel langer!
- De M3 heeft geen display op de speler
- Firmware op de M3 schijnt iets meer naar wens te zijn van de gebruikers
- opname mogelijkheden/kwaliteit
- gebruik externe mic

Als ik op het moment een DAP zou moeten aanschaffen dan zou ik een keuze tussen deze 2 spelers moeten maken.
Ik ben al een tijd lang een Iriver iHP-140 gebruiker. Ik zou de M3 niet nemen vanwege het ontbreken van de display op de speler. Als ik zou moeten kiezen tussen de M5 en de iHP dan zou ik waarschijnlijk voor de M5 gaan.
Als Rockbox er echter in slaagt voor de iHP alternatieve firmware te schrijven (www.rockbox.org) Dan zou ik, gezien het succes van eerdere rockbox firmware, echter de Ihp verkiezen boven de M5

De spelers ontlopen elkaar niet veel. Vergelijk de FAQ's op http://www.iaudiophile.net en http://www.misticriver.net alvorens een keuze te maken. je zult van beide spelers denk ik geen spijt krijgen.

Heb je geen haast dan is wellicht het afwachten van de opvolger van de RIO KARMA nog een idee.

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 11:20:
De Iaudio heeft GEEN gapless playback!! "bijna" en gapless zijn begrippen die niet samen gaan.

Geluidskwaliteit van de Iriver en de M3 zijn vergelijkbaar.
Verschillen tussen de Iriver en de iAudio die er o.a. toe doen zijn:
Hij heefy geen gapless-playback, maar de gap is nu nog maar 1/10 van een seconde wat dus wel waarneembaar is, maar niet onoverkombaar.

Hier een klein voorbeeldje van hoe de gap klinkt in een live-set:

http://eng.iaudio.com/zeroboard/data/C03/L003.MP3

(afhankelijk van je download-snelheid 2x afspelen ivm met schokken de eerste keer)

Wat betreft het missen van een schermpje op de unit zelf kan ik niet blijven benadrukken dat dat geen gemis is. Al de functies zitten juist in het schermpje van de afstands-bediening en zo hoef je niet elke keer je unit tevoorschijn te tevoren als je een nieuwe map wil openen. Daarnaast is de speler zo een stuk kleiner en lichter, zodat hij makkelijker weg te bergen valt.

Verwijderd

Mijn mening met betrekking tot gapless is dat het niet uitmaakt hoe groot de gap is, het is erg storend. Ik had het voorbeeldje al een keer beluisterd en de 'gap' is inderdaad niet groot, maar naar mijn mening niet minder storend. Ik heb op misticriver mijn visie m.b.t gapless geprobeerd duidelijk te maken. Hieronder gequote, heb niet zoveel zin het verhaal nog een keer te schrijven.

Wat betreft de dispay. Dit is voor elke gebruiker verschillend. Ook de Iriver heeft een remote die het mogelijk maakt alle functies van de speler te bedienen en te zien. Ik heb ervaring met deze vorm van gebruik, ik zou zelf echter nooit een speler willen waar bij dit de enige vorm van gebruik is. Andere gebruikers, zoals jij, hebben er geen problemen mee. Gelukkig zijn er keuzes!

Mijn misticriver verhaal:

Many albums are produced to be gapless.
And I don't mean the pop/hiphop albums with all the interludes between tracks, because in that case I wouldn't care at all if there is a small gap between gunfire or sex sounds or....

I don't mind having a small gap between crowd noise during live sets... it's just noise and allthough it can be annoying it really isn't a great deal for me if there is a small gap inserted in this noise..

The real problem is that on many albums the music doesn't allow a gap to be inserted and if you really listen to music instead of hearring music, you just really can't fully enjoy an album in the way it should be enjoyed when the music which is supposed to be gapless isn't gapless.

DreamTactix mentioned Dream Theater's Scenes From a Memory. A musical master piece. A very wel constructed and thought out concept piece of music on which many songs flow in to eachother. THere is a continuous flow of music during the entire album and you really can't catch that flow on the iHP. Imagine a piece of music in 6/4 flowing in to the next track with a interuption inserted.. the entire groove of the song is ruined and that's really unworthy considered how well constructed the music is.

This happens on many albums and especially on loads of symphonic/progressive rock concept albums, classical albums (and DJ sets, not my cup of tea, but I understand it can be annoying here as well). As a progressive rock fan I really find it unpleasant to listen to many albums on my iHP and prefer my good old CD player any day! If it only was more portable!

All I can do is hope for rockbox to be succesfull or hope on a miracle that Iriver will suprise us!!
We'll see. When Rio comes with a worthy iHP replacement I will change fronts!
I really love my iHP and for the way I use the player, it's almost perfect! If it only had gapless!!!!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2004 12:06 ]

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Je hebt zeker gelijk, ik vind het ook erg storend. Het kan je plezier redelijk verzieken, maar wat ik probeerde duidelijk te maken is dat Iaudio op de goede weg is. Ik denk dan ook dat in the near future hij wel gap-less zal zijn.
Maar inderdaad is geen van deze spelers volwaardig gap-less dus kan je dit eigenlijk als positief of negatief aanmerken. Alleen de Rio Karma is volledig gap-less maar daar mist ook het 1 en ander aan, de dikte bijvoorbeeld :D

Verwijderd

Ze zijn zeker op de goede weg! Ik hoop dan ook dat ze het voor elkaar krijgen snel een firmware uit te brengen die gapless playback ondersteunt.

De Rio karma is inderdaad verre van ideaal. Ik hoop dat de opvolger de moeite waard wordt. We zullen zien. Ik heb voorlopig mijn hoop gevestigd op de iHP met alternatieve rockbox firmware of de iaudio M5L met gapless firmware.

Als het zover is dan wordt het tijd voor een nieuwe aanschaf. Voorlopig houden we het maar bij de iHP.

Verwijderd

Topicstarter
Om te beginnen wat bedoelen jullie met gaples? Maargoed back to the point :P Ik heb opzich wel even de tijd om te wachten, maar wat is de nieuwe rio karma dan? dat is toch dit geval:
Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20031128/dev49_19.jpg
Als dit hem is gaat het niet op, ik vind dit geen mooi ding. En ik vindt dat er voor +- 380 euros de looks wel inbegrepen horen te zijn ;)

• Nanax
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11 15:07

Nanax

Ik ben sjaak niet

Dat is hem ja ;)

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Nou dat is de Karma ja, wij wachtten op de opvolger van de Karma, ook gapless maar dan hopelijk met een goed design :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 13:49:
Om te beginnen wat bedoelen jullie met gaples?
Als dit hem is gaat het niet op, ik vind dit geen mooi ding. En ik vindt dat er voor +- 380 euros de looks wel inbegrepen horen te zijn ;)
Gezien de upgrade van de rio nitrus naar de rio carbon lijkt het designwise beter te gaan met rio. Of de opvolger van de karma qua look veel beter zal zijn zullen we moeten zien.
Ook de features zouden wat mij betreft uitgebreid moeten worden. Het lijkt er op dat we eerder een gapless M5 zullen zien, dan wel een iHP met gapless rockbox firmware dan een Karma opvolger als alternatief.

Met gapless bedoelen we het volgende:
http://www.pretentiousname.com/mp3players/

Voor veel muziekliefhebbers behoorlijk belangrijk.

• JacquesDoekjes
Alleen de Rio Karma is volledig gap-less maar daar mist ook het 1 en ander aan, de dikte bijvoorbeeld
In de zen toch topic had ik gelezen dat deze ook gapless is, klopt dit nu wel of niet?
Sorry als ik teveel doorzeik over gapless, maar dit is echt het belangrijkste punt voor mij. Aangezien geen van de fabrikanten het in de specificaties zet ben ik afhankelijk van jullie oordeel. Dus bij deze, is de zen touch écht gapless, of is alleen de rio karma dat?

• Nanax
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11 15:07

Nanax

Ik ben sjaak niet

Ojjorz schreef op 08 oktober 2004 @ 14:18:
[...]

Nou dat is de Karma ja, wij wachtten op de opvolger van de Karma, ook gapless maar dan hopelijk met een goed design :D
dat bedoelde ik natuurlijk, dat het een karma is.. en ja wat is dat ding :X :o 8)7 (niet mooi dus )

Verwijderd

JacquesDoekjes schreef op 08 oktober 2004 @ 14:52:
[...]

In de zen toch topic had ik gelezen dat deze ook gapless is, klopt dit nu wel of niet?
Sorry als ik teveel doorzeik over gapless, maar dit is echt het belangrijkste punt voor mij. Aangezien geen van de fabrikanten het in de specificaties zet ben ik afhankelijk van jullie oordeel. Dus bij deze, is de zen touch écht gapless, of is alleen de rio karma dat?
In het Zen topic zegt men van wel. Ik zou het je niet kunnen zeggen.
Vraag anders aan een zen owner of hij even een bewijs kan sturen vergelijkbaar met het bewijs geleverd op:
http://www.pretentiousname.com/mp3players/

Verwijderd

hey jullie vergeten 1 ding, dat is de iAudio heeft BBE sound! dat is niet te tornen guys, het is gewoon de beste geluidskwaliteit op hifi muziek...dat deze functie op een mp3-speler te vinden is is sowieso uniek...vind ik...gapless of niet ik heb er geen last van ieder geval (M3 40Gb in bezit, 1 maandje)

Verwijderd

kennen jullie itrendz? de electronica beurs van Nederland.. een soort Cebit maar dan op zijn hollands....daar staat iaudio ook bij dus ik zal zeker gaan kijken...22-25 oktober utrechtse jaarbeurs...www.itrendz.nl
Pagina: 1