Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Spuiten frontjes dvdromspeler enz.

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-11 14:29
Ja, ik heb de search gebruikt.
Ja, ik heb de facts doorgelezen. :P

Ik wil de frontjes en trays van mijn dvdromspeler/brander spuiten in een leuk kleurtje.

Nu vraag ik me af of er een goede handleiding op internet te vinden is.
bv. bij het verwijderen van het frontje en hoe spuit je de tray (voorkant) zonder ook je binnenkant mee te spuiten. |:(
Tips zijn natuurlijk ook welkom.

Verwijderd

Heel simpel, tape de binnenkant af met van die papertape.

Hall wel eerst de tray er helemaal uit, je wil geen verdere systemen per ongeluk mee sprayen.

Wat ook kan is de gehele voorkant van je pac aftapen en dan spuiten, maar dat is heel irritant en kan heel makkelijk fout gaan...

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:04

breinonline

Are you afraid to be known?

Het is veiliger om de drives er even helemaal uit te halen. Kijk waar de "haakjes" van het plastic frontje in het metaal zitten, druk die in (met bijvoorbeeld een schroevendraaier) en wip zo het forntje eraf. Leg een stuk karton of zoiets neer en leg daar de frontjes op. Spuitbus goed schudden en voorzichtig laagje voor laagje spuiten. Niet te haastig, dan krijg je geen mooi eindresultaat. Tussen de spuitbeurten door goed laten drogen.

edit:
Heel goed b00m, ik was de voorkant van de lade vergeten...

[ Voor 19% gewijzigd door breinonline op 07-10-2004 22:48 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Raegin
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:32
eerst het frontje van de lade eraf, door met een paperclip in het kleine gaatje onder het laadje een beetje te prielen en zo het slot van de lade afhalen, als je het goed doet gaat de lade een beetje open, trekk hem dan helemaal open dan til je aan de onderkant van het covertje 2 pennetjes naar voren duwen en dan schuif je het covertje naar boven. dan kun je doorgaan met het grote frontje zoals hierboven beschreven.

Verwijderd

Vergeet enkelt niet voor het spuiten een kunstofhechtprimer aan te brengen op je frontje.
Doe je dat niet, loop je het risico dat de verf niet goed hecht en er na van loop van tijd afvalt.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-11 13:12

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Spuit hem in één keer, spuit niet tijdens het drogen nog bij, want die vlek ga je gegarandeerd zien.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Ik gebruik modelbouwverf. Dan heb je geen primer nodig. Bovendien is het in erg veel kleuren leverbaar

• B___MAN
Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 00:31:
Ik gebruik modelbouwverf. Dan heb je geen primer nodig. Bovendien is het in erg veel kleuren leverbaar
Van Tamiya?
Hmmm... ik zie net dat je inderdaad heel simpel het frontje van de lade kan verwijderen. :*)

De primer... haal je die gewoon bij de bouwmarkt?
Of als ik die Tamiya gebruik hoeft dat dus niet...

[ Voor 34% gewijzigd door B___MAN op 08-10-2004 00:39 ]

Verwijderd

b00m schreef op 07 oktober 2004 @ 21:30:
eerst het frontje van de lade eraf, door met een paperclip in het kleine gaatje onder het laadje een beetje te prielen....
dit raad ik dus af. met dat gepiel maak je het gat wat groter of uitgerekter en dan oogt het als een gebruikte gaatje.

pc uit. loschroeven alles en kabels lostrekken. stroomkabeltje erop. pc aanzetten en direkt ejecten en zodra ie open is pc uitzetten. nu kun je frontje erafhalen en de rest....

ff 1 ding: je weet dat je kant en klare frontjes in zwart en andere kleuren kan kopen?
Beertjeman schreef op 08 oktober 2004 @ 00:33:
De primer... haal je die gewoon bij de bouwmarkt?
de kunstofhechtprimer kan je bij zo een beetje elke doe het zelf zaak kopen...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2004 01:03 ]

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:34
et voila, zo heb ik de mijnes een paar maanden geleden ook gespoten, en nog steeds perfect en blij ermee.

http://www.directron.com/paintguide.html

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• B___MAN
Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 00:42:
[...]
ff 1 ding: je weet dat je kant en klare frontjes in zwart en andere kleuren kan kopen?
[...]
Ja, dat heb ik gehoord ja... maar ik zou niet weten waar.
En hoeveel betaal je dan nog voor z'n frontje?
Alles moet zwart worden. (i.v.m mijn nieuwe behuizing)
(ps. ik heb een NEC 2500 DVD brander & een Aopen cd brander)

[ Voor 9% gewijzigd door B___MAN op 08-10-2004 01:14 ]

Verwijderd

Beertjeman schreef op 08 oktober 2004 @ 01:13:
Ja, dat heb ik gehoord ja... maar ik zou niet weten waar.
En hoeveel betaal je dan nog voor z'n frontje?
Alles moet zwart worden. (i.v.m mijn nieuwe behuizing)
(ps. ik heb een NEC 2500 DVD brander & een Aopen cd brander)
je had toch gesearched zei je?
bobsnl schreef op 11 november 2002 @ 21:07:
MyCom heeft in ieder geval zwarte frontjes voor alle Aopen type spelers (CDROM, DVD en Writers).
http://gathering.tweakers...-XF9-20031213--O#hitstart
Afbeeldingslocatie: http://www.macrocom.cz/shop/Images/BBB1176.jpg

blijkbaar heten die frontjes lianli, zoek daar eens op via google of zo... succes

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2004 01:31 ]

Verwijderd

zoeken naar 'frontjes spuiten'
zoeken naar 'plastic spuiten'
Frequently Asked Questions CME

Maar een serieuze blik naar je optische drives kan ook al veel schelen. Veelal is het kwestie van het verwijderen van het trayfrontje om vervolgens de drivefront eraf te klikken. Om de tray te verwijderen moet je meestal de drive openmaken. Goed voorbehandelen (schuren, primer etc) en daarna afwerken. Let erop dat je niet te dik spuit, beter 5 dunne lagen als eenmaal te dik.
Kant en klare zwarte frontjes voor oa Aopen staan gewoon in de Pricewatch.

Kortom, maak gebruik van de naslagwerken (search, Faq, Pricewatch), ze zijn er niet voor niets. Zie ook de forumFaq voor wat wij verwachten op het forum. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.