[PHP + GD] Status weergeven

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een fotoalbum gemaakt in PHP gebruikers kunnen dmv "Sleur en pleur" een max van 20 Mb aan foto's tegelijkertijd uploaden via een java applet, als het applet klaar is met uploaden wordt het doorgegeven aan een php script wat dan zorgt voor een output naar de gebruiker en er worden met behulp van GD, 2 thumbnails (een kleine en een wat grotere) gemaakt

Het probleem:
Als een gebruiker veel foto's tegelijk upload wordt eerst de volledige lus doorlopen (en dus alle foto's verkleind) en dan wordt pas een output naar de gebruiker gegeven waardoor het er lange tijd dood uit ziet.

De vraag:
Is er een marnier om na iedere foto een output te geven zodat de gebruiker ziet dat er werkelijk wat gebeurd en dus niet gaat verder surfen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Door tijdens de loop al output te genereren (een plaatje per keer). Dan zal elke keer als er een plaatje af is, dat plaatje getoond worden, mits de browser van de bezoeker dat leuk vindt. Veel browsers beginnen pas met renderen als de pagina in zijn geheel binnen is...

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
:( Het ligt dus aan de browser :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-09 21:35

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Een goede tekst waarin je uitlegt dat er heel wat moet gebeuren en dat dat dus best even kan duren lijkt me dan een must :)

Het hangt overigens van de structuur van je code af, maar af en toe helpt flush() ook nog wel bij dit soort gevallen :)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 18:38
Prammenhanger schreef op 07 oktober 2004 @ 21:07:
Een goede tekst waarin je uitlegt dat er heel wat moet gebeuren en dat dat dus best even kan duren lijkt me dan een must :)

Het hangt overigens van de structuur van je code af, maar af en toe helpt flush() ook nog wel bij dit soort gevallen :)
Na een </p> of een </table> tag beginnen veel browsers wel op te bouwen. Als je dan na elke foto een ob_flush() stuurt gaat het waarschijnlijk wel werken.

offtopic:
Prammenhanger: flush() is ASP, het is een method van het Response object. Voor php heb je ob_flush();

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja of je stuurt de files stuk voor stuk via het applet en geeft per item weer hoever je bent, zelf doe ik dat nu ook met een VB tooltje (sleur, pleur en uploaden maar, + uitkomst in UBB). Maar in jou geval zou ik gewoon kiezen om de bestanden stuk voor stuk te uploaden (indien dat natuurlijk mogelijk is).
Pagina: 1