Toon posts:

adsl niet werkend na nieuwe splitter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
het gaat niet om mijn internetverbinding maar van een vriend. Modemtype nrs kan ik niet noemen.
ik heb gezocht op t forum, maar alle situaties waren net iets anders als wat ik zocht.

Jan heeft een adsl verbinding (analoog) met alcatel modem. niet getweaked. gewoon inbel basic modem. De telefoon heeft ruis op de lijn. Hier wil hij vanaf. andere telefoons geprobeerd, helpt niet. Nieuwe splitter geleend van een vriend die net het doe-het-zelf-pakket heeft ontvangen. die in de meterkast gehangen. ruis is weg, maar internet doet het niet. misschien bijbehorend modem uit dat doe-t-zelf-pakket dan ? dus modem ook opgehaald. nee nog steeds geen internet.

kan dat aan instellingen liggen die veranderd zijn bij nieuwere versies van modems?
of heeft iemand nog andere ideeën.. Alvast bedankt

Verwijderd

Krijg je wel verbinding als je de modem direct aan de binnenkomende telefoonlijn hangt?

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-02 14:06
Ik vermoed dat je de splitter verkeerd heb aangesloten, ik weet het eigenlijk wel zeker.

Ze gebruiken op die splitters nogal verwarrende benamingen...

LINE: sluit hier de kabel van uw hoofdtelefoonstopcontact of ISRA-punt aan.
MODEM: sluit hier uw ADSL modem aan.
POTS: sluit hier uw telefoon aan.

Veel mensen denken dat POTS de lijn is die uit de grond komt :)

Verwijderd

Topicstarter
Icey schreef op 07 oktober 2004 @ 20:16:
Ik vermoed dat je de splitter verkeerd heb aangesloten, ik weet het eigenlijk wel zeker.

Ze gebruiken op die splitters nogal verwarrende benamingen...

LINE: sluit hier de kabel van uw hoofdtelefoonstopcontact of ISRA-punt aan.
MODEM: sluit hier uw ADSL modem aan.
POTS: sluit hier uw telefoon aan.

Veel mensen denken dat POTS de lijn is die uit de grond komt :)
splitter is op dezelfde manier aangesloten als eerst. en 'eerst' deed internet het wel, en de telefoon met ruis. en nu het met het nieuwe spul of dezelfde manier aangesloten zit, doet internet het niet, maar telefoon zonder ruis....

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-02 14:06
Ah okay, ook kpn al gebeld voor een lijntest? Zo kan je weer wat dingen uitsluiten, je weet het immers nooit. Klant van mij had wel gewoon goed telefoneren, maar de helft van de dag werkte internet gewoon slecht/niet, bleek ook aan de lijn te liggen :)

Verwijderd

Topicstarter
even verbetering;

- oude splitter, oud modem: telefoon ruist, internet goed

- nieuwe splitter,: oud modem: internet werkt niet, weet niet of de telefoon ruist of niet.

- nieuwe splitter, nieuw modem: internet werkt niet, weet niet of de telefoon ruist of niet.

momenteel kan er niets veranderd worden, maar ben gebeld door hem of ik een idee heb wat het kan zijn. Hij komt over een week weer thuis, en ik hoop in die tijd, te weten te komen waar het aan zou kunnen liggen.

overigens, wat wel is getest, (en ook hoe het nu aangesloten is) is de telefoon rechtstreeks op het ISRA-punt. nu is de ruis weg. Maar goed, dan weet ik nog niet of het aan de splitter ligt, aangezien hij niet getest heeft of de ruis aan de nieuwe splitter weg is. hij stoorde zich er toen gelijk aan dat het internet het niet deed, en ging achter het nieuwe modem aan. Dit moet het tenslotte ook doen. Alles was 100% goed aangesloten op de juiste poorten

• Brobbel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-02 12:25
Heb je (is er) weer getest met het opnieuw aanbrengen van de oude splitter? Als internet het dan weer doet, dan ligt het waarschijnlijk aan de splitter.

Als internet het dan ook niet meer doet, dan kun je het beste KPN bellen, dan is er iets anders aan de hand, waarschijnlijk met de KPN-lijn zelf...

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:57

MRic3

Of praat ik weer poep?

Volgens mij zit je niet voor de eerste aftakking met je splitter.
Splitter moet voor alle aftakkingen zitten. Liefst op punt waar lijn binnenkomt.
Ook daar de draden naar en van splitter zo kort mogelijk houden.

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-02 21:31

Dxue

PSN:EvilDrunk

nieuwe modem kan niet werken, aangezien ze op mac adres van modem checken. als het mac adres niet met adres overeenkomt kan je niet op internet! (tenminste dit is bij SpeedXS). verder moet je idd kijken of het goed is aangesloten en of alle kabels goed zijn. en lijncheck laten uitvoeren door kpn als het nog steeds niet werkt. suc6

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Die nwe. splitter is wel van hetzelfde type? Dus dat je niet een ISDN-splitter op een analoge (POTS) telefoonlijn plaatst (of omgekeerd)?

Verwijderd

Topicstarter
bedankt allemaal voor de reacties, ik zal het allemaal meenemen om straks te checken.

jammer dat hij nog niet heeft kunnen testen (door afwezigheid) of de telefoon werkt op de nieuwe splitter. Hij heeft alleen opgemerkt dat het oude en het nieuwe modem niet op de nieuwe splitter werken

• sMoKeFiSh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:44
Heb je trouwens wel linesync? Dat is het @ lampje op je Speedtouch.

ALs je KPN ADSL hebt dan controleren ze niet op mac. Simpel op Username/pass.

Als je geen linesync hebt dan probeer je het modem aan te sluiten zonder splitter. Dus direct op je isra punt om te kijken of het dan wel werkt. Veel geluk!

Full Electric | 2x Deye 12KSG04LP3 met 1.680Ah LFP 51,2V (4x Seplos Mason 280, 2x Seplos vertical 280) | 23,3 kWp PV

Pagina: 1