Hoe windows xp met een USB toetsenbord instaleren?

Pagina: 1
Acties:

• Icingdeath
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-08 21:29
Ik baal flink want ik heb laatst speciaal omdat mijn ps/2 poort van mijn mobo kapot is een usb toetsenbord gekocht van 40 euro. Alleen mijn Windows installatie is nu brak, bepaalde bestanden ontbreken dus de boel wil niet opstarten, dit heb ik al meerdere malen mee gemaakt als mijn hdd er uit is geweest btw, maar laten we het daar maar niet over hebben.

Nu wil ik windows xp corporate edition installeren, alleen om te booten van de cdrom moet ik een toets in drukken alleen buiten windows word mijn usb toetsenbord niet gepakt wat natuurlijk logisch is.

Alleen het zit me niet mee want ik heb maar 200€ als budget en ik heb geen zin om weer een oud moederbord te kopen want stilstand is achteruitgang :( (weet niet eens of die nog te koop zijn (zie spec)
Maar ik ben benieuwd of mijn huidige SAMSUNG 512mb pc2100 DDR geheugen wel past op de huidige moederborden.

Natuurlijk mijn spec hier:

proc: AMD athlon 1600+
mobo: Weet ik niet meer. ben boekje kwijt, weet wel dat hij van abit was en dat er twee versies van waren en ik de versie zonder RAID ondersteuning heb.
videokaart: Geforce 4 ti 4200
Geheugen: 2x SAMSUNG 256MB pc 2100 DDR
Geluidskaart: Audigy 2

Ik wil mijn volgende upgrade eigenlijk nog ff laten wachten dus als iemand een oplossing weet voor dit USB toetsenbord probleem ben ik hem erg dankbaar.
:)

Is het het trouwens mogelijk om mijn hdd in een andere computer te stoppen en vandaaruit te instaleren, of krijg ik dan conflicten met de instellingen als ik hem terugstop omdat de twee pc's in hardware verschillen?

[ Voor 9% gewijzigd door Icingdeath op 07-10-2004 20:06 ]

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Modernere moederborden ondersteunen ook USB toetsenborden.
Die van mij wel in ieder geval, en dat is al een plankje uit '99.

Even in de BIOS zoeken als dat nog mogelijk is, daar kan ik het in/uitschakelen.
Maar je hebt wel een probleem als dat niet meer mogelijk is...

2: ja, je krijgt problemen, hele andere drivers, en opnieuw activeren.

[ Voor 13% gewijzigd door Resistor op 07-10-2004 20:09 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

In de BIOS heb je een optie in de trend van "enable usb keyboard", vaak heb je hier de optie bios/operating system.
De optie welke jij nodig hebt is natuurlijk BIOS, vaak werkt het toetsenbord wel in het opstartgedeelte van de pc, aanzetten zou geen probleem moeten zijn

[ Voor 9% gewijzigd door nAFutro op 07-10-2004 20:26 ]

• Icingdeath
Bedankt :) het is me gelukt om in de bios te komen in het opstart gedeelte werkt het toetsbord blijkbaar wel :)
EDIT: gelukt, ik kijk niet vaag op als windows niet wil installeren omdat mijn geheugen brak is want ik heb in windows explorer wel eens errors meegemaakt in de zin van cannot not write to memmory , alleen ik kan mijn geheugen niet testen omdat ik geen diskette station heb :P

[ Voor 56% gewijzigd door Icingdeath op 07-10-2004 20:38 ]

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-05 21:17

NNF

Google ff naar de "ultimate boot cd". Daar staat ook Memtest86 op :+

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:40

Xof

NNF schreef op 07 oktober 2004 @ 22:25:
Google ff naar de "ultimate boot cd". Daar staat ook Memtest86 op :+
Om nou gelijk een hele bootcd te downen is ook een beetje overkill :P (tis wel een goede bootcd daar niet van :))
www.memtest86.com kun je ook een iso downloaden om op cd te branden :)

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb met een Gateway All In One met USB toetsenbord en USB muis de computer moeten installeren. Nou dat is geen pretje want je moet volgende drukken voor Windows 98 bij nieuwe hardware gevonden en dat is dan je toetsenbord en muis komt daarna. Dat doe je met heel veel moeite en dan ben je blij dat die geinstalleerd is.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• mono-oXide
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-07 16:22
usb keyboard legacy oid aanzetten in je BIOS, dan doen ze het zelfs in DOS
kan trouwens ook voor usb muizen

nog nooit problemen mee gehad sinds ik een usb tobo heb

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 11:29

nIghtorius

Poef!

itsalex schreef op 07 oktober 2004 @ 22:41:
Ik heb met een Gateway All In One met USB toetsenbord en USB muis de computer moeten installeren. Nou dat is geen pretje want je moet volgende drukken voor Windows 98 bij nieuwe hardware gevonden en dat is dan je toetsenbord en muis komt daarna. Dat doe je met heel veel moeite en dan ben je blij dat die geinstalleerd is.
offtopic:
Nog leuker was bij een kameraad van mij.. met een logitech MX setje op USB.. om één of andere vage reden heeft hij Windows XP over z'n oude installatie geïnstalleerd. op zich niks mis mee totdat..

bij de hardware detectie de I/O uitschakelde (dus USB en PS2!) en vervolgens met een vraag kwam om een niet WHQL driver alsnog te installeren (geluidskaart).. PS/2 en USB deden op 't moment niet.. en je zag ook de ledjes van de ontvanger netjes uitgaan. zat ie daar met zo'n gezicht van.. Tja... heb ik weer..

oplossing: .inf bestand verwijderd van de geluidskaart en het detectie proces opnieuw laten doorlopen..

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Over het algemeen moeten computer vanaf '98 legacy USB ondersteunen in de vorm van USB Mouse en USB Keyboard en dan moet de simulatie goed gaan maar als je soms ziet met installatie van een Windows product waar dan gevraagd wordt op de driver van de keyboard en muis, maar voor Windows XP zou het geen probleem moeten zijn. Ik heb hier een KVM switch met USB maar daar installeer ik zo vaak met gewoon 1xUSB en 1xmonitor en dat gaat perfect. Windows XP zou het prima moeten functioneren met USB, maar je moet niet zoals bij mij een Asus P4R800-VM hebben die random de PS/2 blokkeert waardoor je niets kan installeren en met opstarten van Windows ook leuke gevolgen kan hebben. Foutje in de bios.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Icingdeath
Als het hier niet meer thuis hoort sorry:

Als ik nu iets instaleer: word er iets in de zin van: corrupted temp folder.
rechts onder krijg ik allemaal chddisk errors van allemaal bestands namen in ballonetjes. Het lijkt erop dat er iets loos is met mijn hardeschijf :'(

• Icingdeath
ARGH :( Ik kan geen extensies meer openen behalve internet explorer :(
hmm mijn hdd: Maxtor daimond 9 160 gb is nog maar een half jaar oud :(

[ Voor 34% gewijzigd door Icingdeath op 07-10-2004 23:32 ]

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-07 12:37

Night89

Als je alles op een rijtje heb

ligt niet aan je HD, maar aan windows ;)

rechtsklik op een bestand waarvan hij de goede exetensie niet meer heeft, en Openen met....

dan het betreffende prog aan klikken ( of dmv bladeren) en onthoud ( dat vinkje)

Ok, en die exetensie is weer goed, zal je dus voor allemaal even moeten doen..

Met Vriendelijke Groet,

• Icingdeath
NightRaider schreef op 07 oktober 2004 @ 23:38:
ligt niet aan je HD, maar aan windows ;)

rechtsklik op een bestand waarvan hij de goede exetensie niet meer heeft, en Openen met....

dan het betreffende prog aan klikken ( of dmv bladeren) en onthoud ( dat vinkje)

Ok, en die exetensie is weer goed, zal je dus voor allemaal even moeten doen..
Net voor de reboot reageerde hij helemaal niet als ik een bestand aanklikte en kreeg ik rechts onder allemaal errors met beschadigde bestanden in beeld ;)
ok sorry dat ik net zo vaag reageerde maar ik lig als snel in de stres zal volgende keer eerst verder kijken ;(

[ Voor 10% gewijzigd door Icingdeath op 07-10-2004 23:42 ]

Pagina: 1