Dalend niveau van de moderaties

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het idee dat de moderaties op de frontpage kwalitatief minder aan het worden zijn. Zo wordt vrijwel alles in eerste instantie naar beneden gemodereerd. Ikzelf heb vandaag een aantal reacties geplaatst.

Als ik naar deze nieuwsposting kijk:
nieuws: ATi bijna klaar met PCI Express-bridge 'Rialto'

dan vraag ik me werkelijk af waarom die persoon boven mij met een imo meer verwarrende dan verhelderende opmerking omhoog wordt gemod terwijl ikzelf naar beneden wordt gemod. Bovendien krijg ik een troll, als die persoon mij dan ook uit zou kunnen leggen wat ik met die reactie uitlok misschien dat ik het dan kan snappen. Nu vind ik dat niet erg maar er zijn nog wel meer voorbeelden:
Zo vraag ik me af waarom deze
http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1144984 overbodig is

Ik weet dat er af en toe een powermod wordt uitgedeeld maar is het niet nodig dat er wat meer op de moderaties gelet wordt, danwel dat moderator punten moeilijker verkrijgbaar zijn (ken zelf nog wel momenten dat ik er ruim 400 had).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:03

botoo

💀 too old to die young

Ik weet niet of de moderaties werkelijk aan kwaliteit inboeten thekip, misschien valt het nu wat meer op, maar dat _kan_ ook komen omdat je er meer op let?

botoo ziet bergen met slechte moderaties, maar ik heb niet het idee dat het nu slechter is dan voorheen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 15:33
Het is mij ook al opgevallen dat de moderaties de laatste tijd nog slechter lijken dan een paar maand geleden.

En dat terwijl ik er juist minder op aan het letten ben, aangezien ik de hoop op behoorlijke moderaties al lang geleden opgegeven heb.

Dat topic over die CEO van SUN is ook weer triest voorbeeld van hoe het niet zou moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een goede oplossing voor jullie probleem is zorgen dat die gebruikers die niet goed schijnen te modereren, hier naar TMF te duwen, zodat ze dat kunnen 'leren'

Wil niet zeggen dat je nu in elke post moet gaan linken naar TMF, maar je zult vast wel eens gebruikers spreken, tip dan TMF een keer aan, wie weet, als er meer bekendheid is, zal het moderatiesysteem beter begrepen/ toegepast worden en dus minder misbruikt!!

correct me if i'm wrong :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Mismods kun je het beste hier melden (zoals je nu hebt gedaan). Dat heeft twee voordelen: we kunnen het corrigeren en de PM's kunnen kijken wie het heeft gedaan. Notoire mismodders worden er op aangesproken en desnoods van hun modrechten ontdaan. Op die manier zou de kwaliteit toch eens omhoog moeten gaan. Overigens is mismodden niets nieuws, het komt helaas al sinds jaar en dag voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobTaunus208
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-01-2024
Ik zie weinig verschil in het modden van nu en 2 jaar geleden.

Persoonlijk hou ik er niet van om iemand zijn/haar post negatief te modden.
Als een post heel erg dom over komt, dan negeer ik het liever.
En een post die een goed doordacht inzicht brengt, die verdient gewoon een inzichtvol plusje.
Net als iemand die komt met een goeie tip of sterke kritiek.

Heel soms wil ik nog wel eens een troll modden als iemand echt uit is op een rel.
Iets wat nogal veel wil voorkomen als het om MS vs. Linux of AMD vs. Intel gaat.

Tegenwoordig lees ik die topics niet eens meer, omdat het alleen nog gaat over wat men denkt dat het beste is.
En dat terwijl het beste OS nog steeds geschreven moet worden. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo_revisited
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-03-2021
RobTaunus schreef op 17 oktober 2004 @ 15:38:
Ik zie weinig verschil in het modden van nu en 2 jaar geleden.

Persoonlijk hou ik er niet van om iemand zijn/haar post negatief te modden.
Als een post heel erg dom over komt, dan negeer ik het liever.
En een post die een goed doordacht inzicht brengt, die verdient gewoon een inzichtvol plusje.
Net als iemand die komt met een goeie tip of sterke kritiek.
Ik zelf zie veel verschil met 2 jaar geleden. Sommige meldingen zijn onnodig onzinnig of kloppen niet en daar zie ik in een aantal gevallen +4 achter staan, terwijl mensen die duidelijk uiteenleggen wat er speelt, zonder daarbij hun voorkeur of eigen mening te geven, maar gewoon feiten noemen daar staat soms zelfs -1 (troll) achter.

Als een post heel erg dom overkomt dan moet er juist worden gemod zodat anderen het niet meer hoeven te negeren omdat door de lage score de post wegvalt.

Inderdaad klopt het dat je in topics over Intel vs AMD, Microsoft vs Open Source, Microsoft vs Whatever en nVidia vs ATI beter niets kunt zeggen omdat daar altijd wordt gemodereerd naar de meerderheid van het aantal aanwezige fans van het merk/product/bedrijf.

Ikzelf heb vandaag toch getracht bij een Google topic. Iemand had het daarna over Google vs Microsoft. Hij maakte een vergelijking op basis van omzet. Zie hier http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1155638. Ik melde daarna dat als er een vergelijking plaatsvind je dat niet met appels en peren moet doen, ofwel de omzet van Google vergelijken met de gehele omzet van Microsoft, maar dat je dan de omzetten van de zoekmachines moet vergelijken. Zie hier: http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1155672. Gaat die persoon direct uit zijn dak met de volgende post: http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1155846.

In de laatste geeft hij duidelijk een flame naar mij en verteld via een persoonlijke mening dat hij wil dat Microsoft een lesje wordt geleerd door Google.

Blijkbaar worden dat soort reacties meer gewaardeerd. :'(

[ Voor 61% gewijzigd door Neo_revisited op 22-10-2004 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 23:08

terabyte

kan denken als een computer

Ik vraag me af waarom de volgende reactie van mij "overbodig" zijn

http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1156214
http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1151122

?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Reactie 1 is nog meegenomen in de normale modmolen en kan nog alle kanten op. Hij staat nu op +1. De tweede reactie heb ik "gewogen" in het licht van de subdiscussie en als gevolg daarvan een +2tje meegegeven. Leek me wel terecht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05 18:07
Misschien al vaak voorgesteld en afgekraakt, maar mss zou er toch een bepaalde mod-power moeten komen.. zodat mensen die langer geregistreerd staan, of meer karma hebben, meer "power" hebben. Net zoiets als vbulletin 3.x met reputation alleen dan wat gebalanceerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo_revisited
thettes schreef op 24 oktober 2004 @ 00:24:
Misschien al vaak voorgesteld en afgekraakt, maar mss zou er toch een bepaalde mod-power moeten komen.. zodat mensen die langer geregistreerd staan, of meer karma hebben, meer "power" hebben. Net zoiets als vbulletin 3.x met reputation alleen dan wat gebalanceerder.
Dit is een goed idee. Zo voorkom je dat personen met weinig verstand heeft van zaken interessante posts compleet naar beneden modden. Personen met veel karma hebben al laten zien dat ze zelf goed kunnen posten en kunnen ook andere posts op de juiste waarde schatten. Er wordt nu teveel gemod op basis van de voorkeur voor een merk/type/bedrijf/persoon terwijl er onafhankelijk gemod moet worden op basis van de inhoud van een post en de noodzaak voor anderen om het bericht te lezen.

De topics zelf zijn over het algemeen goed en geven een goed beeld over de gehele breedte van wat er in IT-land gebeurt. De topics worden ook vanuit een onafhankelijke hoek benaderd. Indien een post wordt overgenomen van een andere site, wordt altijd de bron genoemd, bij een aantal bronnen wordt ook de relevantie van de bron vermeldt. Tweakers.net is voor mij daardoor een interessante bron. Met de toename van het aantal lezers cq gebruikers van tweakers.net wordt het door een breder publiek bezocht. Met de toename van het aantal gebruikers neemt ook het aantal posts per topic toe. Hierdoor wordt het steeds moeilijker om de zinnige posts eruit te halen. Met het verkeerd gebruiken/misbruiken van de modmogelijkheid wordt dit alleen moeilijker gemaakt. Een oplossing zoals eerder genoemd zou dit tot het verleden kunnen behoren. Sterker: het zet mensen aan beter, duidelijker en meer zinvol te posten, omdat anders de mogelijkheid tot modden vervalt of nooit wordt verkregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

thettes, Neo_revisited,
Die optie om verschillen in modpower toe te passen zijn al eens in de plannen opgenomen maar nog niet in de moderatiemogelijkheden verwerkt.
Overigens is een hoog karma geen bewijs van goed kunnen modden, het bewijst slechts dat je veel reacties geplaatst hebt van een redelijk niveau. Verder is er geen relatie tussen karma en modkwaliteit, dus je kan dus best een hoog karma hebben maar een wardeloze moderator zijn.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo_revisited
botoo schreef op 24 oktober 2004 @ 10:40:
thettes, Neo_revisited,
Die optie om verschillen in modpower toe te passen zijn al eens in de plannen opgenomen maar nog niet in de moderatiemogelijkheden verwerkt.

Overigens is een hoog karma geen bewijs van goed kunnen modden, het bewijst slechts dat je veel reacties geplaatst hebt van een redelijk niveau. Verder is er geen relatie tussen karma en modkwaliteit, dus je kan dus best een hoog karma hebben maar een wardeloze moderator zijn.
Misschien moet er dan worden uitgegaan van een gemiddelde score per post. Alleen vermoed ik dat daar al eerder mee begonnen zou moeten zijn. Als ik bijvoorbeeld bij dit topic kijk: nieuws: UPC beproeft kabelinternetsnelheden tot 30Mbps. Veel posts stonden op +4 terwijl er weinig tot niets zinnig wordt gemeld. De gemiddelde score gaat op die manier natuurlijk snel omhoog.

Misschien is het een idee om enkele extra moderators aan te stellen met meer power dan de overige tweakers.net gebruikers, zonder dat het direct een powermod dient te worden. Deze moderators zouden door de mensen van tweakers.net aan een test onderworpen kunnen worden om het kennisniveau en het op correcte wijze modden te testen. Die extra modpower zou je kunnen zien door ipv +1 / -1 ook de mogelijkheid van +1,0 tot +2,0 / -1,0 tot -2,0 of de mogelijkheid om te kunnen modden nadat de overige gebruikers dit al niet meer kunnen om de eindstand zodoende correct weer te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Neo_revisited schreef op 24 oktober 2004 @ 15:13:
Misschien is het een idee om enkele extra moderators aan te stellen met meer power dan de overige tweakers.net gebruikers, zonder dat het direct een powermod dient te worden.
. . . etc.
botoo schreef op 24 oktober 2004 @ 10:40:
Die optie om verschillen in modpower toe te passen zijn al eens in de plannen opgenomen maar * botoo * niet in de moderatiemogelijkheden verwerkt.
:+ :*

De verbeteringen aan de moderatietechniek is een (veel) meer jaren plan.
Geduld is een schone zaak, de moderatie-tools worden stapje voor stapje beter :).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier al ooit eens een nogal heftige discussie gevoerd over de moderaties. Het zorgt er in ieder geval voor, dat ik bijna niet meer de moeite neem om nog iets te posten op Tweakers. Ik heb het gisteren nog maar weer eens geprobeerd, maar als je dan voor deze reactie

http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1160166

op -1 eindigt, vraag ik me af waar we mee bezig zijn. Ik geef alleen aan dat na eerdere problemen Pinnacle nu met Studio 9 de goede kant op gaat. Is dat nou zo verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 08:08:
Ik heb het gisteren nog maar weer eens geprobeerd, maar als je dan voor deze reactie

http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1160166

op -1 eindigt, vraag ik me af waar we mee bezig zijn.
Waanzin, die trollmod. Ik ben door de bank genomen redelijk allergisch voor gebruikerservaringenposts op de FP, maar voor de meuktracker is ook dat niet van toepassing. Wat meer onderbouwing mbt de problemen uit het verleden zou geholpen hebben, maar na het lezen van de lijst met wijzigingen geloof ik je op je woord ;)

Heb de vrijheid genomen er twee puntjes bij te doen, dan mag de moddemocratie het desgewenst overnieuw proberen :) Goed dat je het even aankaart trouwens, zulke teleurstellingen moeten we niet hebben.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
Die Troll slaat waarschijnlijk op "Na alle problemen van vroeger..." Dit is een snier naar de (slechte) prestaties is het verleden. Maar ook ik vind het geen troll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

polaris schreef op 29 oktober 2004 @ 08:27:
Die Troll slaat waarschijnlijk op "Na alle problemen van vroeger..." Dit is een snier naar de (slechte) prestaties is het verleden.
Tsja, als je in de meukpost kreten tegenkomt als "which would result in disappearing clips", "No longer results in operation failed message" en "Custom settings are no longer lost", en je ziet dat het versienummer 9.3.5.9 is (vooral het aantal gebruikte cijfers valt op), dan vind ik het nog beschaafd geformuleerd :D

En al te lange tenen lijken me niet nodig: als je ueberhaupt niet over problemen uit het verleden mag praten (want een sneer zie ik er echt niet in) kunnen we de tent wel opdoeken.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

* botoo ziet de troll ook niet zo, maar om nu te zeggen dat het een reactie is die veel bijdraagt . . . (wat overigens geen ultieme verplichting is hoor).

Staat wmb prima op +1 :)

De trollengooier gaat minimaal een mailtje krijgen, ik ben in de eerste serie moderaties van hem alleen trollen tegengekomen :/

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, bedankt voor jullie reacties. :>

Ik zal in de toekomst voor betere onderbouwing gaan zorgen om dit soort misverstanden te voorkomen. Het was n.l. totaal niet als troll richting Pinnacle bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Ik zie de troll richting Pinnacle ook niet zo, maar met een onderbouwing van je mening/ervaring is natuurlijk interessant om te lezen voor anderen (vooral om die onderbouwing :)), en misschien word je van de reacties die er op volgen zelf weer wat wijzer?

Iig bedankt voor de melding van de trollenwerper, die hangt gelijk na z'n eerste dag registreren in het vangnet :).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

botoo schreef op 29 oktober 2004 @ 09:50:
Iig bedankt voor de melding van de trollenwerper, die hangt gelijk na z'n eerste dag registreren in het vangnet :).
Ik neem aan dat die ook verantwoordelijk is voor de andere drie trollen in dezelfde draad?

Heb alles rechtgezet (voorzover nog nodig); leuk om te weten dat dit soort flauwekul er niet doorheen glipt \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Rataplan schreef op 29 oktober 2004 @ 10:03:
Ik neem aan dat die ook verantwoordelijk is voor de andere drie trollen in dezelfde draad?
Een beroemde GoTter/TMF'er zei ooit 'aannames zijn fataal', maar in dit geval heb je wel gelijk :).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
Iig bedankt voor de melding van de trollenwerper, die hangt gelijk na z'n eerste dag registreren in het vangnet :) .
Zou het niet eens een idee zijn om mensen er bij het registreren op te wijzen dat moderaties niet anoniem zijn? Ze zien zelf niet wie er heeft gemod en denken natuurlijk dat niemand dat kan zien en modden er maar wat op los. Als ze weten dat ze opgespoord kunnen worden zijn ze vast wel voorzichtiger.
Pagina: 1